Πρόκειται για το 5ης γενιάς Mitsubishi L200, που είχαμε παρουσιάσει όταν τον περασμένο Σεπτέμβρη είχαμε μαζί του μια σύντομη οδηγική επαφή.

Με όνομα «βαρύ σαν ιστορία», το -για πολλούς- καλύτερο φορτηγάκι της αγοράς, ανανεώθηκε πλήρως και βλέπει αισιόδοξα, ένα μέλλον αντάξιο του άκρως πετυχημένου παρελθόντος.

Στη δική μας περίπτωση, «βάλαμε στο χέρι» την έκδοση Double Cab (τη best seller έκδοση του L200 στην Ευρώπη), με τον κινητήρα πετρελαίου 2,4 λίτρων, το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης Super Select 4WD II.

Μετά από 37 χρόνια εμπειρίας και 4 εκατομμύρια πωλήσεις, οι τεχνικοί της Mitsubishi δεν είχαν παρά μονάχα μια επιλογή. Να φτιάξουν το L200 πολύ καλύτερο από τον προκάτοχό του, τόσο εμφανισιακά, όσο και ουσιαστικά.

Αισθητικά, η περίπτωση του «διπλοκάμπινου» είναι ιδιαίτερη, καθώς η καμπίνα και ο χώρος φόρτωσης δείχνουν σαν δυο ανεξάρτητα κομμάτια που εφάπτονται, χωρίς όμως να απωθούν, ενώ ταυτόχρονα δίνουν στο συνολικό σχήμα αίσθηση κίνησης.

Ο σχεδιασμός έχει γίνει και με γνώμονα την καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) έχει μειωθεί από 0,46 στο 0,40, κάτι που μειώνει την αντίσταση του αέρα, βελτιώνοντας τη κατανάλωση καυσίμου και την μείωση των αεροδυναμικών θορύβων.

14

To L200 κρατάει το μήκος του στα 5μ., εκτός από το συγκεκριμένο που ξεφεύγει με 5,205μ, ενώ οι διαστάσεις της καρότσας έχουν ελαφρώς αλλάξει, καθώς το μήκος έχει μειωθεί κατά 26 χλστ. (σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο), φτάνοντας τώρα 1,520 μ., το βάθος έχει αυξηθεί από τα 460 χλστ. στα 475 χλστ., και το πλάτος να παραμένει ίδιου στα 1.470 χλστ. Στο σύνολο πάντως έχει αυξηθεί ο χώρος φόρτωσης από το 1 κυβικό μέτρο στο 1,1 κ.μ.

Η σχεδίαση της δομής του αμαξώματος με εκτενή χρήση ατσάλινων φύλων υψηλής αντοχής (9% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο L200), επιτρέπει στο ισχυρότερο πλαίσιο του Double Cab να ζυγίζει 1.875 κιλά, βελτιώνοντας και την ικανότητα ρυμούλκησης στα 3.100 κιλά.

Να σημειώσουμε εδώ ότι, στις πρόσφατες δοκιμές του EuroNCAP  το L200 κέρδισε 4 αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι: 81% στη προστασία επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 76% στη προστασία των πεζών, ενώ στα συστήματα ασφαλείας πήρε μόνο 64%, εξαιτίας της μη διάθεσης του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος στη πόλη (city braking).

7

Στο εσωτερικό, η πλούσια καμπίνα και ο πλήρης εξοπλισμός θα βάλει στα δύσκολα τον ανταγωνισμό. Βελτιωμένη σημαντικά είναι η θέση οδήγησης συγκριτικά με μία σειρά εργονομικών βελτιώσεων, όπως:

  • Φαρδύτερα & μακρύτερα μαξιλάρια και πλάτες
  • Καλύτερη πλευρική στήριξη
  • Πιο μαλακό / ελαστικό υλικό μαξιλαριών καθισμάτων
  • Κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη κλίση και απόσταση
  • Ορατό εμπρός άκρο του καπό
  • Σχεδίαση κολόνων που περιορίζει τα τυφλά σημεία – εμπρός, πλάι και πίσω.
  • Επίπεδα μάκτρα καθαριστήρων που δεν περιορίζουν την ορατότητα

2

Επιπλέον υπάρχουν άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ πίσω χωρούν με ελάχιστους συμβιβασμούς, τρία άτομα.

Αυτό που δεν υπάρχει είναι κλειστός χώρος αποσκευών, γεγονός που δυσκολεύει όσους έχουν κάποια αποσκευή που θέλουν να κρατήσουν μακριά από αδιάκριτα μάτια.

Πλέον αυτών το L200 της δοκιμής μας είχε σχεδόν τα πάντα. Μεταξύ άλλων σημειώνουμε τα εξής:

  • Προβολείς HID (με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon)
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας
  • A/C
  • Σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting
  • Θύρα USB
  • Αερόσακος γονάτου οδηγού που αυξάνει το συνολικό αριθμό αερόσακων σε 7 μέσα στην καμπίνα
  • Σύστημα Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας – Lane Departure Warning system
  • Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Επικλινή Επιφάνεια – Hill Start Assist system

Αυτά τα χαρακτηριστικά ασφάλειας προστίθενται στα Active Stability & Traction Control, Brake Assist, Brake Over-Ride System, ABS w/ Electronic Brake Force Distribution system, Emergency Stop Signal, κλπ…

Αυτό που μας μπέρδεψε λίγο, είναι τα σκαλοπάτια για ευκολότερη πρόσβαση στην υπερυψωμένη καμπίνα, που εκτός από τους εξαιρετικά βραχύσωμους δυσκολεύουν όλους τους άλλους που πρέπει να τα υπερπηδήσουν και να λερωθούν από αυτά πολλές φορές, ενώ τα ίδια περιορίζουν τις μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης του L200.

New-Image

Κάτω από το εντυπωσιακό καπό, βρίσκεται ο 2.440 κ.εκ. πετρελαιοκινητήρας (άμεσο ψεκασμό, 2ΕΕΚ και τούρμπο) που αποδίδει 181 άλογα στις 3.500 σ.α.λ. και 43,8 χγρμ 2.500 σ.α.λ..

Ο κινητήρας συνδυάζεται με το εντελώς νέο 6τάχυτο μηχανικό, που εξελίχθηκε για να συμβάλλει στη βελτίωση των κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, προσφέροντας μικρές διαδρομές σε έναν ελαφρύ επιλογέα, μειώνοντας παράλληλα τους θορύβους και του κραδασμούς. Το αποτέλεσμα του συνδυασμού δίνει φτερά στο βαρύ όχημα που επιταχύνει από 0-100 σε 10,4’’ και φτάνει την τελική ταχύτητα των 177χλμ/ώρα.

Επιπλέον διατίθεται σύστημα auto stop & go για οικονομία και μείωση των ρύπων, μια οικονομία που είναι αλήθεια ότι, δεν μας εντυπωσίασε, καθώς η μέση τιμή της δοκιμής μας έφτασε στα 10λτ/100χλμ με το αυτοκίνητο να κινείται συνεχώς χωρίς φορτίο. Πάντως ακόμα και έτσι το ρεζερβουάρ των 75 λίτρων επιτρέπει αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων, κάτι σημαντικό για ένα όχημα που είναι πρώτα από όλα εργαλείο.

Στον πάρα πάνω χαρακτηρισμό, ουσιαστικό ρόλο παίζει η Super Select 4WD II τετρακίνηση. Αυτή, πλέον, ενεργοποιείται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα με περιστροφικό χειριστήριο στην βάση της κονσόλας, με την κατανομή ροπής 40:60 να έχει επιλεχθεί για καλύτερο έλεγχο. Έχει εξελιχθεί αρχικά για το Pajero/Montero/Shogun και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης, σύμφωνα με το έδαφος και τις οδηγικές συνθήκες, ενώ η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται εν κινήσει, μέχρι ταχύτητες 100 χλμ/ώρα, ανεξαρτήτως τύπου οδοστρώματος.

1

Ατού του Super Select είναι η θέση 4H Full Time 4WD, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιοδήποτε οδόστρωμα. Το σύστημα περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα ελέγχει και την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4H mode για καλύτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε μία μεγάλη ποικιλία επιφανειών, από ασφαλτοστρωμένος δρόμους μέχρι ολισθηρούς χωματόδρομους.

Το Super Select εφοδιάζεται επίσης με κοντό διαφορικό («4LLc») για καθαρή off-road οδήγηση, ενώ ένα σύστημα κλειδώματος πίσω διαφορικού διατίθεται επίσης για καλύτερη πρόσφυση σε σαθρά εδάφη, αυξάνοντας τις συνολικές εκτός δρόμου επιδόσεις του οχήματος. Πλέον αυτών η καθαρή απόσταση από το έδαφος είναι 20,5 εκ., η γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες, η γωνία διαφυγής 22 μοίρες, η γωνία ράμπας 24 μοίρες, το βάθος νερού που μπορεί εύκολα να περάσει 60 εκατοστά, ενώ μπορεί να κινείται σε έδαφος με πλευρική γωνία έως 45 μοίρες.

