Στις περισσότερες μοτοσικλέτες η τελική μετάδοση γίνεται με γρανάζια και αλυσίδα, ενώ σε κάποιες άλλες με ιμάντα ή και άξονα.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι οι δυνάμεις που αναπτύσσονται πάνω στην αλυσίδα, μεταδίδοντας την κίνηση από το εμπρός στο πίσω γρανάζι, είναι πολύ μεγάλες, αν σκεφτεί κανείς ότι τα 1000άρια βγάζουν 170+ ίππους. Κάτι που «ξεχειλώνει» κυριολεκτικά την αλυσίδα και μεγαλώνει, ελάχιστα βέβαια, το μήκος της.
Στην πραγματικότητα, λοιπόν, δεν τεντώνουμε την αλυσίδα μας, αλλά την ρυθμίζουμε. Ας δούμε πώς… βάζοντας τη μοτοσικλέτα στο κεντρικό σταντ ή αν δεν έχει, στο πλαϊνό.
1. Πολλές φορές επάνω στο ψαλίδι υπάρχει ένα αυτοκόλλητο που δείχνει πόσο πρέπει να ρυθμιστεί η αλυσίδα. Αν δεν υπάρχει τέτοιο αυτοκόλλητο, τότε αναφέρεται στο manual της μοτοσικλέτας. Αν δεν υπάρχει ούτε manual, τότε….
2. Έχουμε στηρίξει τη μοτοσικλέτα στο κεντρικό σταντ. Λύνουμε χωρίς να ξεβιδώσουμε εντελώς τον άξονα. Αν είναι πολύ σφιγμένος (και έτσι πρέπει), μπορούμε να το επιτύχουμε αυτό «ανεβαίνοντας» πάνω στο γερμανοπολύγωνο. Όπως έχουμε πει, όπου μπορούμε, χρησιμοποιούμε γερμανοπολύγωνα ή καρυδάκια για να μην καταστρέφουμε τις γωνίες από τις βίδες και τα παξιμάδια.
3. Ανάλογα με τον τύπο του ρεγουλατόρου που έχει η μοτοσικλέτα μας, μετακινούμε το σύστημα άξονα-ρόδα προς τα πίσω από την πλευρά του γραναζιού, μέχρι η αλυσίδα να τεντώσει, όπως υποδεικνύει το καρτελάκι ή το manual.
4. Μετράμε τα σημάδια (ή τα κλικ σε σαλίγκαρο) και ρυθμίζουμε τον ίδιο το ρεγουλατόρο της άλλης πλευράς. Αν δεν υπάρχουν σημάδια, τότε χρησιμοποιούμε ένα παχύμετρο, ένα μέτρο ή ένα χάρακα.
5. Ξανασφίγγουμε πολύ καλά -αν χρειαστεί, πατώντας- τον άξονα, πιέζοντας τη ρόδα προς τα εμπρός.
6. Λαδώνουμε την αλυσίδα με AGIP Chain Grease και επειδή το γράσο της αλυσίδας περιέχει πτητικά, περιμένουμε 15 λεπτά να στεγνώσει. Σε αντίθετη περίπτωση, το γράσο θα βρεθεί στο φτερό της μοτοσικλέτας ή ακόμα χειρότερα στο λάστιχο… σε παντελόνι και παπούτσια, αλλά σίγουρα όχι στην αλυσίδα.
Καλό είναι πριν το γρασάρισμα της αλυσίδας να την πλύνουμε. Ένα από τα καλύτερα υλικά για τη δουλειά αυτή είναι το υγρό που καθαρίζονται τα φίλτρα αέρα από αφρώδες υλικό.
Πηγή: mototriti.gr