Το Jazz της Honda, από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2002, έδειξε στο κοινό της μικρής κατηγορίας ότι κάθε άλλο παρά ένα «μικρό» αυτοκίνητο είναι.
Με αμάξωμα ενός όγκου, πολύ καλή εσωτερική εκμετάλλευση, αλλά και κορυφαία πρακτικότητα και χρηστικότητα, το Jazz διεκδίκησε έναντι ακόμη και μεγαλύτερων σε μέγεθος αυτοκινήτων, το «δικαίωμα» να αποτελέσει το πρώτο και πολλές φορές και μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Η πορεία του στην αγορά ήταν επιτυχημένη και έτσι, κατά το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του στα τέλη του 2008, η Honda διατήρησε αυτά τα κύρια χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Σήμερα, και με το λανσάρισμα της ανανεωμένης γενιάς του, η ιαπωνική εταιρεία προχωρά κυρίως σε μια αισθητική αναβάθμιση του Jazz, ώστε μαζί με κάποιες βελτιώσεις σε άνεση και οδηγική αίσθηση, αλλά και με νέες μειωμένες τιμές, να του προσδώσει περισσότερα εφόδια για το μέλλον.
Ακόμη πιο μοντέρνο αμάξωμα
Το αμάξωμα του ανανεωμένου Jazz ακολουθεί και πάλι τα αισθητικά πρότυπα των αυτοκινήτων ενός όγκου (καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός, μικρό καπό, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες), όμως η Honda προέβη σε κάποιες επιμέρους αλλαγές που του έχουν προσδώσει μια ακόμη πιο μοντέρνα εικόνα.
Οι πιο σημαντικές εξ αυτών έχουν να κάνουν με τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη νέα μάσκα, τα πιο μοντέρνα εμπρόσθια φωτιστικά και τους φρεσκαρισμένους πίσω προβολείς. Βέβαια, η νέα σχεδίαση των προφυλακτήρων πέρα από τη διαφορετική αισθητική, βελτιώνει και την αεροδυναμική του ανανεωμένου Honda Jazz, ώστε τελικά μαζί με τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, οι εκπομπές CO2 να μειωθούν έως και κατά 2 γρ./χλμ.
Σε μειωμένες τιμές και με πιο πλούσιο εξοπλισμό
Το ανανεωμένο Honda Jazz διατίθεται στην ελληνική αγορά με κινητήρα 1,4 λίτρων, με την πρώτη έκδοση Trend να κοστίζει πλέον 14.400 ευρώ, αντί 14.730 που κόστιζε με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων. Και το πλέον σημαντικό είναι ότι η έκδοση αυτή όπως και οι υπόλοιπες διαθέτει πιο πλούσιο εξοπλισμό. Θα πρέπει τέλος να σημειώσουμε, ότι για όλες τις εκδόσεις ισχύει έκπτωση 500 ευρώ, που μειώνει τις τιμές από τα 13.900 ευρώ (15.050 ευρώ για το Comfort της δοκιμής).
Κινητήρας: Δυνατός και οικονομικός
Στον ανανεωμένο Jazz μοναδική επιλογή αποτελεί το γνώριμο και εξελιγμένο μηχανικό σύνολο των 1.339 κ.εκ., με τεχνολογία i-VTEC (μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων). Πρόκειται για έναν από τους πιο ισχυρούς κινητήρες του είδους στην αγορά, αφού στο δυναμόμετρό μας έχει ξεπεράσει τους 100 ίππους (104 PS). Η πολύ καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές κιόλας στροφές του συνόλου αυτού είναι δεδομένη, με την απόδοσή του να είναι ακόμη καλύτερη όσο ανεβαίνουν οι στροφές.
