Η Kosmocar παρουσίασε χθες το νέο Polo της VW στους εκπροσώπους του ειδικού τύπου, με εκδήλωση/εκδρομή στο Ναύπλιο, στο πλαίσιο της οποίας είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την 6η γενιά του δημοφιλούς σούπερ μίνι μοντέλου.

Το Polo έκανε πρεμιέρα στην παγκόσμια αγορά το 1975 και μετά από 5 ανανεώσεις (1981,1994,2001, 2009) έφθασε στην μορφή που θα σας περιγράψουμε παρακάτω, αφού στο μεταξύ πούλησε σχεδόν 16,5 εκατομμύρια μονάδες και κέρδισε 4 παγκόσμια πρωταθλήματα Ράλι με την προηγούμενη έκδοσή του.

WOLKSWAGEN POLO Το Polo ανήκει στην δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, που παρά το ότι το 2017 παρουσιάζει ελαφρά πτωτική τάση, αντιπροσωπεύει το 38% του συνόλου των καινούριων αυτοκινήτων που πωλούνται.

Το νέο αμάξωμα που μοιάζει πολύ με αυτό του Golf, βασίζεται στην πλατφόρμα MQB 0 και είναι –σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση- πλατύ, χαμηλό, με μεγαλύτερο μεταξόνιο, κοντούς προβόλους εμπρός/πίσω και μεγάλους θόλους. Έχοντας ξεπεράσει πλέον σε μήκος τα 4 μέτρα (4,053 μ), διαθέτει μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (χωρητικότητα: 355 λίτρα), που αγγίζει τα επίπεδα της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Παρά την αυξημένη κατά 30% στην στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, είναι ελαφρύτερο κατά 100 κιλά και διαθέτει χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής (cd 0,299), κάτι που εξασφαλίζει μικρότερη κατανάλωση και αεροδυναμικό θόρυβο.

WOLKSWAGEN POLO

Το νέο αμάξωμα που θα είναι μόνο 5θυρο, διατίθενται σε 14 διαφορετικά χρώματα και διαθέτει αυξημένη ασφάλεια όπως: διπλό γάτζο στο καπό, 6 αερόσακους, 3 πίσω ζώνες με προεντατήρες, νέας γενιάς ESP, αλλά και Front Assist, Blind Spot Monitor, ACC με Stop & Go, Multi-collision Brake System και προβολείς LED, χαρακτηριστικά που συναντώνται μόνο σε οχήματα υψηλότερης κλάσης.

Εσωτερικά ακολουθείται για πρώτη φορά η οριζόντια αρχιτεκτονική, με αποτέλεσμα όλα να είναι στο οπτικό πεδίο του οδηγού και εύκολα προσβάσιμα.

Με 8 διαθέσιμους χρωματισμούς, τα υλικά και το φινίρισμα είναι σαφώς υψηλού ποιοτικού επιπέδου, ενώ για πρώτη φορά στο Polo υπάρχουν ψηφιακά όργανα, καθώς Η δεύτερη γενιά Active Info Display γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα της σε αυτό το μοντέλο. Τα όργανα είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να τα δει με μια ματιά, με τις οθόνες του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας να φτάνουν τις 8” σε  μέγεθος.  Ψηφιακές διεπαφές για smartphone επιτρέπουν ευκολότερη πρόσβαση σε εφαρμογές και διάφορες διαδικτυακές υπηρεσίες, ενώ τα smartphone μπορούν να φορτιστούν τόσο καλωδιακά όσο και επαγωγικά, ως επιλογή.

WOLKSWAGEN POLO

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι, ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να διαμορφώνει τη διάταξή του σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις.

Το νέο Polo βγαίνει σε 4 εκδόσεις: Trendline, Comfortline, Highline, καθώς και την ειδική έκδοση «beats». Το Polo beats φέρει το ομόφωνο ηχοσύστημα 300 watt και διάφορα εξατομικευμένα χαρακτηριστικά που σχεδιάστηκαν από τη Volkswagen και την Αμερικανική εταιρία Beats audio (ειδική στα ηχοσυστήματα).

WOLKSWAGEN POLO

Μία άλλη έκδοση που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει σε ένα επόμενο στάδιο είναι το Polo GTI. Ακόμη και στη βασική έκδοση, Trendline, το νέο Polo είναι σχεδόν πλήρως εξοπλισμένο, καθώς περιλαμβάνει:, πολυλειτουργικό τιμόνι, σύστημα Infotainment Composition Color, φώτα ημέρας LED, προβολείς με λειτουργία Coming Home / Leaving Home, Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας, το Multi-collision Brake (Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων), Hill Hold Assist (Σύστημα υποβοήθησης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρες), σύστημα αερόσακου κεφαλής για εμπρός και πίσω επιβάτες και το σύστημα ελέγχου περιοχής Front Assist με City Emergency Braking και Λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring).

WOLKSWAGEN POLO

Το νέο Polo προσφέρεται με μεγάλη γκάμα κινητήρων, βενζίνης, ντίζελ, αλλά και φυσικού αερίου. Οι βενζινοκινητήρες είναι ο 1.0 με 75 ίππους, ο 1.0 TSI με 95 και 115 ίππους, ο 1.5 TSI με 150 ίππους και ο 2λιτρος TSI με 200 ίππους. Οι εκδόσεις ντίζελ στην ελληνική αγορά περιλαμβάνουν τον κινητήρα 1.6 TDI με 95 ίππους, ενώ ο κινητήρας φυσικού αερίου (που έρχεται σύντομα) είναι ο 1.0 TGI με 90 ίππους (εκπομπές CO2 μόλις 85γρ/χλμ), αυτονομία σχεδόν 400 χλμ από τις συνολικής χωρητικότητας 12 κιλών (για ασφάλεια υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 40 λίτρων) δεξαμενές και μέση κατανάλωση (με σημερινή τιμή ΦΑ) 3 ευρώ/100χλμ.

Τα κιβώτια που συνδυάζονται με τους παραπάνω κινητήρες, είναι χειροκίνητα 5 ή 6 ταχυτήτων (ανάλογα την έκδοση), ενώ οι κινητήρες με 95 ίππους και πάνω μπορούν να αξιοποιηθούν (προαιρετικά) από το ημιαυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων DSG. Επίσης, το νέο Polo μπορεί να εφοδιαστεί προαιρετικά και με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Sport Select, σε συνδυασμό με σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης (5 διαφορετικά προφίλ), με δυνατότητα του οδηγού να επιλέξει διαφορετικές ρυθμίσεις της απόσβεσης, αλλά και διαφορετικές ρυθμίσεις του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του αυτόματου κιβωτίου.

Στην διάρκεια της εκδήλωσης, οδηγήσαμε το 1000άρι TSI των 95 ίππων με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, στην έκδοση Beats. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είμαστε βέβαιοι για το ότι το νέο σούπερ μίνι της VW είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτοκίνητο πόλης και εύκολα μπορεί κάποιος να το επιλέξει για μοναδικό όχημα που μπορεί να εξυπηρετήσει έως και μια 4μελή οικογένεια.

Η αναβάθμιση της ποιότητας υλικών/συναρμολόγησης, η αύξηση των διαθέσιμων χώρων και ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός (χωρίς να έχει αυξηθεί η τιμή σε σχέση με αντίστοιχο εξοπλισμό της προηγούμενης έκδοσης), είναι εμφανής με την πρώτη ματιά, εντύπωση που άμεσα μας οδήγησε στη σκέψη ότι, σε συνδυασμό και με την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, το νέο Polo θα κλέψει πωλήσεις από το Golf.

Οδηγώντας το, εύκολα εντοπίζεις την καλύτερη αεροδυναμική που συνδυάζεται και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και άνετη όσο και αποτελεσματική λειτουργία της ανάρτησης.

WOLKSWAGEN POLO

Ο κινητήρας, παρά το ότι έχει τη δύναμη έχει τη δύναμη για να κινήσει χωρίς πρόβλημα το αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε είδος δρόμου, πέφτει -στην περίπτωσή μας- «θύμα» των μόνο 5 σχέσεων του κιβωτίου που αποδεικνύονται μακριές, αναγκάζοντας τον οδηγό να ανέβει ψηλά στο στροφόμετρο, όπου η λειτουργία του κινητήρα αποδεικνύεται τραχιά και σχετικά θορυβώδης.

Η επιτάχυνση πάντως είναι 10.8” για τα 0-100 και η σβελτάδα του αυτοκινήτου ικανοποιεί όταν μπαίνει στην εξίσωση το τούρμπο του κινητήρα.

Στην στιβαρή οδική συμπεριφορά που διαπιστώσαμε, ευχάριστη έκπληξη ήταν το τιμόνι, που είναι κλάσεις καλύτερο από αυτό που είχαμε συνηθίσει παλιότερα στα Polo.

Κατά τα λοιπά η ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες και η ζυγισμένη λειτουργία της ανάρτησης χωρίς απότομες αντιδράσεις στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, είναι στοιχεία που ουσιαστικά αναβαθμίζουν το Polo σε ανώτερη κατηγορία, ενώ τα φρένα (τουλάχιστον με φορτίο 2 ατόμων) δείχνουν αποτελεσματικά, χωρίς να κουράζονται από την συνεχή χρήση. Στα θετικά, θα πρέπει να σημειώσουμε και την ύπαρξη κανονικής ρεζέρβας, μόνιμο αίτημα του κλάδου μας κόντρα στην τάση χρήσης κιτ επισκευής, που δεν έχει ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα στην χώρα μας.

Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση, η δοκιμή μας που έγινε σε ανοιχτό δρόμο χωρίς ιδιαίτερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, έδωσε μια μέση τιμή 6,8 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

WOLKSWAGEN POLO

Συνολικά λοιπόν, επαναλαμβάνουμε αυτό που γράφουμε και παραπάνω. Το νέο Polo φύση (διαστάσεις) και θέση (ευρυχωρία, ποιότητα, εξοπλισμός), είναι για τα νέα ελληνικά δεδομένα, όχι απλά ένα καλό αυτοκίνητο πόλης, αλλά ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο γενικής χρήσης, που θα ικανοποιεί στις περισσότερες των περιπτώσεων εφ’ όλης της ύλης τον κάτοχό του, ειδικά αν αυτός το επιλέξει με 6άρι ή DSG κιβώτιο.

Όσον αφορά τις τιμές, το νέο Polo είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελίες με τιμή 13.400 ευρώ, για την έκδοση 1.0 MPI 75PS Trendline, ενώ οι τιμές για το βενζινοκίνητο χιλιάρι τούρμπο (που οδηγήσαμε) ξεκινούν από 14.050 ευρώ και για το ντίζελ (1.6) από 16.600 ευρώ.

WOLKSWAGEN POLO WOLKSWAGEN POLO WOLKSWAGEN POLO WOLKSWAGEN POLO

Νίκος Τσάδαρης