H Volkswagen βρίσκεται σε φάση πλήρους αναδιοργάνωσης.  Το Διοικητικό Συμβούλιο της επέλεξε το πρόγραμμα Transform 2025+ το οποίο θα καθορίσει την πορεία της μάρκας για την επόμενη δεκαετία και ακόμα παραπέρα. Η νέα στρατηγική επικεντρώνεται σε πιο σαφή θέση της μάρκας στις διάφορες περιοχές και κατηγορίες, με την υποστήριξη σημαντικών βελτιώσεων στην απόδοση και παραγωγικότητα. Παράλληλα, θα προβεί σε τεράστιες επενδύσεις στους τομείς ηλεκτρικής μετακίνησης  και συνδεσιμότητας.

Ενθουσιώδεις πελάτες, ισχυρή κερδοφορία που εξασφαλίζει ένα σίγουρο  μέλλον, βιώσιμη μετακίνηση και μία νέα ομαδική κουλτούρα θα αποτελέσουν τη βάση  για το ταξίδι της VW στο μέλλον. Το νέο όραμα που ισχύει σε όλο τον κόσμο είναι: “VW: Moving People Forward”. (VW: Οδηγεί τον κόσμο Μπροστά)

Ο Πρόεδρος Δ.Σ. της εταιρίας δήλωσε: «Οι στόχοι μας είναι υψηλοί και η στρατηγική μας πολύ φιλόδοξη. Θέλουμε να επωφεληθούμε από την αλλαγή και να οδηγήσουμε την εταιρία στην κορυφή της νέας βιομηχανίας αυτοκινήτου με αποφασιστικότητα. Τα επόμενα χρόνια, η VW θα αλλάξει ριζικά και  πολύ λίγα πράγματα θα παραμείνουν ως έχουν. Εν κατακλείδι, η νέα στρατηγική αποτελεί ένα σημαντικό πρόγραμμα μεταμόρφωσης.»

Μεταμόρφωση σε τρεις φάσεις

Ο επαναπροσανατολισμός της φίρμας θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις. Στη φάση 1, μέχρι το 2020, η μάρκα θα αναδιαρθρώσει πλήρως τη βασική της δραστηριότητα και θα ολοκληρώσει μία μεταμόρφωση σε όλη τη ροή αξιών ενώ ταυτόχρονα, η εταιρεία θα αναπτύξει  νέες τεχνογνωσίες.

Στη Φάση 2, μέχρι το 2025, η VW σκοπεύει να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης (e-mobility) έχοντας ανακτήσει τη δύναμή της ως ένας από τους κορυφαίους, κερδοφόρους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Στη φάση αυτή, στόχος είναι η δημιουργία μιας ευρύτερης βάσης εσόδων, για παράδειγμα μέσω νέων υπηρεσιών μετακίνησης. Η γερμανική εταιρία στοχεύει επίσης να είναι από τους πρωτεργάτες στη διαμόρφωση της πλήρους μεταμόρφωσης της βιομηχανίας που αναμένεται μετά το 2025. Προτίθεται να αναλάβει έναν ηγετικό ρόλο στο νέα κόσμο της μετακίνησης μέχρι το 2030.

Στόχος η Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία στον τομέα μαζικής παραγωγής

Μέσω της νέας  στρατηγικής η VW θα επιδιώξει μία θέση στην κορυφή των κατασκευαστών οχημάτων μαζικής παραγωγής κοντά στους premium ανταγωνιστές. Μέχρι σήμερα έχει πετύχει να γίνει η Νο1 κατασκευάστρια αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής μόνο στην Κίνα και την Ευρώπη. Στο μέλλον, θα επιδιώξει να επεκτείνει αυτή τη θέση σε όλο τον κόσμο, μέσω επανευθυγράμμισης της προϊοντικής στρατηγικής, με μία ‘επίθεση’ SUV σε πρώτη φάση και ένα κύμα ηλεκτρικών οχημάτων σε δεύτερη φάση. Στοιχείο της νέας στρατηγικής είναι επίσης ένα ομοιόμορφο παγκόσμιο σύστημα μάρκας με νέα σχεδιαστική ταυτότητα και φιλοσοφία.