Στις μετρήσεις μας και από πλευράς επιδόσεων, το νούμερο της επιτάχυνσης από στάσης στα 100 χλμ./ώρα είναι από τα γρηγορότερα στην κατηγορία (10,5 δλ.), ενώ πολύ καλές είναι και οι ρεπρίζ. Στα θετικά στοιχεία του κινητήρα συγκαταλέγεται και η χαμηλή του κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τη Honda), ενώ πλέον, όταν ο οδηγός κινείται σε ήπιους ρυθμούς, στο καντράν εμφανίζεται μια ειδική ένδειξη «ECO», που τον επιβραβεύει. Ο επιλογέας ταχυτήτων τέλος έχει πολύ καλό «κούμπωμα» και μικρές διαδρομές, ενώ διακρίνεται για την γενικότερη ευχρηστία του
Παθητική ασφάλεια
Με στάνταρ 6 αερόσακους, ενεργά μπροστινά προσκέφαλα, ζώνες απορρόφησης ενέργειας στο αμάξωμα και ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο, το Jazz είναι σε θέση να προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφάλειας στους επιβάτες του. Άλλωστε, ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP έχει ήδη υποβάλει το αυτοκίνητο σε δοκιμή πρόσκρουσης (φωτό), εκεί όπου το Jazz κατάφερε να αποσπάσει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων.
Oι αλλαγές στο αμάξωμα
Στο αμάξωμα του ανανεωμένου Jazz συναντούμε νέα μάσκα και εμπρός προφυλακτήρα μπροστινά φωτιστικά με «καθαρό» κάτοπτρο αλλά και πίσω φανάρια με περισσότερο κόκκινο κρύσταλλο.
Εσωτερικό: Παραμένει πρακτικό, μοντέρνο και με προσεγμένη συναρμογή
Μικρές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του ανανεωμένου Jazz, με αποτέλεσμα εκεί να διατηρείται μια πολύ μοντέρνα και ενδιαφέρουσα εικόνα. Παραμένει λοιπόν το τριάκτινο, προερχόμενο από το Civic τιμόνι, ο πίνακας οργάνων με τα στρογγυλά όργανα, αλλά και τα κάθετα κυκλικά χειριστήρια του κλιματισμού. Ουσιαστικά, μια λίγο διαφορετική νότα σε σχέση με πριν δίνουν, το ολικά σκουρόχρωμο πλέον ταμπλό, οι αλουμινένιες επενδύσεις σε διάφορα επιμέρους τμήματα και ο πορτοκαλί φωτισμός όλων πλέον των οργάνων.
Σε επίπεδο ποιότητας, δεν παρατηρούμε κάποια αλλαγή και έτσι τα πλαστικά παραμένουν σκληρά στην αφή και με πολύ καλή συναρμογή. Σίγουρα όμως, αυτό που εντυπωσιάζει και πάλι είναι η παρουσία πολλών μικρών και μεγαλύτερων θηκών για μικροαντικείμενα στη βάση της κονσόλας, στο εσωτερικό των θυρών, ανάμεσα από τα καθίσματα, αλλά και στο διπλό ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό.
Τέλος, υπάρχουν 10 τον αριθμό διαφορετικές θήκες για αναψυκτικά ή μικρά μπουκάλια, ενώ για τους λάτρεις της τεχνολογίας, στάνταρ έρχεται η θύρα USB για σύνδεση εξωτερικής πηγής. Η εργονομία από την πλευρά της βρίσκεται και πάλι σε πολύ καλά επίπεδα, με «έξυπνους» και εύχρηστους διακόπτες (π.χ. τα περιστροφικά χειριστήρια του air condition ή τα εύχρηστα χειριστήρια στο τιμόνι) να φροντίζουν για τη μη απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Χώροι-Διαμόρφωση εσωτερικού: Άνεση και πρακτικότητα
Ένα από τα πλεονεκτήματα του ανανεωμένου Honda Jazz αποτελούν οι άνετοι χώροι των επιβατών του και οι αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού του. Ειδικότερα, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικους επιβάτες και έναν ακόμη στη μέση του πίσω καθίσματος, με κάποιες παραχωρήσεις κυρίως ως προς το πλάτος.
