Όσο καλύτερο είναι ένα επιβατικό –ειδικά αν είναι σπορ- αυτοκίνητο, τόσο πιο άμεσα και πιστά εκτελεί τις εντολές του οδηγού/χειριστή του.

Στη λογική αυτή, η ολιστική προσέγγιση που υιοθετήθηκε στη σχεδίαση, τεχνολογία και παραγωγή του νέου Honda NSX είχε σαν αποτέλεσμα ένα υπεραυτοκίνητο που εκτελεί τις εντολές του οδηγού με απαράμιλλη ακρίβεια και ταχύτητα, αρετές που συνθέτουν τη Νέα Σπορ Εμπειρία (New Sports eXperience). Το νέο NSX ανατρέπει τις επικρατούσες απόψεις για τα υπεραυτοκίνητα, όπως η πρώτη γενιά NSX πέτυχε τόσο ολοκληρωτικά πριν από 25 και πλέον χρόνια.

Πρωτοποριακές σχεδιαστικές και μηχανολογικές αρχές συνδυάζονται με προηγμένες τεχνολογίες, ώστε το NSX να ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού, στο γκάζι, στο φρένο ή στο τιμόνι, παρέχοντας μία ζωηρή και διαισθητική εμπειρία οδήγησης. Στοιχεία εξαιρετικής σημασίας είναι το πιο προηγμένο σύστημα κίνησης στην κατηγορία υπεραυτοκινήτων, η ενεργή τετρακίνηση (AWD), ένα ειδικό, ενιατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο.

amsnsab2

Μεταξύ των πολυάριθμων καινοτομιών είναι το Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive (Sport Hybrid SH-AWD), η πρώτη τεχνολογία του είδους στην αρένα των υπεραυτοκινήτων. Ο συνδυασμός τεχνολογιών που ενσωματώνονται στο Sport Hybrid SH-AWD του NSX προσφέρει επιδόσεις με μηδενική καθυστέρηση.

Στην καρδιά του νέου Sport Hybrid SH-AWD ‘χτυπά’ ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας V6 3.5L τοποθετημένος στο κέντρο, που συνεργάζεται με ένα νέο, εννιατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (9DCT) και έναν ηλεκτροκινητήρα Direct Drive Motor που υποστηρίζεται  από τους δύο ηλεκτροκινητήρες της μονάδας Twin Motor Unit (TMU) και μεταδίδει ισχύ στους εμπρός τροχούς. Αυτό σημαίνει ότι το NSX έχει τον προνόμιο μιας ενεργούς τετρακίνησης (all-wheel drive).

amsnsab3

Το νέο κιβώτιο Dual Clutch Transmission (9DCT) εννέα σχέσεων συνεργάζεται με τον κινητήρα και το Direct Drive Motor με σκοπό τις σχεδόν άμεσες αλλαγές σχέσεων. Το ανέβασμα διαρκεί μόλις 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ το Direct Drive Motor διατηρεί την ελκτική πρόσφυση για κορυφαία αίσθηση αλλαγών σχέσεων χωρίς διακοπή ισχύος.

Για να επιτυγχάνεται άμεση απόκριση στο γκάζι, το Direct Drive Motor δρα απευθείας στον στρόφαλο του κινητήρα. Το direct drive motor συνεργάζεται με τον κινητήρα μέσω προηγμένου αλγορίθμου και ηλεκτρονικού συστήματος γκαζιού (drive-by-wire), και πετυχαίνει μία άμεση, ισχυρή και υψηλόροπη επιτάχυνση, απαράμιλλη στην κατηγορία.

Το TMU συμβάλλει σημαντικά στην άμεση επιτάχυνση του NSX και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή τάσης περιστροφής αμαξώματος υποστηρίζοντας τις εντολές στο τιμόνι μέσω του συστήματος Direct Yaw Control της Honda. Από στάση, το TMU παρέχει άμεση ροπή καθώς και πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, επιτρέποντας άμεση και ελεγχόμενη επιτάχυνση. Στο φρενάρισμα πριν την είσοδο σε μία στροφή, το Sport Hybrid SH-AWD χρησιμοποιεί το TMU για επιβράδυνση, σε συνεργασία με τα μηχανικά φρένα του NSX, ενώ το Direct Yaw Control προσφέρει ταχύτατη είσοδο στην στροφή. Στην έξοδο από στροφή, το Sport Hybrid SH-AWD επιτρέπει στο γκάζι να πατηθεί νωρίτερα και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

amsnsab5

Η χρήση αυτών των συστημάτων μαζί, δίνει την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο προβλέπει τις προθέσεις του οδηγού. Το σύστημα αυξάνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού και τις οδηγικές του ικανότητες, αξιοποιώντας παράλληλα στο μέγιστο βαθμό τις επιδόσεις και τη δυναμική συμπεριφορά του NSX.

Ο χαρακτήρας των δυναμικών επιδόσεων του NSX προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του οδηγού μέσω του Integrated Dynamics System (IDS). Τέσσερα επιλέξιμα δυναμικά προφίλ οδήγησης (Quiet, Sport, Sport+ και Track) υπόσχονται νέες εμπειρίες, προσαρμόζοντας τα συστήματα ελέγχου δυναμικής οχήματος, όπως διεύθυνσης, φρένων (μηχανικά και αναπαραγωγικά), γκαζιού, Vehicle Stability Assist, μαγνητικός έλεγχος αποσβεστήρων και Sport Hybrid SH-AWD.

Η προσπάθεια των μηχανικών της Honda ήταν να δημιουργήσουν μία δομή αμαξώματος η οποία θα αποτελούσε τη βέλτιστη πλατφόρμα για το προηγμένο σύστημα κίνησής του. Χρησιμοποίησαν καινοτόμες τεχνικές μηχανολογίας και παραγωγής για το αμάξωμα πολλαπλών υλικών, ώστε να παρέχει μέγιστη δομική ακαμψία, να υποστηρίζει τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και να ικανοποιεί τους στόχους για ορατότητα του οδηγού, ασφάλεια στις συγκρούσεις, αντοχή και αξιοπιστία.

Για παράδειγμα, η κατάργηση των χυτών αλουμινένιων συνδέσμων επιτρέπει πιο κοντούς εμπρός και πίσω προβόλους, μειωμένη μάζα και εξαιρετική συμπεριφορά στις συγκρούσεις. Από την άλλη, τρισδιάστατα δομικά στοιχεία που κατασκευάζονται μέσω κάμψης και ψύξης δημιουργούν λεπτές αλλά ισχυρές κολόνες «Α» που μεγιστοποιούν την προς τα εμπρός ορατότητα, πληρώντας ταυτόχρονα όλες τις προδιαγραφές παθητικής ασφάλειας, όπως η αντοχή της οροφής σε περίπτωση ανατροπής.

Το αποτέλεσμα είναι ένα αμάξωμα με υπερδιπλάσια ακαμψία συγκριτικά με τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της κατηγορίας από απόψεως τόσο δυναμικής όσο και στατικής στρεπτικής ακαμψίας. Σε συνδυασμό με τις καινοτομίες του συστήματος κίνησης, ο οδηγός αποκτά ένα πακέτο που μεταφράζει τις εντολές του στο όχημα άμεσα και με ακρίβεια ενώ παράλληλα τονώνει την αυτοπεποίθησή του.

Νίκος Τσάδαρης