Πρωτοβουλίες στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης

Στο μέλλον, η ηλεκτρική μετακίνηση (e-mobility) θα αποτελέσει τμήμα του πυρήνα της VW. «Από το 2020, θα ξεκινήσουμε τη μεγάλη μας επίθεση στο χώρο της ηλεκτρικής μετακίνησης. Ως κατασκευαστές οχημάτων μαζικής παραγωγής, σκοπεύουμε να παίξουμε πρωταρχικό ρόλο στην εξέλιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στόχος μας δεν είναι τα εξειδικευμένα προϊόντα αλλά η καρδιά της αυτοκινητιστικής αγοράς. Μέχρι το 2025, ευελπιστούμε να πουλάμε ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο και να γίνουμε Νο1 στην παγκόσμια αγορά της ηλεκτρικής μετακίνησης. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα μας θα είναι το νέο σήμα κατατεθέν της εταιρίας» δήλωσε ο CEO της μάρκας.

Η προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων θα υποστηριχθεί από αρκετά μέτρα όπως διακοπή παραγωγής ορισμένων χαμηλού όγκου και κέρδους συμβατικών μοντέλων και εκδόσεων. Αυτό θα απελευθερώσει κονδύλια άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον τομέα e-mobility.

βολφ1

Ηγέτης στη συνδεσιμότητα

Η VW θα αναπτύξει τη δική της ψηφιακή πλατφόρμα και με αυτό τον τρόπο αφενός θα πλησιάσει περισσότερο τους πελάτες της, αφετέρου θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες κέρδους με μία ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών, Μέχρι το 2025, η VW εκτιμά ότι θα έχει περίπου 80 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ανά τον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι θα διαθέτει το μεγαλύτερο ψηφιακό οικοσύστημα σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Επιπλέον, υπολογίζει ότι τα έσοδα  από τις πωλήσεις υπηρεσιών σχετικών με δικτυωμένα οχήματα θα φτάνει περίπου το 1 δισεκατομμύριο το χρόνο μέχρι το 2025 και εκτιμά ότι θα συμβάλλουν θεαματικά στα κέρδη της από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Περιφερειακή ανάκαμψη

Στη Β. Αμερική, η VW στοχεύει να εξελιχθεί από προμηθευτή εξειδικευμένων μοντέλων σε ένα ουσιαστικό και κερδοφόρο κατασκευαστή μαζικής παραγωγής. Ο Diess είπε σχετικά: «Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά τις δραστηριότητές μας στις ΗΠΑ. Θα δώσουμε έμφαση στις κύριες κατηγορίες της αγοράς, τα μεγάλα SUV και τα sedan , όπου και θα επεκτείνουμε σημαντικά τη γκάμα μας. Σε δεύτερο στάδιο, θα λανσάρουμε τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα μας στη Β. Αμερική. Τα επόμενα χρόνια θα προχωρήσουμε σε σημαντικές επενδύσεις σε ηλεκτρικές υποδομές.» Η τοπική παραγωγή οχημάτων ΜΕΒ θα ξεκινήσει από το 2021.

Στην Κίνα, η VW σκοπεύει να ενισχύσει την πρωτοκαθεδρία της μεταξύ κατασκευαστών μαζικής παραγωγής. Αυτό θα επιτευχθεί από μία «επίθεση» SUV και από το ραγδαίο λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων. Στην Κίνα, η φίρμα στοχεύει επίσης να επωφεληθεί από τις δυνατότητες που προσφέρει η ισχυρή ανάπτυξη αυτού του τμήματος της οικονομίας. Έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες για την εξέλιξη των κατάλληλων μοντέλων. Σε άλλες σημαντικές αγορές όπως η Ινδία, η Ν. Αμερική και η Ρωσία, η VW σκοπεύει επίσης να αναπτύξει αυτό το τμήμα της οικονομίας.

βολφ2

Αλλαγή εταιρικής κουλτούρας και οργάνωσης

Το νέο στρατηγικό σχέδιο θα υποστηρίξει μία πλήρης εταιρική αναδιοργάνωση. Στόχοι της αναδιοργάνωσης θα είναι η ευελιξία, ένα ισχυρότερο επιχειρηματικό πνεύμα, μία πιο διάφανη κουλτούρα διαλόγου, πιο επίπεδες ιεραρχίες και πιο ευέλικτα εργασιακά μοντέλα. Σε αυτό θα συμβάλει μία νέα εταιρική αποστολή (με συγκεκριμένους στόχους σε ό,τι αφορά τη δύναμη κερδοφορίας, τη βιωσιμότητα και την ελκυστικότητα μας ως εργοδότη) καθώς και ένα νέο μοντέλο «ηγεσίας» και μία ευρεία καμπάνια εντιμότητας.

βολφ3

Νίκος Τσάδαρης