Η απελευθέρωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων diesel στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δημιουργεί νέες προοπτικές για τη Fiat, με αντίστοιχα οφέλη για τον καταναλωτή, με δεδομένο ότι το ιταλικό γκρουπ είναι από τους πρωτοπόρους παγκοσμίως στην εξέλιξη της τεχνολογίας των diesel.
Η Fiat πραγματοποιεί εδώ και πολλά χρόνια σημαντικές έρευνες για την εξέλιξη των κινητήρων diesel, γιατί πιστεύει ότι αποτελούν μια εξαιρετική λύση για τον καταναλωτή, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος συντήρησης και πολύ καλή ροπή που κάνει ευχάριστη την οδήγηση. Το ιταλικό γκρουπ έχει επενδύσει στην εξέλιξη της τεχνολογίας των diesel με τρόπο ώστε να συνδυάζουν την απαραίτητη σήμερα «περιβαλλοντική συμβατότητα» με την απόλαυση της οδήγησης που αποτελεί βασικό συστατικό της ιταλικής σχολής στην αυτοκίνηση. Άλλωστε η Fiat Automobiles είναι η εταιρεία με τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 στην Ευρώπη για τα αυτοκίνητά της.
Οι τεχνολογικές καινοτομίες που προέρχονται από αυτήν την προσπάθεια είναι σημαντικές. Το 1987 το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο. Το 1997 μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch ξεκίνησε η εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail, που αποτέλεσε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων. Το 2003 η Fiat δημιούργησε την επαναστατική τεχνολογία MultiJet, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών, καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το 2009 η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα MultiJet II είχε ως αποτέλεσμα μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.
Πάνω σε αυτή την ισχυρή βάση η Fiat δημιούργησε μια εξαιρετικά πετυχημένη γκάμα πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, η οποία είχε μια πολύ καλή πορεία στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά κερδίζει πλέον και το ελληνικό κοινό, παρά τις αντιξοότητες που υπήρχαν μέχρι πρόσφατα στην ελληνική αγορά για τα diesel. Τα πλεονεκτήματα των πετρελαιοκινητήρων είχαν αρχίσει να γίνονται αντιληπτά από το ελληνικό κοινό ήδη πριν την άρση της απαγόρευσης και είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε πτωτικά κατά 36% στην περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2011, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα σημείωσαν άνοδο κατά 82%! Στην ελληνική αγορά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τα αυτοκίνητα της Fiat Group Automobiles Hellas έχουν ποσοστό 11,6%.
Η γκάμα της Fiat περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων ντίζελ, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών. Το θρυλικό 500 προσφέρεται με τον Multijet των 95 ίππων, ενώ στην ίδια κατηγορία υπάρχει το Panda με τον 1.3 Multijet των 75 ίππων, στην αμέσως επόμενη συναντάμε το Grande Punto με τον ίδιο κινητήρα και δύο εκδόσεις του Punto Evo (1.3 Multijet με 75 και 85 ίππους). Την γκάμα συμπληρώνουν τα Qubo (1.3 Multijet με 75 και 95 ίππους), Bravo (1.6 Multijet με 120 ίππους), Doblo (1.6 Multijet με 105 ίππους) και Sedici (2.0 Multijet με 135 ίππους).