Ένα νέο πολυμορφικό μοντέλο θα παρουσιάσει η Peugeot στο Σαλόνι της Γενεύης. Πρόκειται για το Rifter ένα όχημα που υιοθετεί μία καινοτόμο εμφάνιση, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι φτιάχτηκε για τις καθημερινές περιπέτειες.
Εξοπλισμένο με το i-Cockpit, το Rifter είναι βασισμένο σε νέο πάτωμα / πλατφόρμα και διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ικανό να αντεπεξέλθει σε κάθε χρήση. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη αμαξώματος, με 5 ή 7 θέσεις, συνδυάζοντας την πρακτικότητα με την ευελιξία εσωτερικής διαμόρφωσης. Εφοδιάζεται με ιδιαίτερα οικονομικούς και αποδοτικούς κινητήρες, και με τελευταίας γενιάς τεχνολογικό εξοπλισμό.
Το νέο μοντέλο προσφέρει τεράστιους χώρους, απόλυτα ισορροπημένες φόρμες, ορατή τεχνολογία, και υψηλό επίπεδο ποιότητας συναρμογής.
Επιπλέον, στην αίσθηση οδηγικής απόλαυσης καθοριστικό ρόλο παίζουν:
- Το μικρό τιμόνι με flat το επάνω και κάτω μέρος για καλύτερο πιάσιμο και βελτιωμένο κράτημα
- Οθόνη αφής 8ιντσών, εύκολα προσβάσιμη και στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
- Σύστημα head-up display με μοντέρνα σχεδίαση, περίγραμμα χρωμίου, και κόκκινους δείκτες. Για περισσότερη ευκολία στην ανάγνωση των πληροφοριών η οθόνη είναι έγχρωμη.
Ακόμα, οι λάτρεις της περιπέτειας, έχουν τη δυνατότητα κίνησης «παντός εδάφους» χάρη στο εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης/Advanced Grip Control, το οποίο σε συνδυασμό με τα ελαστικά M&S της Michelin, παρέχει απόλυτο και σε πραγματικό χρόνο, έλεγχο της ολίσθησης των τροχών. Το σύστημα συνεργάζεται επίσης και με το βοήθημα ελέγχου κατάβασης/Hill Assist Descent Control (HADC), το οποίο διατηρεί την ιδανική ταχύτητα σε κατάβαση δρόμων με μεγάλη κλίση.
Οι προσπάθειες στον τομέα της αρχιτεκτονικής του οχήματος και η μείωση του συνολικού βάρους του, αποτελούν καθοριστικό παράγοντα περιορισμού τόσο των εκπομπών του CO2 όσο και της κατανάλωσης. Οι κινητήρες του νέου μοντέλου πληρούν τις πρόσφατες προδιαγραφές Euro 6.2 και υπερκαλύπτουν ήδη τα μελλοντικά πρότυπα κύκλου οδήγησης WLTC.
Σε κινητήρες βενζίνης διατίθενται δύο επιλογές του κινητήρα 1.2 PureTech:
- PureTech 130hp S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων / EAT8 (διαθέσιμο το 2019)
- PureTech 110hp S&S με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, που επίσης διατίθεται σε έκδοση πολύ χαμηλής κατανάλωσης.
Η έκδοση με τον PureTech 130 περιλαμβάνει και φίλτρο μικροσωματιδίων βενζίνης, που περιορίζει δραστικά τις εκπομπές μικροσωματιδίων.
Σε κινητήρες diesel, διατίθενται 3 επιλογές του κινητήρα 1.5 BlueHDi:
- BlueHDi 130hp S&S με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων / EAT8
- BlueHDi 100hp με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, που επίσης διατίθεται σε έκδοση S&S πολύ χαμηλής κατανάλωσης
- BlueHDi 75hp με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Όλοι οι κινητήρες Diesel εφοδιάζονται με σύστημα καταλυτικού μετατροπέα SCR (selective catalytic reduction). Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τον έλεγχο των εκπομπών κατά την εκκίνηση του κινητήρα χωρίς να απαιτείται πρόσθετο φίλτρου μικροσωματιδίων.
To Rifter προσφέρει ευκολία στη διαμόρφωση των εσωτερικών του χώρων. Τόσο η 5θέσια όσο και η 7θέσια διάταξη της καμπίνας είναι διαθέσιμες και στα δύο μήκη του αμαξώματος (Standard 4.40μ. και Long 4.75μ).
Στη μακριά έκδοση, τα 2 ανεξάρτητα καθίσματα στη σειρά 3 μπορούν να γλιστρήσουν και να αφαιρεθούν για να προσαρμοστούν σε όλες τις καταστάσεις δίνοντας προτεραιότητα είτε στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, είτε στον χώρο των ποδιών για τους επιβάτες. Με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού που ‘εξαφανίζεται’ μέσα στο πάτωμα, δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς φορτίων μεγάλου μήκους.
Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 775 λίτρα στην έκδοση κανονικού μήκους, και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 4,000 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, στην μακριά έκδοση.
Η πίσω εταζέρα μπορεί να τοποθετηθεί σε ειδική θέση στις πλάτες των καθισμάτων της 2ης σειράς.
Ο ειδικός αερόσακος οροφής (“Bag In Roof”) του συνοδηγού αφήνει ελεύθερο το χώρο στο ταμπλό, ώστε να δημιουργηθεί ένα πολύ χρήσιμο ψυχόμενο κλειστό ντουλαπάκι. Η συνολική χωρητικότητα των αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα, αγγίζει το εκπληκτικό για την κατηγορία, νούμερο των 186λίτρων (ανάλογα με την έκδοση).
Η βελτιστοποίηση των συρόμενων πλαϊνών θυρών επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα μέσω ενός μεγαλύτερου ανοίγματος, ενώ η νέα σχεδίαση στις μπάρες οροφής αφήνει πλέον ελεύθερο χώρο μέσα στην καμπίνα.
Το νέο μοντέλο θα ξεκινήσει να πωλείται στις αρχές του Σεπτεμβρίου. Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Vigo (Ισπανία) και του Mangualde (Πορτογαλία).
Νίκος Τσάδαρης