Θετική, υπό προϋποθέσεις, εμφανίζεται η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών στα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για το άνοιγμα του κλάδου ωστόσο έχει και ορισμένες προτάσεις.
Από τα όσα έχουν δει μέχρι στιγμής το φώς της δημοσιότητας, η ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών) εκφράζει την συμφωνία της στις νέες εξελίξεις που προωθεί η τροπολογία που κατέθεσε πρίν από λίγες ημέρες ο υπουργός Μεταφορών, κ. Βορίδης.
Συγκεκριμένα η ΟΦΑΕ δεν αντικρούει την άμεση απελευθέρωση του κλάδου χωρίς μεταβατική περίοδο ωστόσο, προτείνει μεταξύ άλλων την αντικατάσταση της εικονικής (όπως την χαρακτηρίζει) αξίας της άδειας από ένα τέλος το οποίο θα υποχρεούνται να καταβάλλουν όσοι ενδιαφέρονται να εισέλθουν στο επάγγελμα. Το τέλος αυτό, σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΦΑΕ, δεν θα πρέπει να είναι υψηλό αλλά ούτε και «συμβολικό» προκειμένου να μην λειτουργεί αποτρεπτικά για όποιον θέλει να δραστηριοποιηθεί στο χώρο των οδικών εμπρορευματικών μεταφορών αλλά παράλληλα και να μην επιτρέπει στους «αεριτζήδες- καιροσκόπους» να εισέλθουν στον κλάδο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΦΑΕ, κ. Απ. Κενανίδη, η κατάργηση της μεταβατικής περιόδου δεν θα πλήξει τον κλάδο καθώς η αξία των 35.000 ευρώ που θα ίσχυε από την 1η Ιανουαρίου 2012 (έναντι 50.000 ευρώ που είναι αυτήν τη στιγμή) δεν απηχεί έτσι και αλλιώς την πραγματικότητα και στην ουσία ίσχυε μόνο για φορολογικούς λόγους στις περιπτώσεις ίδρυσης εταιρειών από αυτοκινητιστές οι οποίοι θα μπορούσαν να κάνουν χρήση των κινήτρων που προέβλεπε ο Ν.3888 του 2010.
Το πρόβλημα δεν είναι οι άδειες αλλά ο αθέμιτος ανταγωνισμός
Ο κ. Κενανίδης αναφέρει επίσης πως το κόστος μιας άδειας έχει πέσει αυτή την εποχή στα 8.000- 10.000 ευρώ και ουσιαστικά αυτό που πωλείται είναι το δικαίωμα του νέου ιδιοκτήτη να αποσβέσει το κεφάλαιο του σε διάστημα 3- 7 ετών.
Ουσιαστικά, σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο της ΟΦΑΕ, οι άδειες στην παρούσα φάση δεν πωλούνται και το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μεταφορείς είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η παράνομη μεταφορά που εκτελούν Έλληνες μεταφορείς με οχήματα που φέρουν πινακίδες ξένων χωρών.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΦΑΕ, αυτή την στιγμή κινούνται στην χώρα μας 4.000- 5.000 οχήματα ελληνικών συμφερόντων με κυπριακές ή βουλγάρικες πινακίδες. Παράλληλα η ανυπαρξία ουσιαστικού ελέγχου στα φορτηγά που εισέρχονται στην χώρα, τους επιτρέπει να έχουν στο ρεζερβουάρ καυσίμου τους πολύ περισσότερα από τα 200 λτ. που προβλέπει ο νόμος. Αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα καθώς αν στο ρεζερβουάρ ενός οχήματος υπάρχουν 1.400- 1.500 λτ. πετρελαίου κίνησης που έχει αγοραστεί με τιμή 0,50- 0,60 ευρώ, αυτομάτως το κόστος της μεταφοράς με το συγκεκριμένο όχημα είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με ένα όχημα που έχει προμηθευτεί αντίστοιχη ποσότητα καυσίμου εντός της ελληνικής επικράτειας με κόστος ακόμα και άνω του 1,5 ευρώ.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως για ένα δρομολόγιο Αθήνα- Κωνσταντινούπολη- Αθήνα, το κόστος για το ελληνικό φορτηγό διαμορφώνεται περίπου στα 1.800 ευρώ ενώ για ένα τούρκικο όχημα δεν υπερβαίνει τα 850 ευρώ.
Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως στην πρόταση της η ΟΦΑΕ υποστηρίζει πως το τέλος που θα θεσμοθετηθεί για την απόκτηση μιας νέας άδειας να χρησιμοποιείται για τη χρηματοδότηση δράσεων πράσινης ανάπτυξης, την οδική ασφάλεια, την κατασκευή έργων στο οδικό δίκτυο της χώρας αλλά και τη χρηματοδότηση των ελεγκτικών μηχανισμών που θα είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο της αγοράς.
Πηγή: autotritipro.gr