Ύστερα από ατελείωτες διαρροές μέσω του ηλεκτρονικού Τύπου, ήρθε η ώρα για την πλήρη και επίσημη αποκάλυψη της μορφής αλλά και των τεχνικών περγαμηνών της νέας A-Class.
«A is for Attack»! Με αυτή τη φράση-σλόγκαν προλόγισε στους εκπροσώπους του αυτοκινητικού Τύπου ο πρόεδρος της γερμανικής εταιρείας, Dr. Dieter Zetsche, την πρεμιέρα της ολοκαίνουργιας A-Class, που επισήμως είδε επιτέλους τα φώτα της δημοσιότητας στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης.
Όπως είναι με μιας αντιληπτό, η Mercedes εγκαταλείπει με τη νεότερη A-Class την mono-volume σχεδιαστική προσέγγιση του παρελθόντος υιοθετώντας μια πιο «βατή», σε σχέση με τα δεδομένα της κλάσης, προσέγγιση στον τομέα του ντιζάιν, με έντονα όμως τα σπορτίφ στοιχεία της εξωτερικής περιβολής του μοντέλου, ούτως ώστε να αντιπαρατεθεί άμεσα και με περισσότερα ενδεχομένως ατού τόσο με τους ομοεθνείς και Βαυαρούς για την περίσταση αντιπάλους της, που, φυσικά, δεν είναι άλλοι από το νέο Αudi A3 και την πρόσφατη ανανεωθείσα σειρά 1 της BMW, όσο και με το νέο V40 της Volvo.
Για όσους συντονισμένους με τα πεπραγμένα της Mercedes την προσεχή περίοδο, η νέα A-Class φέρει πολλές ομοιότητες με το πρωτότυπο μοντέλο (Concept A-Class), διαθέτοντας ένα 5θυρο αμάξωμα με χαμηλότερο κατά 18 εκ. ύψος, έντονες ακμές και τονισμένο πίσω μέρος.
Ο σπορτίφ χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται στις εκδόσεις Sport και AMG, με την πρώτη να είναι εφοδιασμένη με τροχούς 18 ιντσών και ελαστικά χαμηλού προφίλ με διαστάσεις 235/40.
Για όσους πάντως λατρεύουν την αριθμολογία, αξίζει να σημειωθεί πως οι βασικές διαστάσεις της νέας A-Class (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος) είναι 4.292×1.780×1.433 χλστ, κάτι που αυτομάτως την τοποθετεί στην καρδιά του premium παρακλαδιού της μικρομεσαίας κατηγορίας. Σε σχέση με την «παλαιά» A-Class, το μήκος είναι αυξημένο κατά 487 χλστ. και το πλάτος κατά 15 χλστ., ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας αγγίζει την καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή 0,26!
Στον τομέα των μηχανικών μερών, η γερμανική εταιρεία έχει προβλέψει από το λανσάρισμα ήδη του μοντέλου μια ευρεία γκάμα βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων συνόλων, με υψηλή απόδοση και αυξημένες τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες.
Σε ό,τι αφορά τους πρώτους, η γκάμα περιλαμβάνει υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα, στα 1,6 και 2,0 λίτρα, που συνδυάζονται με σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, η βασική έκδοση Α180 είναι εφοδιασμένη με έναν κινητήρα με απόδοση 115 ίππους.
Στην Α200 η ισχύς φτάνει τους 156 ίππους, ενώ η κορυφαία Α250 «φορά» ένα 2λιτρο σύνολο απόδοσης 211 ίππων. Σε ότι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, η Α180 CDI αποδίδει 109 ίππους και 250 Nmροπής, Α200 CDI 136 ίππους και 300 Nm, ενώ η κορυφαία A220 CDI (2,2 λίτρων) έχει ισχύ 170 ίππων και ροπή 350 Nm.
Σε ό,τι αφορά στη μετάδοση, διαθέσιμο είναι ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, ενώ στάνταρ σε όλες τις περιπτώσεις είναι το γνωστό πλέον σύστημα Start&Stop. Φυσικά, το πακέτο «κινητήρας-μετάδοση» μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου.
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, στα highlights του γερμανικού χάτσμπακ περιλαμβάνεται η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (τεσσάρων για την ακρίβεια), διάταξη η οποία αφήνει και επισήμως πλέον πολλές υποσχέσεις για την ενσωμάτωση στο προσεχές μέλλον του γνωστού συστήματος τετρακίνησης 4Matic της Mercedes.
Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, ενώ προαιρετικά ο δυνητικός αγοραστής της νέας A-Classμπορεί να παραγγείλει το σύστημα Direct-Steer.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στα συστήματα ασφαλείας, στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων ανήκουν τα Attension Assist, BrakeHold Function και Hill Start Assist, ενώ στον προαιρετικό τα Distronic Plus, Adaptive Highbeam Assist, BlindSpot Assist, LaneKeeping Assist, ActiveParking Assist κ.α.
Πηγή: 4troxoi.gr