Ο ιδανικός συνδυασμός! Με τον 1.500αρη πετρελαιοκινητήρα των 105 ίππων, το Renault Clio αποκτά …φτερά, με μέση κατανάλωση μόλις 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ.

Το «γνώριμο» Clio, μετά την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αποκτά ακόμη ένα ατού, αυτό του ντιζελοκινητήρα των 1,5 λίτρων.

Πιο αναλυτικά, ο εν λόγω κινητήρας είναι διαθέσιμος σε δύο διαφορετικές εκδοχές, με 90 και 105 ίππους (στην πρώτη περίπτωση εφοδιάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και στη δεύτερη με 6 σχέσεων).

Οι τιμές του γαλλικού μοντέλου ξεκινούν από τα 13.790 ευρώ, για την 3θυρη έκδοση More των 90 ίππων (με την έκπτωση της Renault των 1.000 ευρώ).

Η τιμή της τοποθετείται στα 15.990 ευρώ (με 1.000 ευρώ έκπτωση) και με το όφελος της απόσυρσης μπορεί να φτάσει στα 14.794 ευρώ, παραμένοντας «αλμυρή». Ωστόσο, ο στάνταρ εξοπλισμος βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, με την απόδοση και την κατανάλωση του κινητήρα να αφήνει τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις.

Κινητήρας: Το «απογειώνει» χωρίς να καίει

Το 1,5 dCi μηχανικό σύνολο του Clio, με άμεσο ψεκασμό και turbo, αποδίδει 105 ίππους και 240 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Στην πράξη, ο πετρελαιοκινητήρας παίρνει τα εύσημα για την πολιτισμένη λειτουργία του και φυσικά, για την απόδοσή του.

Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται και από τις μετρήσεις, όπου τα πρώτα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση έρχονται σε 9,9 δλ., ενώ αξιόλογες είναι και οι ρεπρίζ του αυτοκινήτου. Σε αυτό βοηθά και το αρκετά καλό σε κλιμάκωση 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο παρουσιάζει αρκετά καλή αίσθηση.

Φυσικά, οι άξιες λόγου επιδόσεις δεν «κοστίζουν», καθώς η μικτή κατανάλωση του αυτοκινήτου περιορίζεται μόλις στα 4,2 λτ./ 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 110 γρ./χλμ. (βάσει των εργοστασιακών μετρήσεων). Από πλευράς θορύβου και κραδασμών, οι επιβαίνοντες δε θα προβληματιστούν σε καμία περίπτωση.

Καθ οδόν: Πιο ολοκληρωμένο και ευχάριστο

Το πολύ καλό σε οδική συμπεριφορά γαλλικό μοντέλο, σε συνδυασμό με τον ροπάτο 1.500αρι κινητήρα, δημιουργούν ένα αρκετά ευχάριστο σύνολο, που μπορεί να σας κινήσει με ευκολία εντός των τειχών της πόλης, αλλά με υψηλές ταχύτητες σε πολύωρα ταξίδια. Η ανάρτηση, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή, προσφέρει άνετες μετακινήσεις, ενώ εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα -ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς.

Έτσι, στον ανοιχτό δρόμο το πετρελαιοκίνητο Clio επιδεικνύει υψηλή σταθερότητα και εμπνέει σιγουριά σε ταχύτητες τελικής. Εξίσου πολύ καλό «κράτημα» εμφανίζει και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πολύ δύσκολα θα αποσταθεροποιηθεί.

Ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα τη δύναμη και τη ζωντάνια του κινητήρα σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, με κάποιες ενστάσεις να διατυπώνονται σε εύρος λειτουργίας κάτω των 2.000 σ.α.λ.

Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική μεταβλητή υποβοήθηση παρέχει καλή αίσθηση και ακρίβεια, ενώ το ίδιο αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα (100-0 χλμ/ώρα σε 38,9 μέτρα).

Εσωτερικό: Ποιοτικό και ευρύχωρο

Το εσωτερικό του πετρελαιοκίνητου Clio δεν παρουσιάζει διαφορές με τις υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις (εκτός του εύρους λειτουργίας του στροφόμετρου).

Έτσι, η ποιότητα βρίσκεται στα γνώριμα καλά επίπεδα, όπως επίσης και η συναρμογή, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο επάνω μέρος του ταμπλό (στοιχείο των πλούσιων εκδόσεων του μοντέλου), ενώ η γενικότερη εικόνα δίνει μια αίσθηση στιβαρότητας. Στα ίδια καλά επίπεδα κινείται και η εργονομία.

Όσον αφορά τους χώρους, το μικρό γαλλικό μοντέλο θα μεταφέρει δίχως προβλήματα 4 επιβάτες, χωρίς να απαιτούνται παραχωρήσεις, καθώς διακρίνεται για το αυξημένο πλάτος του πίσω καθίσματος, όπως επίσης για τον αέρα για πόδια και τα κεφάλια. Τέλος, αρκετά ικανοποιητικός είναι και ο τετραγωνισμένος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών που φτάνει τα 288 λτ.

Πηγή: autotriti.gr