Το BMW Group θα δείξει εικόνες από το εσωτερικό των αυτοκινήτων του μέλλοντος στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων – Consumer Electronics Show (CES) 2017 στο Λας Βέγκας με μία γκάμα πρωτοποριακών φιλοσοφιών και επαναστατικών τεχνολογιών.
Το σύστημα BMW HoloActive Touch θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση. Αυτή η καινοτόμος διεπαφή μεταξύ οδηγού και οχήματος λειτουργεί σαν μία εικονική οθόνη αφής (touchscreen). Η ανεξάρτητη οθόνη δέχεται εντολές μέσω κινήσεων των δακτύλων, ενώ τις επιβεβαιώνει παρέχοντας στον οδηγό απτική ανάδραση. Το HoloActive Touch αποτελεί τμήμα της μελέτης BMW i Inside Future, που μυεί τους επισκέπτες της CES (5 – 8 Ιανουαρίου 2017) στην εμπειρία μετακίνησης του μέλλοντος με μόνιμα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα.
Το HoloActive Touch συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του Head-Up Display, του συστήματος αναγνώρισης χειρονομιών BMW και της άμεσης λειτουργίας της οθόνης αφής, ενώ με την προσθήκη έξτρα χαρακτηριστικών δημιουργεί μία μοναδική διεπαφή χρήστη. Για πρώτη φορά, οι λειτουργίες μπορούν να ελέγχονται χωρίς φυσική επαφή με υλικά, αλλά η τεχνολογία επιτρέπει την ορατή και χειροπιαστή διάδραση οδηγού-οχήματος, γνωστή από τις συμβατικές οθόνες αφής.
Το HoloActive Touch επιτρέπει την πρόσβαση σε μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών του BMW Connected. Η ομαλή ενσωμάτωση του προσωπικού, ψηφιακού βοηθού μετακίνησης αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο με την άκρως διαισθητική διάδραση.
Η γερμανική εταιρία έχει προϊστορία στην παρουσίαση καινοτόμων φιλοσοφιών απεικόνισης και λειτουργίας σε προηγούμενες εκδόσεις της CES. Το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών της, που αποκαλύφθηκε εκεί το 2015 διατίθεται τώρα με τις νέες Σειρά 7 και Σειρά 5.
Το σύστημα AirTouch που παρουσιάστηκε στη CES 2016 σηματοδοτεί μία περαιτέρω εξέλιξη. Εδώ, ο χρήστης χρησιμοποιεί απλές χειρονομίες με ανοιχτή παλάμη για την ενεργοποίηση παραθύρων ελέγχου σε μία μεγάλη πανοραμική οθόνη στο ταμπλό, χωρίς να απαιτείται άγγιγμα της διεπαφής.
Το HoloActive Touch προάγει τη διαχείριση αυτών των λειτουργιών και τη διάδραση με το όχημα σε άλλο επίπεδο, Όπως στο Head-Up Display, μία έγχρωμη οθόνη δημιουργείται με την έξυπνη χρήση αντανακλάσεων, αλλά τώρα σε ελεύθερη μορφή στο εσωτερικό και όχι με προβολή στο παρμπρίζ. Προβάλλονται ευέλικτα παράθυρα ελέγχου που ο οδηγός μπορεί να βλέπει δίπλα στο τιμόνι στο ύψος της κεντρικής κονσόλας.
Μία κάμερα ανιχνεύει τις κινήσεις των χεριών του οδηγού μέσα σε αυτή την εργονομική περιοχή και καταγράφει κυρίως τη θέση των άκρων των δακτύλων. Μόλις το άκρο του δακτύλου έρθει σε επαφή με μία επιφάνεια εικονικού ελέγχου, μεταδίδεται παλμός και ενεργοποιείται η σχετική λειτουργία.
Νίκος Τσάδαρης