Στον τέταρτο αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, έγινε επιτέλους αυτό που όλοι περίμεναν από το ράλι του Μόντε Κάρλο.
Ο Βέλγος Τιερί Νοβίλ κατάφερε επιτέλους να κερδίσει, οδηγώντας το –κατά πολλούς- καλύτερο αυτοκίνητο του φετινού πρωταθλήματος, το Hyundai i20 WRC.
Βέβαια, για να γίνει αυτό, χρειάστηκε να βγει καπνός από τον κινητήρα του Citroen C3 WRC, που οδηγούσε στην πρώτη θέση, μέχρι σχεδόν το τέλος της δεύτερης ημέρας του αγώνα, ο Βρετανός Κρις Μικ.
Κάπως έτσι εξελίχθηκε ο Γύρος της Κορσικής, ένας δύσκολος ασφάλτινος αγώνας στο βραχώδες νησί της Μεσογείου, εκεί όπου πριν 31 χρόνια είχε «θαφτεί» το γκρουπ Β, μετά το τρομακτικό δυστύχημα των Τοϊβόνεν-Κρέστο.
Στο νησί του Ναπολέοντα λοιπόν, ο Μικ με το C3 έσερναν από την αρχή τον χορό, ακολουθούμενοι από το Φιέστα του Οζιέ και τα Χιουντάϊ των Νοβίλ και Σόρντο, αλλά και το άλλο Φιέστα του Τάνακ, που τελικά βγήκε από το δρόμο και έμεινε εκτός μάχης.
Στο τέλος της δεύτερης ημέρας όμως και εκεί που όλοι περίμεναν αν και πως θα αντιδράσει ο Οζιέ απέναντι στον διαρκώς απομακρυνόμενο Μικ, ο κινητήρας του Σιτροέν παρέδωσε το πνεύμα και ήρθαν τα πάνω κάτω. Ο Μικ έμεινε στην άκρη κόκκινος σαν Ινδιάνος και ο Οζιέ παρέμεινε δεύτερος, αφού ο Νοβίλ με υπερπροσπάθεια έβαλε το Χιουντάϊ επικεφαλής.
Σαν να μην έφτανε αυτό, την τελευταία ημέρα του αγώνα, στην μαραθώνια ειδική των 54 χιλιομέτρων, το άλλο Χιουντάϊ, που οδηγούσε ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο, πέρασε στη 2η θέση, χάρη και σε κάποια προβλήματα του Φιέστα.
Αυτή η αλλαγή, αλλά και το ότι το δεύτερο Σιτροέν με τον Μπριν ήταν 4ο, ελάχιστα μπροστά από τον Λάτβαλα με το Γιαρις WRC, έκανε την power stage, την πιο ενδιαφέρουσα των τελευταίων πολλών αγώνων.
Εκεί λοιπόν ο Οζιέ έβαλε το κεφάλι κάτω και πέρασε τελικά τον Σόρντο για τη 2η θέση, ενώ ο Λάντβαλα που την κέρδισε, κατάφερε να τερματίσει 4ος, μόλις 0.1’’ εμπρός από τον Μπριν και ο Νοβίλ ήταν μόλις 5ος καθώς δεν ρίσκαρε τη σίγουρη νίκη.
Στις ξεχωριστές επιδόσεις του αγώνα, αξίζει να σημειωθεί η 7η θέση του Μίκελσεν με το Σκόντα WRC2, που δημιούργησε εκ νέου φήμες μετακίνησης του οδηγού στην ομάδα της Τογιότα.
Μετά και αυτό το αποτέλεσμα, όλοι είναι πλέον σίγουροι πως εξελίσσεται το πλέον ενδιαφέρον πρωτάθλημα των τελευταίων δεκαετιών, καθώς στην κατάταξη των οδηγών προηγείται ο Οζιέ με 88 βαθμούς, ακολουθεί ο Λάντβαλα με 75 και τρίτος είναι ο Νοβίλ με 54. Στην βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Φορντ με 129 βαθμούς και ακολουθούν η Χιουντάϊ με 105, η Τογιότα με 79 και η Σιτροέν με 71.
Επόμενη αναμέτρηση το ράλι της Αργεντινής στις 27-30 Απριλίου, όπου κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τον νικητή.
Νίκος Τσάδαρης