Η νέα B-Class δεν είναι απλά το νέο μικρομεσαίο MPV της Mercedes, αλλά το μοντέλο με το οποίο αποκαλύπτεται η «compact αρχιτεκτονική» της φίρμας που θα δούμε σε 5 νέα μοντέλα!
Με μια ματιά
– Δεύτερη γενιά B-Class
– Βασισμένη σε νέο προσθιοκίνητο πάτωμα
– Νέα μοτέρ βενζίνης 1,6 turbo με 122 και 156 ίππους
– Εντελώς νέο εσωτερικό με καλούς χώρους
– Στη χώρα μας στα μέσα Νοεμβρίου
«Κανένα νέο μοντέλο στην ιστορία της Mercedes δεν έχει αποκτήσει τόσο μεγάλη εξέλιξη σε όλους τους τομείς του σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε, όσο η νέα B-Class»: Τα λόγια αυτά ανήκουν στον Δρ. Τόμας Βέμπερ, υπεύθυνο εξέλιξης των αυτοκινήτων της Mercedes. Και παρότι συχνά οι άνθρωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών τείνουν να υπερβάλλουν, στην περίπτωση της δήλωσής του για τη δεύτερη γενιά της B-Class, ο Δρ. Βέμπερ έχει 100% δίκιο!
Και αυτό συμβαίνει όχι μόνο επειδή έχουμε να κάνουμε με ένα νέο μοντέλο, αλλά επειδή η Mercedes αποφάσισε αυτή η B-Class, να είναι το αυτοκίνητο εκείνο που θα μας αποκαλύψει τη νέα compact αρχιτεκτονική της μάρκας, ακρογωνιαίος λίθος της οποίας θα είναι η νέα προσθιοκίνητη μικρομεσαία πλατφόρμα.
Με βάση αυτή την αρχιτεκτονική θα χτιστούν 5 διαφορετικά νέα μοντέλα της μάρκας (νέα B-Class και νέα A-Class τα 2 πρώτα χρονικά), που θα έχουν πολλά κοινά τεχνικά και μηχανικά χαρακτηριστικά.
Νέα απ’ άκρη σε άκρη
Η νέα B-Class λοιπόν, δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη, εκτός φυσικά από την κατάταξή της και πάλι στα μικρομεσαία πολυχρηστικά. Τι είναι λοιπόν νέο; Πρώτα το πάτωμα, έπειτα οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, στη συνέχεια τα κιβώτια, μετά το εσωτερικό και έπονται, τα νέα τεχνολογικά συστήματα άνεσης, ασφάλειας και πρακτικότητας.
Και τέλος, το εντελώς νέο design, με τον εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (cd: 0,26 και cd:0,24 με το πακέτο Eco Technology), που βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Μένοντας για λίγο στο κομμάτι της σχεδίασης, αυτό που παρατηρεί κανείς με την πρώτη ματιά, είναι ότι η νέα B-Class έχει αποκτήσει μια περισσότερο δυναμική παρουσία σε σχέση με πριν, όπως προκύπτει κυρίως από το γεγονός ότι είναι πιο χαμηλή (κατά 46 χλστ.) και με λιγότερες γωνίες.
Εντύπωση προκαλούν επίσης τα νέα εμπρόσθια φωτιστικά με τη συστοιχία των LED, αλλά και η πεπλατυσμένη «μύτη» με το τρισδιάστατο αστέρι της Mercedes. Στο πίσω τμήμα, ξεχωρίζουν κυρίως οι «παχιές» κολώνες της οροφής, οι οποίες καταλήγουν στα στρογγυλεμένα και μεγάλων διαστάσεων φωτιστικά.
Εσωτερικό – Πολύ καλή ποιότητα και design με σπορτίφ αναφορές
Στο εσωτερικό της B-Class 2ης γενιάς η σχεδιαστική φιλοσοφία που ακολουθήθηκε είναι εντελώς νέα και προσδίδει πολύ περισσότερο ενδιαφέρον σε σχέση ειδικά με το αντίστοιχο τμήμα της προηγούμενης B-Class. Με την πρώτη ματιά, το βλέμμα πέφτει πάνω στους εντυπωσιακούς τρεις στρογγυλούς αεραγωγούς της κεντρικής κονσόλας, οι οποίοι δίνουν μια σπορτίφ νότα στο εσωτερικό. Αντίστοιχα σπορτίφ στοιχεία διαθέτει και το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες, όπως και οι χρωμιωμένοι δακτύλιοι των οργάνων.
Το ταμπλό από την πλευρά του, διαθέτει μια διαφορετική αισθητική από αυτή που έχουμε συνηθίσει στη Mercedes, αφού χωρίζεται σε τρία οριζόντια κομμάτια, με το κεντρικό εξ αυτών να έχει διαφορετική επένδυση από τα υπόλοιπα. Στον τομέα της ποιότητας, η B-Class ακολουθεί τα γνωστά υψηλά στάνταρ των αυτοκινήτων της Mercedes, με το άνω κομμάτι του ταμπλό να έχει αφρώδες πλαστικό και όλα από εκεί και κάτω να είναι σκληρά στην αφή, αλλά με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα.
Χώροι – Άνετοι για 4 ενήλικες
Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, η νέα B-Class έδειξε ότι μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, προσφέροντας αξιοσημείωτα μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και αρκετό για τα κεφάλια τους. Στην περίπτωση όμως που θελήσει να μεταφερθεί και μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα, τότε θα πρέπει να γίνουν πολλές παραχωρήσεις λόγω κυρίως του υψηλού τούνελ (οι άνθρωποι της Mercedes δικαιολόγησαν την παρουσία του ως προετοιμασία για τις επερχόμενες τετρακίνητες εκδόσεις), που κλέβει χώρο από τα πόδια.
Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του έρχεται με ικανοποιητική χωρητικότητα 488 λίτρων (-56 λίτρα σε σχέση με πριν), προσφέροντας όμως ένα πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο για τις αποσκευές. Για αυτούς που ζητούν περισσότερα, η Mercedes προσφέρει ως έξτρα τα συρόμενα πίσω καθίσματα EASY-VARIO-PLUS, που αυξάνουν τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έως και τα 666 λίτρα.
Κινητήρες-Κιβώτιο – Στο προσκήνιο οι νέοι βενζινοκινητήρες
Στη γκάμα της νέας B-Class θα κάνει το ντεμπούτο τους ο νέος 1.600άρης κινητήρας βενζίνης της Mercedes. Με κωδική ονομασία «M270», το ολοκαίνουργιο αυτό μοτέρ περιλαμβάνει σύστημα άμεσου ψεκασμού 3ης γενιάς και turbo, ώστε να συνδυάσει με επιτυχία απόδοση και οικονομία. Θα προσφερθεί σε δύο επιλογές ισχύος, μία με 122 ίππους και μία με 156, διαθέτοντας επίσης την – αρκετή – ροπή του από το χαμηλότερο κιόλας φάσμα των στροφών (1.250 σ.α.λ.).
Στην πράξη, το μοτέρ αυτό στην έκδοση των 122 ίππων φαίνεται εξαιρετικά «πρόθυμο» στο να ανεβάσει στροφές μέχρι και το υψηλότερο φάσμα περιστροφής του και να κινήσει με αρκετή άνεση το γερμανικό αυτοκίνητο. Στην προσπάθειά του, πολύτιμος αρωγός είναι και το νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (εξαιρετικά compact σε διαστάσεις και ελαφρύ), το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση και πολύ καλή αίσθηση κατά το «κούμπωμα».
Στον τομέα της κατανάλωσης, αμφότεροι οι βενζινοκινητήρες είναι πολύ οικονομικοί, όμως πολύ περισσότερο σε αυτό το κομμάτι, την παράσταση κλέβουν οι δύο diesel των 1.800 κ.εκ. Φυσικά, όλα τα μοτέρ έρχονται με στάνταρ σύστημα ECO start/stop, το οποίο διακρίνεται για την πολύ καλή του λειτουργία.
Οδική συμπεριφορά – Σημαντική βελτίωση σε κράτημα, αίσθηση και άνεση
Σε σχέση με το δάπεδο τύπου «sandwich» της προηγούμενης B-Class, η υιοθέτηση ενός πιο ορθολογικού δαπέδου από το νέο μοντέλο, έχει ωφελήσει τα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά. Κατ’ αρχάς, ο οδηγός μπορεί να κάθεται και πάλι ψηλότερα από ό,τι συνήθως, όμως τόσο η θέση του καθίσματος, όσο και το τιμόνι που δεν είναι τόσο οριζόντιο όσο πριν, τον κάνουν να αισθάνεται πιο «οικεία» με το αυτοκίνητο.
Έπειτα, το χαμηλότερο κέντρο βάρους, η σημαντικά βελτιωμένη ακαμψία και η νέα ανάρτηση – κυρίως το πίσω τμήμα με τους πολλαπλούς συνδέσμους – φροντίζουν ώστε το πάτημα να είναι πιο σίγουρο από κάθε άλλη φορά και οι κλίσεις από το αμάξωμα σε ένα δρόμο με στροφές να παραμένουν σε πολύ λογικά επίπεδα. Σημαντικά βελτιωμένη και σε πολύ καλά επίπεδα έρχεται και η ποιότητα κύλισης, ενώ και από πλευράς άνεσης, η ανάρτηση και το νέο πλαίσιο τα καταφέρνουν εξαιρετικά.
Το όλο, πολύ καλό και σημαντικά βελτιωμένο πακέτο οδικών χαρακτηριστικών, συμπληρώνει το νέο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, που παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση, βαριά αίσθηση και είναι γρηγορότερο από ό,τι μας έχουν συνηθίσει τα μοντέλα της κατηγορίας.
Ασφάλεια
Παθητική
Η νέα B-Class παρέχει υψηλή προστασία στους επιβάτες της στο ενδεχόμενο μιας σύγκρουσης. Έχει γίνει λοιπόν αρκετή δουλειά στο πλαίσιο και το αμάξωμα, ώστε να ενισχυθεί η δομική τους ακαμψία, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία και στην προστασία από πλαϊνές συγκρούσεις, μέσω της ενίσχυσης σημείων-κλειδιά του αυτοκινήτου. Το πακέτο των αερόσακων είναι υπέρ-πλήρες, με στάνταρ μετωπικούς, οροφής και πλευρικούς αερόσακους, όπως και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού.
COLLISION PREVENTION ASSIST
Στον στάνταρ εξοπλισμό της B-Class η Mercedes προσφέρει το πολύ σημαντικό σύστημα COLLISION PREVENTION ASSIST. Πρόκειται για ένα σύστημα που προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά τον οδηγό για το ενδεχόμενο οπίσθιας πρόσκρουσης σε προπορευόμενο αυτοκίνητο. Επιπλέον, το σύστημα επεμβαίνει και στην υποβοήθηση πέδησης (Brake Assist), υποβοηθώντας την επιβράδυνση του αυτοκινήτου ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.
Πηγή: autotriti.gr