Στο νέο σύστημα εξέτασης των υποψηφίων οδηγών αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, με δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι «το φαινόμενο κάποιοι να παίρνουν το δίπλωμα πιο εύκολα από κάποιους άλλους, πέρα από το γεγονός ότι εισήγαγε ένα σύστημα αδικίας και ανηθικότητας στην κοινωνία μας, από την άλλη πλευρά δημιουργούσε και οδηγούς, οι οποίοι αγνοούσαν βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ήταν εν δυνάμει κίνδυνος για όλους και για τους εαυτούς τους».
Ο κ. Μαυραγάνης τόνισε ότι «η μεγαλύτερη επαφή εκπαιδευτή και εξεταστή με τον εξεταζόμενο είναι αυτή που δημιουργούσε το πρόβλημα». Και διευκρίνησε: «Προβλέπουμε σε πρώτο στάδιο την αποχώρηση του εκπαιδευτή μέσα από το όχημα. Ο εξεταστής παραμένει στο πρώτο στάδιο της εξέτασης, η εξέταση σπάει σε δύο κομμάτια -το πρώτο στάδιο είναι η εξέταση πορείας και γενικών γνώσεων περί της οδηγικής συμπεριφοράς και το δεύτερο στάδιο ειδικών δοκιμασιών που γίνεται μέσα σε πίστα».
Στο πρώτο στάδιο υπάρχει μέσα στο όχημα μόνον ο εξεταστής, ο εκπαιδευτής αποχωρεί και διαθέτει το όχημά του στον εκπαιδευόμενο και εξεταζόμενο και υπάρχουν κάμερες μέσα στο σύστημα, οι οποίες μεταφέρουν εικόνα και ήχο προς το κέντρο ελέγχου. Οι κάμερες αυτές μπορούν να λειτουργήσουν και αυτόνομα και λειτουργούν αυτόνομα στο δεύτερο στάδιο της εξέτασης των ειδικών δοκιμασιών, όπου και ο εξεταστής και ο εκπαιδευτής είναι έξω από το όχημα. Είναι μόνος του πλέον μέσα στο όχημα ο εκπαιδευόμενος- εξεταζόμενος και μέσω των καμερών που υπάρχουν μέσα στο όχημα μεταφέρεται εικόνα και ήχος στο κέντρο ελέγχου, αλλά και από το κέντρο ελέγχου μεταφέρονται οι εντολές προς τον εξεταζόμενο εκείνη τη στιγμή».
Σε ερώτηση σχετικά με τις δυνατότητες κατάργησης της πρόβλεψης διοδίων σε περιοχές κατοικίας, όπως στην εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, απάντησε: «Έχουμε την άποψη ότι πρέπει το σύστημα διοδίων να γίνει πιο δίκαιο και για να γίνει πιο δίκαιο, πρέπει να εφαρμοστούν οι κανόνες ηθικής, αλλά και οι νομικοί κανόνες, που ισχύουν σε όλη την Ευρώπη και εξαιρούν τους κατοίκους, οι οποίοι δεν έχουν άλλη ασφαλή δίοδο για να πάνε στο σπίτι τους, παρά μόνο να χρησιμοποιήσουν την εθνική οδό και τότε πρέπει να εξαιρούνται. Αυτό είναι μία Ευρωπαϊκή Οδηγία, την οποία πρέπει να εφαρμόσουμε και στην Ελλάδα. Εάν λοιπόν τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν εκτός από την περίπτωσης της Χαλκίδας ή του Αγίου Στεφάνου, εάν υπάρχουν και στη Θεσσαλονίκη να τις δούμε και εκεί».