Η ανεξάρτητη αρχή ασφάλειας οχημάτων Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας (ANCAP) διενήργησε ένα πείραμα με στόχο να αφυπνίσει τους καταναλωτές και να τους κάνει να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που σκέφτονται και αξιολογούν τις προτεραιότητές τους όταν επιλέγουν αυτοκίνητο.
Υπέβαλλε, λοιπόν, σε crash test δύο οικογενειακά αυτοκίνητα ίδιας μάρκας αλλά διαφορετικής γενιάς, θέλοντας να καταδείξει το πόσο έχουν αλλάξει -προς το καλύτερο- τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων στο πέρασμα των χρόνων.
Μια Toyota Corolla του 1998 που πληροί τις προδιαγραφές ασφάλειας εκείνης της εποχής, αλλά δεν διαθέτει αερόσακους και μια Corolla του 2015, εξοπλισμένη με όλα τα απαραίτητα μέσα για τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια των επιβατών. Στο διάστημα των 17 ετών που χωρίζει τα δύο μοντέλα έχουν συντελεστεί σημαντικές αλλαγές στο χώρο της αυτοκίνησης, με τις τεχνολογικές εξελίξεις να έχουν θέσει πια πολύ υψηλά τον πήχη της ασφάλειας.
Κινούμενα με 64 χλμ/ώρα τα δυο αυτοκίνητα συγκρούονται μετωπικά (σ.σ. στη σύγκρουση εμπλέκεται το 40% του εμπρόσθιου τμήματος) με τα αποτελέσματα να είναι δραματικά, όπως θα διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι στο σχετικό βίντεο.
Από τη σφοδρή σύγκρουση το εμπρόσθιο τμήμα του παλιού αυτοκινήτου μετατρέπεται σε άμορφη μάζα, επηρεάζοντας και την καμπίνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του. Τουναντίον, η Corolla του 2015 βρίσκεται σε σαφώς καλύτερη κατάσταση, έχοντας προστατέψει τους επιβάτες της καθώς πέρα από τους αερόσακους που έχουν ενεργοποιηθεί, το εμπρόσθιο μέρος της έχει απορροφήσει το μεγαλύτερος μέρος της παραγόμενης ενέργειας, αποτρέποντας έτσι την κατάρρευση της καμπίνας.
«Το τεστ πρόσκρουσης δείχνει ότι ο οδηγός του παλαιότερου οχήματος είτε θα είχε σκοτωθεί είτε θα είχε τραυματιστεί σοβαρά. Σε ανοιχτό δρόμο όπου οι ταχύτητες που αναπτύσσονται μπορούν να φτάσουν τα 200 χλμ/ώρα, τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμα πιο σημαντικά για τους επιβάτες και των δύο οχημάτων. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης θα είχε προκληθεί ο θάνατος των επιβατών του παλαιότερου οχήματος», σημειώνει η Στέλλα Στοκς γενική διευθύντρια υπηρεσιών αυτοκινήτου της Αυστραλίας.
Αποτελέσματα ερευνών του ANCAP κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που έχει κατασκευαστεί πριν το 2000 έχουν δύο φορές περισσότερες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους σε περίπτωση ατυχήματος.
«Ορισμένες φορές σκεφτόμαστε να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο που γνωρίζουμε ότι είναι αξιόπιστο, όχι πολύ ισχυρό και συχνά παλιότερης γενιάς. Το αποτέλεσμα του τεστ δείχνει ξεκάθαρα γιατί θα πρέπει να επιλέξουμε ένα πιο καινούργιο αυτοκίνητο», προσθέτει η Στέλλα Στοκς για να καταλήξει:
«Η ασφάλεια πρέπει να είναι η προτεραιότητα του υποψήφιου αγοραστή. Σίγουρα ο σκοπός για τον οποίο το θέλει και η τιμή ήταν και θα παραμείνουν σημαντικοί παράγοντες στη διαμόρφωση της τελικής απόφασης, αλλά η ασφάλεια θα πρέπει να αποτελεί εξίσου σημαντικό λόγο στην τελική επιλογή. Η ασφάλεια δεν είναι πολυτέλεια».
Δείτε το βίντεο: