Βασικός πρωταγωνιστής, για μια ακόμα φορά, στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αναδείχτηκε το «αειθαλές» VW Golf καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στους πίνακες πωλήσεων της Γηραιάς Ηπείρου το 2011.
Μπορεί το VW Golf, στην έκτη κατά σειρά εκδοχή του, να βρίσκεται πλέον λίγους μόλις μήνες πριν το τέλος του κύκλου ζωής του, παρ’ όλα αυτά όμως εξακολουθεί να κερδίζει την εμπιστοσύνη των ευρωπαίων αγοραστών, καθώς και για το 2011 κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση των πωλήσεων στη «δύσκολη», όπως εξελίσσεται, αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.
Μάλιστα, αυτή είναι η τέταρτη κατά σειρά χρονιά που το εν λόγω μοντέλο καταλαμβάνει την πρώτη θέση του ευρωπαϊκού βάθρου αντιμετωπίζοντας καταξιωμένα -εγχώρια και μη- μοντέλα της μικρομεσαίας οικογενειακής κατηγορίας.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της JatoDynamics, τη χρονιά που μας πέρασε, το Golf σημείωσε 484.547 ταξινομήσεις σημειώνοντας, σε σχέση με το 2010, μια πτώση της τάξης του 1,6%. Την κυριαρχία της VW ολοκληρώνει η παρουσία του μικρότερου Polo στη δεύτερη θέση του συγκεκριμένου top 10, με το γερμανικό σούπερ μίνι να σημειώνει 356.490 πωλήσεις (+0,5%) το 2011.
Από τη μεριά του, το Ford Fiesta, που αποτελεί και τον βασικότερο αντίπαλό του, έμεινε οριακά πίσω του, στην τρίτη θέση, με συνολικά 348.465 πωλήσεις, εξαιτίας της σημαντικής πτώσης που σημείωσαν οι ταξινομήσεις του τη χρονιά που μας πέρασε (-13.3%, δηλαδή 53.454 αυτοκίνητα λιγότερα).
Στην επόμενη θέση της σχετικής λίστας ανήκει η πάντοτε «ισχυρή» στην ευρωπαϊκή αγορά Opel, που εν προκειμένω φιγουράρει στις θέση «4» με το Corsa (313.325 ταξινομήσεις). Την πεντάδα κλείνει το πάντοτε επίκαιρο Renault Clio, που παρά την πτώση στις πωλήσεις σε σχέση με το 2010 άγγιξε τις 294.172 ταξινομήσεις.
Τα Top 10 μοντέλα το 2011
1. VW Golf 484.547 (-1,6%)
2. VW Polo 356.490 (+0,5%)
3. Ford Fiesta 348.465 (-13,3%)
4. Opel Corsa 313.325 (-1,7%)
5. Renault Clio 294.172 (-13,1%)
6. Opel Astra 287.249 (-1,3%)
7. Ford Focus 280.209 (+7,0%)
8. Renault Megane 239.329 (-8,3%)
9. VW Passat 233.330 (+46,5%)
10. Peugeot 207 242.385 (-20,6%)
Σε παρένθεση, η διαφορά με το 2010
Τα Top 10 μοντέλα 2000-2011
2011 VW Golf
2010 VW Golf
2009 VW Golf
2008 VW Golf
2007 Peugeot 207
2006 Opel Astra
2005 Opel Astra
2004 VW Golf
2003 Peugeot 206
2002 Peugeot 206
2001 VW Golf
2000 VW Golf
Συνολικά πάντως, το 2011, η αγορά αυτοκίνητου της Ευρώπης κινήθηκε πτωτικά, με τη μείωση ωστόσο να περιορίζεται σ’ ένα ποσοστό της τάξης του μόλις 1,2% σε σχέση με το 2010 και συνολικά 13.543.179 πωλήσεις. Και όλα αυτά, παρά την έντονη οικονομική κρίση, που πλέον μαστίζει το σύνολο της ευρωζώνης.
Ανάμεσα στους κερδισμένους του 2011, εκτός από το σύνολο των γερμανών κατασκευαστών είναι και το σύνολο της εγχώριας αγοράς τους, καθώς οι συνολικές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανήλθαν στη Γερμανία στα 3,17 εκ. μονάδες, τιμή που μεταφράζεται σε άνοδο της τάξης του 9% σε σχέση με το 2010. Στον αντίποδα, ο μεγάλος χαμένος του 2011 είναι η Ελλάδα, με πτώση πωλήσεων που έφτασε το 31%, ενώ οριακά μεγαλύτερη ήταν η καθίζηση της αγοράς της Πορτογαλίας (-31,3%).
Πηγή: 4troxoi.gr