Στον τομέα της ανάρτησης έχει διατηρηθεί η γενική διάταξη του προκατόχου του, με διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια μπροστά και φύλλα σούστας πίσω, τα οποία είναι ελαφρώς μακρύτερα για πιο ομαλές αντιδράσεις.

9

Εμπρός, η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού αυξήθηκε, ενώ οι συντελεστές ελατηρίων (εμπρός και πίσω) καθώς και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των αμορτισέρ έχουν βελτιωθεί. Τέλος έχουν μειωθεί από 4,3 στις 3,8 οι στροφές του τιμονιού, και ο κύκλος στροφής για την 4κίνητη έκδοση είναι διαμέτρου 11,8μ. (11,4 για την 2κίνητη), διευκολύνοντας τον οδηγό στους κλειστούς αγροτικούς/δασικούς δρόμους, αλλά και στην πόλη.

Στη θέση του οδηγού, αυτό που πρέπει να έχει κατά νου ο ευκαιριακός ή μη οδηγός, είναι πως, το L200 ακόμα και στην έκδοση Double Cab είναι πρώτα από όλα «εργαλείο δουλειάς» και μετά γιωταχί. Ο συλλογισμός αυτός αποκτά ιδιαίτερη σπουδαιότητα αν αναλογιστούμε το βάρος και το υπερυψωμένο αμάξωμα σε συνδυασμό με τις επιδόσεις του πανίσχυρου κινητήρα. Αν στην εξίσωση προσθέσουμε και τις 3,8 στροφές από άκρη σε άκρη του τιμονιού, τότε έχουμε ένα «καταστροφικό» συνδυασμό, αν κοντά στο νου δεν υπάρχει η γνώση. Το σκεπτικό αυτό αφορά όλα τα σύγχρονα φορτηγάκια, ειδικά όμως το συγκεκριμένο L200, που πατώντας βαθιά το γκάζι μεταβάλλεται από τις 1200σ.α.λ. μέχρι τις 4000σ.α.λ. σε πύραυλο, βάζοντας φωτιά στο δρόμο ή στα διαστάσεων 245/65/17 ελαστικά (σε αλουμινένιες ζάντες) αν έχει τεθεί εκτός του αντισπίν.

3

Η άριστη ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών, η καλή θέση οδήγησης και το γρήγορο (για την κατηγορία) κιβώτιο, αυξάνουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση «κούρσας» επιδόσεων και εύκολα ο ανειδίκευτος/ανυποψίαστος οδηγός μπορεί να εγκλωβιστεί σε δύσκολη στροφή, ή στα φρένα.

Κατά τα λοιπά, εργονομία και ορατότητα βαθμολογούνται με άριστα, ενώ τα δυνατά φώτα και τα -πολύ καλύτερα από το προηγούμενο- φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα), συνθέτουν ένα πολύ στιβαρό μεταφορικό όχημα, που εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τις ανάγκες μεταφοράς μιας οικογένειας, ή για εξορμήσεις σε κακοτράχαλα εδάφη ακόμα και εκεί που δεν υπάρχει δρόμος.

Έχοντας παραδοσιακή αντοχή και απολύτως σύγχρονη τεχνολογία το L200 της δοκιμής μας, αλλά και οι παραλλαγές του μπαίνουν και πάλι στην διεκδίκηση της κορυφής των μικρών φορτηγών, πολλαπλών χρήσεων με τιμή που (για το διπλοκάμπινο) ξεκινά από τις 28.500 ευρώ.11

Yπέρ

  • Κινητήρας
  • Εξοπλισμός
  • Σύστημα τετρακίνησης
  • Αντοχή
  • Καμπίνα επιβατών

Κατά

  • Κατανάλωση
  • Τιμή12

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Diesel, 2,4λτ, turbo
Ισχύς: 181ίπποι/3500σ.α.λ.
Ροπή: 43,8χγρμ/2500σ.α.λ.
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς με Super Select 4WD II
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6άρι
Ανάρτηση: Διπλά ψαλίδια με ελατήρια εμπρός/φύλλα σούστας πίσω
Φρένα: Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/ταμπούρα πίσω
0-100: 10,4’’
Τελική ταχύτητα: 177χλμ/ώρα
Κατανάλωση: 10λτ/100χλμ.
Ρεζερβουάρ: 75λτ
Βάρος: 1.875 κιλά
Χώρος φόρτωσης: 1,1κ.μ.
Ικανότητα ρυμούλκησης: 3.100 κιλά 4105 6815 Νίκος Τσάδαρης