Η θέση οδήγησης είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα όταν ασχολούμαστε με τη σωστή και ασφαλή οδήγηση. Τα δεδομένα από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλάζουν αλλά υπάρχουν κάποιοι κανόνες που ισχύουν για όλους και σε ένα βαθμό ορίζουν την οδήγηση.

Πλάτη καθίσματος
Πλήθος οδηγών επιλέγει να ξαπλώνει την πλάτη του καθίσματος προσπαθώντας να βρει πιο άνετη στάση αλλά επειδή οδήγηση και ύπνος δεν συνδυάζονται πρέπει να αποφεύγεται το ξάπλωμα κυρίως για να υπάρχει άμεση και άνετη πρόσβαση στα χειριστήρια.

Κάτω μέρος καθίσματος

Οι ρυθμίσεις ανάλογα με το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πολλές. Μπορεί να υπάρχει ρύθμιση της γωνίας του ύψους ενώ πάντα προσφέρεται η ρύθμιση κατά μήκος. Σε κάθε περίπτωση φροντίστε τα ποδιά να μπορούν να εκμεταλλευθούν όλη τη διαδρομή των πεντάλ. Η σωστή ρύθμιση καθ’ ύψος μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τη βελτίωση της ορατότητας.

Ιδανικές γωνίες άκρων

Χωρίς να απαιτείται δογματική εφαρμογή των παρακάτω, εάν η γωνία των χεριών όταν πιάνουν το τιμόνι είναι περίπου 100 μοιρών, οι χειρισμοί διευκολύνονται σημαντικά και επιτρέπουν στον οδηγό αντιδράσεις άμεσες και ακριβείς σε κάθε περίπτωση. Όσον αφορά τα πόδια, μια γωνία μεταξύ 100 και 120 μοιρών κρίνεται ιδανική αλλά και ξεκούραστη και εξασφαλίζει την ιδανική πρόσβαση στα πεντάλ. Όσο πιο μικρή είναι η γωνία των ποδιών από τις προαναφερθείσες τιμές, τόσο πιο κοντά βρίσκονται τα γόνατα του οδηγού στο κάτω μέρος του ταμπλό με αποτέλεσμα να είναι σαφώς πιο εύκολο να τραυματιστεί σε περίπτωση ατυχήματος.

Ρύθμιση τιμονιού

Σε αρκετά αυτοκίνητα το τιμόνι ρυθμίζεται προς το ύψος ενώ πλέον σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα “τελευταίας σοδειάς” υπάρχει και τηλεσκοπική (ως προς το βάθος) ρύθμιση. Κατά τη ρύθμιση καθ’ ύψος δώστε αρκετή προσοχή ώστε η στεφάνη να μην κρύβει τα όργανα ενώ δεν πρέπει να βρίσκει και στα πόδια γιατί μειώνει την άνετη κίνηση τόσο των άνω, όσο και των κάτω άκρων. Η τηλεσκοπική ρύθμιση θα συμβάλλει στην εύρεση και της ιδανικής γωνίας των χεριών.

Ζώνη ασφαλείας

Στην περίπτωση που η ζώνη δεν ρυθμιστεί σωστά (και αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα όπου οι ζώνες επιδέχονται ρύθμιση) μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό. Η ζώνη δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με το λαιμό ενώ δεν πρέπει και να βρίσκεται στα όρια του ώμου.

Ορατότητα
Το ορθόν της θέσης που επιλέξατε θα καθοριστεί και από την ορατότητα που σας παρέχει προς τους καθρέφτες. Τόσο οι εξωτερικοί καθρέφτες όσο και ο εσωτερικός πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να δίνουν το μεγαλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο. Επίσης μην επιτρέπετε στους πίσω επιβάτες να καταλαμβάνουν τη μεσαία θέση (αν είναι δύο) γιατί μειώνουν κατά πολύ το οπτικό πεδίο του εσωτερικού καθρέφτη.

Πηγή: autotriti.gr