Με έναν αγώνα που προσέλκυσε την παρουσία του κόσμου και προσέφερε όμορφο θέαμα, συνδυάστηκε η επιστροφή των Αγώνων Ταχύτητας στο προσκήνιο.

Οι Αγώνες Ταχύτητας αποτελούν μια από τις πιο δημοφιλείς μορφές του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού παγκοσμίως και σε αυτό το πλαίσιο, η διεξαγωγή τους στη χώρα μας έχει μεγάλη σημασία. Αυτός ήταν και ο σκοπός των ανθρώπων του Αθλητικού Σωματείου “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.), όταν ανέλαβαν την πρωτοβουλία διοργάνωσης Αγώνα Ταχύτητας, κάτι που είχε πολύ καιρό να συμβεί. Έτσι έγινε λοιπόν, με τους Αγώνες Ταχύτητες να εκκινούν εκ νέου κατά τη διάρκεια του διημέρου 19-20 Νοεμβρίου, σε μια γνώριμη και αγαπημένη τοποθεσία, το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης.

General

Ο Αγώνας Ταχύτητας συνδυάστηκε με τη διεξαγωγή Αγώνα Ατομικής Χρονομέτρησης, στο πλαίσιο του Επάθλου Hellenic Time Trial Challenge (HTTC) και προσέλκυσε συνολικά τη συμμετοχή 81 οδηγών, οι 43 από τους οποίους εντάχθηκαν στον Αγώνα Ταχύτητας και οι 38 στον Αγώνα Ατομικής Χρονομέτρησης. Το διήμερο ξεκίνησε το Σάββατο 19 Νοεμβρίου με τις Δοκιμές, όμως η δράση κορυφώθηκε την Κυριακή 20 Νοεμβρίου, με τη διεξαγωγή των αγώνων της κάθε Κατηγορίας.

Η πυκνή πρωινή ομίχλη, δυσκόλεψε αρχικά το έργο της Οργάνωσης, όμως στη συνέχεια ο καιρός βελτιώθηκε, επιτρέποντας στους θεατές, που ήταν πολλοί και αυτό ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, αλλά και στους οδηγούς να ευχαριστηθούν τον αγώνα. Οι συμμετέχοντες του Αγώνα Ταχύτητας χωρίστηκαν σε 4 Κατηγορίες (Sport, Touring, Ιστορικά, Formula Saloon) ανάλογα με τις τεχνικές προδιαγραφές ή την χρονολογία κατασκευής του οχήματός τους. Η Κατηγορία Sport άνοιξε το χορό, σημαίνοντας και τυπικά την επανέναρξη του θεσμού των Αγώνων Ταχύτητας, με 2 σκέλη διάρκειας 12 γύρων το καθένα, που  είχαν αρκετές διακοπές και διαρκείς ανακατατάξεις.  Τελικός νικητής αναδείχθηκε ο 23χρονος Γιώργος Γιαννόπουλος (Citroen Saxo VTS, A/6) στην πρώτη του συμμετοχή σε σιρκουί και παρά το γεγονός ότι στις Δοκιμές του Σαββάτου, αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων και δεν συμμετείχε.

Giannopoulos Giannopoulos_2

Παρόλα αυτά, αν και ξεκίνησε το πρώτο σκέλος από την τελευταία θέση, αναρριχήθηκε στην κατάταξη τερματίζοντας στη δεύτερη θέση του πρωινού αγώνα, για να φτάσει στη νίκη κατά τη διάρκεια του Β’ Σκέλους. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Λεωνίδας Λεοντόπουλος (Peugeot 106 S16, A/6) που βελτίωνε διαρκώς τις επιδόσεις του, ενώ στο βάθρο ανέβηκε και ο “Κανέλλος” (Peugeot 106 S16, A/6) ο οποίος έχασε τη δεύτερη θέση λίγο πριν το τέλος, όταν και αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου του, με αποτέλεσμα να τερματίσει ρετάροντας. Μια θέση πιο πίσω, ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο Χαράλαμπος Μίλλης (Peugeot 106 S16, N/2) ο οποίος κατέκτησε τη νίκη της επιμέρους κλάσης Ν/2. Στην κατάταξη τόσο της Γενικής όσο και της Ν/2, ακολούθησαν οι Βασίλης Ρέκκας (Citroen Saxo VTS) και Χαρίλαος Γιαννούλης (Peugeot 106 S16) οι οποίοι διαμόρφωσαν την τριάδα της κλάσης. Να σημειωθεί πως ο Σπύρος Βοργιάς (Peugeot 106 S16, A/6) που ξεκίνησε από την Pole Position και κέρδισε το Α’ Σκέλος, εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα.

Από δύο σκέλη διάρκειας 12 γύρων αποτελούνταν και η Κατηγορία Τουρισμού, όπου νικητής αναδείχθηκε ο Γιώργος Κεχαγιάς (Ford Sierra RS 500) ο οποίος κυριάρχησε σε όλο το διήμερο, εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και κερδίζοντας ταυτόχρονα την επιμέρους κλάση Αυτοκινήτων Μεγάλου Τουρισμού. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Χριστόφορος Αλεξόπουλος (Opel Ascona) που ήταν ο ταχύτερος ανάμεσα στα Αυτοκίνητα Τουρισμού T2, ενώ στο βάθρο ανέβηκε επίσης ο Δημήτρης Λούκος (Citroen Saxo VTS). Στις εγκαταλείψεις της Κατηγορίας, συγκαταλέγονται αυτές των Τρύφωνα Χασάπη (Citroen AX) από μηχανικό πρόβλημα, αφού μάλιστα εκκίνησε από τα Pits και Θανάση Κουρνιάτη (Ford Escort) από έξοδο, με αμφότερους να τίθενται εκτός στο Α’ Σκέλος και να μη συμμετέχουν στο Β’ Σκέλος.

