Ο Carlos Checa είναι συνήθως πολύ καλός στην αμερικάνικη πίστα Miller Motorsports Park. Τον βολεύει και βολεύει τη μοτοσυκλέτα του. Καθώς ξεκινούσε η Superpole, ήταν ήδη το φαβορί μαζί με τους Jakub Smrz και Tom Sykes. Το πρωί στα δοκιμαστικά που η πίστα ήταν υγρή και παγωμένη οι τρεις τους είχαν κάνει τους ταχύτερους γύρους. Οπότε το απόγευμα που οι συνθήκες ήταν παρόμοιες όλοι περίμεναν από τους ίδιους αναβάτες να επικρατήσουν στην Superpole.

Και πράγματι έτσι έγινε. Οι τρεις τους δεν άφησαν περιθώριο σε κανέναν άλλο, όμως αυτός που έκανε πραγματικά επίδειξη τεχνικής οδήγησης στην υγρασία ήταν ο Τσέχος. Ο Smrz έκανε τον ταχύτερο γύρο με φθαρμένα ελαστικά στο τελευταίο του πέρασμα, ένα λεπτό πριν λήξει ο χρόνος της Superpole κι ενώ όλοι οι υπόλοιποι αναβάτες είχαν ήδη επιστρέψει στα πιτ.

Μέχρι τότε όλα έδειχναν τακτοποιημένα, με τον Checa ελάχιστα μπροστά από τον Sykes. Ο “Kuba”, όπως είναι το παρατσούκλι του Jakub, είχε ήδη χρησιμοποιήσει όλα τα qualifier ελαστικά του και βγήκε για έναν τελευταίο γύρο με κάτι μεταχειρισμένα σλικ από προηγούμενο αγώνα.

Όσοι τον παρακολουθούσαν είδαν ότι ήδη από τις πρώτες στροφές -οπότε φάνηκε ότι θα έκανε ταχύτερο γύρο-, γλιστρούσε και με τα δύο λάστιχα και κανείς δεν περίμενε ότι γόμα τους θα άντεχε στον ρυθμό αυτό μέχρι το τέλος. Όμως ο Τσέχος τους εξέπληξε, τα λάστιχα επέζησαν και το χρονόμετρο έγραψε τον ταχύτερο χρόνο του σαββατοκύριακου.

Βέβαια σύμφωνα με την Carlos Checa διατηρεί το πλεονέκτημα. Η 2η θέση της εκκίνησης δεν είναι μειονεκτική για τον έμπειρο πρώην αναβάτη των MotoGP και αν δεν προσέξουν οι αντίπαλοί του, μπορεί γρήγορα να δημιουργήσει αξεπέραστη διαφορά.

Έκανε τον 2ο καλύτερο χρόνο στην Superpole αλλά κατάφερε ταυτόχρονα να τραβήξει σε έναν γρήγορο γύρο τον συναθλητή του στην ομάδα Davide Giugliano που κατέλαβε την 4η και τελευταία θέση της πρώτης σειράς εκκίνησης. Σάντουιτς ανάμεσα στα δύο Ducati το ZX10R του Tom Sykes.

Ο Jonathan Rea είναι κάποιος που θα μπορούσε να δυσκολέψει τον Checa να πάρει την καρό σημαία. Στα απογευματινά ελεύθερα δοκιμαστικά ήταν ο πρώτος που κατάφερε να συμπληρώσει μια σειρά γρήγορων γύρων, σε προσομοίωση του αγώνα, ενώ ο Checa ήταν ο τελευταίος.

Αν η απόδοση κατά τον αγώνα ακολουθήσει την εξέλιξη των δοκιμαστικών, ο Rea θα φύγει πρώτος μπροστά, αλλά μετά τα 2/3 των γύρων θα τον φτάσει ο Checa αφού περάσει τον Marco Melandri.

Ο Sylvain Guintoli τα πήγε επίσης πολύ καλά, συμπληρώνοντας ένα κουαρτέτο Ducati που θα μπορούσε να κυριαρχήσει στην πρώτη οκτάδα. Biaggi και Laverty δεν άφησαν τις BMW και τα Suzuki να πλησιάσουν, αν και η θέση του Camier οφείλεται στην τελείως λανθασμένη επιλογή ελαστικών. Πιο αργός κατά την Superpole 1 ήταν ο John Hopkins που επιστρέφει από τραυματισμό.

Στην ευθεία ταχύτερη μοτοσυκλέτα ήταν η S1000RR του Marco Melandri, στις στροφές όμως το BMW τον δυσκόλεψε και δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 9η θέση, ενώ ο συναθλητής του Leon Haslam έμεινε εκτός δωδεκάδας καθώς είχε ένα σκασμένο λάστιχο στον πρώτο γύρο της Superpole και μετά δεν κατάφερε ποτέ να κάνει τα λάστιχά του να δουλέψουν.

Ο καιρός σήμερα Δευτέρα του αγώνα θα είναι στεγνός και ψυχρός (20.00 ώρα Ελλάδος), οι στροφές είναι ισομοιρασμένες οπότε η φθορά των ελαστικών θα είναι ισοκατανεμημένη. Οι αριθμοί λένε ότι για τη νίκη θα παλαίψουν οι Checa, Rea και Sykes με μικρό πλεονέκτημα του πρώτου. Λογικά προς το τέλος θα εκδηλωθεί επίθεση από τον Biaggi, πράγμα που δεν αποκλείεται και για τους Camier, Melandri και Smrz.

Αποτελέσματα WSBK Superpole, Miller Park
1. Jakub Smrz 1’47″626 με Ducati 1098R (Liberty Racing Team Effenbert)
2. Carlos Checa 1’47″810 με Ducati 1098R (Althea Racing)
3. Tom Sykes 1’48″062 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team)
4. Davide Giugliano 1’48″220 Ducati 1098R (Althea Racing)
5. Jonathan Rea 1’48″563 Honda CBR1000RR (Honda World Superbike Team)
6. Jonathan Rea 1’48″568 Ducati 1098R (Team Effenbert Liberty Racing)
7. Max Biaggi 1’48″794 Aprilia RSV4 Factory (Aprilia Racing Team)
8. Eugene Laverty 148″354 Aprilia RSV4 Factory (Aprilia Racing Team)

Superpole 2:
Marco Melandri 1’48″422 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
Michel Fabrizio 1’48″566 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia GoldBet)
Chaz Davies 1’48″669 Aprilia RSV4 Factory (ParkinGO MTC Racing)
Lorenzo Zanetti 1’49″929 Ducati 1098R (PATA Racing Team)

Superpole 1:
Leon Haslam 1’49’552 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
Maxime Berger 1’49″750 Ducati 1098R (Team Effenbert Liberty Racing)
Niccolο Canepa 1’49″818 Ducati 1098R (Red Devils Roma)
John Hopkins 1’49″966 Suzuki GSX-R1000 (FIXI Crescent Suzuki)
Loris Baz 1’50’424 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team)
Ayrton Badovini 1’50.427 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia GoldBet)
David Salom 1’50″504 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
Leon Camier 1’50.520 Suzuki GSX-R1000 (FIXI Crescent Suzuki)
Hiroshi Aoyama 1’50″963 Honda CBR1000RR (Honda World Superbike Team)
Leandro Mercado 1’51″843 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
Jake Holden 1’52″108 BMW S1000 RR (Grillini Progea Superbike Team)
Shane Turpin 1’54″399 Ducati 1098R (Boulder Motor Sports)