Στον τομέα της πρακτικότητας, τα «Magic Seats» καθίσματα της δεύτερης σειράς παραμένουν και στο ανανεωμένο μοντέλο, η διαιρούμενη πλάτη των οποίων αναδιπλώνεται στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ, ενώ οι βάσεις τους ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες και «κλειδώνουν» στις πλάτες, δημιουργώντας έτσι έναν δεύτερο χώρο αποσκευών.
Παράλληλα, η πρακτικότητά τους έχει αυξηθεί, αφού πλέον η πλάτη τους είναι ρυθμιζόμενη σε κλίση. Το πορτ-μπαγκάζ τέλος, συνεχίζει να διαθέτει μεγάλη χωρητικότητα 337 λίτρων, με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων να αυξάνει το νούμερο αυτό στα 883 λίτρα (μέχρι το ύψος των παραθύρων).
Στο δρόμο: Ακόμη καλύτερη άνεση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Η ανανέωση του Jazz έχει επηρεάσει ελαφρώς και την οδική του υπόσταση, αφού οι μηχανικοί της Honda έχουν διαφοροποιήσει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης.
Έτσι, το ιαπωνικό μοντέλο παρουσιάζει ακόμη καλύτερα επίπεδα άνεσης σε σχέση με πριν, ενώ σε συνδυασμό και με τα μεγάλων διαστάσεων μαλακά καθίσματα, προσφέρει άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλεως. Βελτιωμένη είναι και η ποιότητα κύλισης, ενώ και η προσεγμένη ηχομόνωση δεν αφήνει παρασιτικούς θορύβους να ενοχλήσουν τους επιβάτες του αυτοκινήτου.
Σε ένα δρόμο με στροφές, η συμπεριφορά του Jazz παραμένει ουδέτερη με τη σύμπραξη πάντα και του στάνταρ Συστήματος Ελέγχου της Πρόσφυσης (VSA), όμως οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περισσότερο αισθητές σε σχέση με πριν.
Στην πόλη, ο οδηγός του Jazz εκτιμά την ευκολία στους χειρισμούς, αλλά και την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα που εξασφαλίζουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η σχετικά υψηλή θέση οδήγησης. Σε κάθε περίπτωση πάντως, σύμμαχος του οδηγού είναι το βελτιωμένο και πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, που είναι από τα πιο γρήγορα (3,2 στροφές από άκρη σε άκρη) και άμεσα του είδους. Τα φρένα τέλος είναι αποτελεσματικά και με βελτιωμένη αίσθηση από το πεντάλ, που πλέον δεν είναι τόσο σκληρό στο πάτημα όσο στο παρελθόν.
Συμπέρασμα: Ενίσχυση ουσίας!
Το ανανεωμένο Honda Jazz συνεχίζει να αποτελεί μια από τις καλύτερες και πιο ολοκληρωμένες επιλογές στη μικρή κατηγορία που μάλιστα, λόγω του ευρύχωρου και πρακτικού εσωτερικού του, ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια του αυτοκινήτου που θα χρησιμοποιηθεί ως δεύτερο μιας οικογένειας. Από τη στιγμή μάλιστα που έχει βελτιωθεί το μοναδικό ουσιαστικό του μειονέκτημα, αυτό της «τσιμπημένης» τιμής αγοράς του προ-ανανέωσης μοντέλου, φαίνεται πλέον ότι το Jazz θα αποτελέσει έναν πολύ δυνατό παίχτη στις πωλήσεις της κατηγορίας.
+Χώροι, πρακτικότητα, ορατότητα, συναρμογή υλικών, ευκολία στην οδήγηση, άνεση, λειτουργία κινητήρα-επιδόσεις, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, αναβαθμισμένος εξοπλισμός
-Πλευρική στήριξη καθισμάτων, λίγο αυξημένες κλίσεις αμαξώματος στις στροφές.
Πηγή: autotriti.gr