Kexagias Kexagias_2

Η μάχη της ημέρας, έγινε στην Κατηγορία των Ιστορικών, που περιλάμβανε έναν Αγώνα 15 γύρων. Οι Γιάννης Εδιπίδης (Lotus Elan) και Ανδρέας Καροτσιέρης (Porsche 911) είχαν εξαιρετική μάχη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, σε αθλητικά πάντα πλαίσια, η οποία έληξε τελικά υπέρ του πρώτου. Ο Καροτσιέρης μπορεί να ξεκίνησε από την Pole Position, όμως όσο περνούσαν οι γύροι τα ελαστικά του αυτοκινήτου του φθείρονταν, κοστίζοντας σε χρόνο. Ο Εδιπίδης από την πλευρά του, ακολουθούσε κατά πόδας όντας ιδιαίτερα ανταγωνιστικός, στοιχείο που είχε φανεί από τις Δοκιμές του Σαββάτου. Έτσι, με το πέρασμα των γύρων ο οδηγός της Lotus Elan πλησίαζε ολοένα και περισσότερο, προσπερνώντας τον οδηγό της Porsche, αρχικά προσωρινά καθώς ο Καροτσιέρης επανέκαμψε και έπειτα οριστικά, επωφελούμενος από μικρή επαφή που είχαν στην αρχή της ευθείας Εκκίνησης-Τερματισμού. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Μάριος Σταφυλοπάτης (Ford Sierra Cosworth) με το αυτοκίνητο που είχε οδηγήσει ο Γάλλος Francois Delecour, ως εργοστασιακός οδηγός της Ford, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 1992. Ο Γιάννης Καλαϊτζιάν (Fiat Ritmo 130 TC), που ξεκίνησε από την τέταρτη θέση και ήταν στη μάχη για μια θέση στο βάθρο, εγκατέλειψε με πρόβλημα στο συμπλέκτη.

Edipidis Edipidis_2

Ενδιαφέρον παρουσίασε και ο μοναδικός, διάρκειας 15 γύρων, αγώνας της Κατηγορίας Formula Saloon. Ο Απόστολος Εδίρνελης (Honda Civic) έφτασε με άνεση στη νίκη, επωφελούμενος από την εγκατάλειψη του Νίκου Παπαδόπουλου (Ford Escort), που ξεκίνησε από την πρώτη θέση, με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στη δεύτερη  θέση ολοκλήρωσε την προσπάθειά του ο “Bakonick” (Toyota AE 86) ενώ το highlight του αγώνα ήταν η μάχη για το τρίτο σκαλί του βάθρου, μεταξύ των Παναγιώτη Σολδάτου (Alfa Romeo GTAM) και Αλέξη Καμπέρου (Citroen Saxo) που έληξε οριακά υπέρ του πρώτου, πάνω στη γραμμή του τερματισμού για μόλις 2 εκατοστά του δευτερολέπτου.

Edirnelis Edirnelis_2

Στον Αγώνα Ατομικής Χρονομέτρησης, που συγκέντρωσε 38 οδηγούς, οι οποίο χωρίστηκαν επίσης σε 4 Κατηγορίες (Sport, Stock, Extreme Saloon) και πρόσφεραν με τη σειρά τους, θεαματικά περάσματα στους θεατές που βρέθηκαν στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης, προσμέτρησε τελικά μόνο το Α’ Σκέλος, καθώς το Β’ Σκέλος δεν πραγματοποιήθηκε για λόγους ασφαλείας, λόγω της νύχτας. Στην Κατηγορία Stock νικητής αναδείχθηκε ο Γιώργος Γιατράκος (Honda S2000), με τους Βασίλη Σιαφαρή (VW Golf)  και Νίκο Καλογερά (Subaru Impreza) να συμπληρώνουν την τριάδα. Στην Κατηγορία Sport επικράτησε ο Αθανάσιος Φάσσας, ενώ τον ακολούθησαν οι Παναγιώτης Δημούλης και Ρένος Παπαδάτος, όλοι τους με Peugeot 106 Rallye. Στην Κατηγορία Extreme ταχύτερος ήταν ο Νικηφόρος Πιτταράς (Honda S2000) με δεύτερο το Γιώργο Θανάση (Renault Clio Cup X85) και τρίτο τον Στέφανο Τσέκα (Mitsubishi Lancer EVO IX). Τέλος, στην Formula Saloon νικητής ήταν ο Θανάσης Ασίκης (Honda Civic Type-R), ενώ στο βάθρο τον συνόδευσαν οι Δημήτρης Περήφανος (Honda S2000 Ιδιοκατασκευή) και Παναγιώτης Σολδάτος (Alfa Romeo GTAM).

Asikis Fassas Giatrakos Pittaras

Νίκος Τσάδαρης