Στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού υπάρχουν λίγοι κατασκευαστές ή ονόματα ευρύτερα γνωστά από εκείνο της Ferrari. Η ιταλική εταιρεία παράγει αυτοκίνητα επιδόσεων για σχεδόν 60 χρόνια.
Σήμερα το σύμβολο της Ferrari παραμένει ένα σύμβολο ανταγωνισμού, υπεροχής και ταχύτητας. Είναι αδύνατον να μην τραβήξει τα βλέμματα στο δρόμο, ενώ η παρουσία της γίνεται αισθητή ακόμη και από τον ήχο του κινητήρα, πριν καν εμφανιστεί το όχημα.
Υπάρχουν ωστόσο μερικές ενδιαφέρουσες αλήθειες για τις Ferrari που δεν είναι γνωστές σε όλους. Δείτε 10 από αυτές…
1. Το logo με το αλογάκι
Στον κόσμο των σούπερ αυτοκινήτων το να έχεις ένα ωραίο logo είναι καλό, αλλά είναι καλύτερο να έχεις ένα logo που ξεχωρίζει από τα άλλα. Στην περίπτωση της Ferrari η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα μαύρο αλογάκι σε ένα κίτρινο φόντο. Από που προήλθε η ιδέα όμως; Το ζωγραφισμένο άλογο σε ένα μαχητικό αεροπλάνο του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου έγινε τελικά το σήμα που επέλεξε ο Enzo Ferrari να το κάνει λογότυπο της εταιρίας που δημιούργησε και με κάποιες αλλαγές έφτασε σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα.
2. Γιατί η Ferrari είναι κόκκινη
Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι κάποιες συγκεκριμένες μάρκες αυτοκινήτων έχουν ένα σταθερό χρώμα; Σήμερα ενώ υπάρχουν Ferrari σε όλα τα είδη των χρωμάτων, το κόκκινο παραμένει η κυρίαρχη επιλογή για τους περισσότερους ανθρώπους. Γιατί όμως το κόκκινο χρώμα έχει συνδεθεί με την Ferrari; Πίσω στις αρχές του 20ου αιώνα οι εθνικές ομάδες των αγώνων με αυτοκίνητα είχαν το δικό τους χρώμα για να ξεχωρίζουν από τις άλλες, σύμφωνα με το therichest.
Οι Βρετανοί είχαν πράσινο, οι Γάλλοι οδηγούσαν μπλε και οι Γερμανοί ασημί – αν και ξεκίνησαν με λευκό. Η Ιταλία εκπροσωπούταν από την κόκκινη Alfa Romeo και με την πάροδο του χρόνου το κόκκινο συνδέθηκε τόσο και με το ιταλικό μοντέλο Ferrari που ήταν δύσκολο πια να μην ταυτιστεί πλήρως.
3. Οι θεωρίες του εμπνευστή Enzo Ferrari
Οι συνεντεύξεις του Enzo Ferrari έδειχναν ότι ήταν δύσκολο να δουλεύει κανείς μαζί του. Ο θρυλικός δημιουργός πίστευε ότι «ένας ανασφαλής οδηγός αγώνων είναι ένας γρήγορος οδηγός αγώνων». Πίστευε επίσης ότι ο ανταγωνισμός κάνει πάντα τους οδηγούς καλύτερους… Ο ίδιος είχε δηλώσει κάποια στιγμή: «η αεροδυναμική είναι για τους ανθρώπους που δεν μπορούν να κατασκευάσουν μηχανές».
4. Ο Ferrari… «βοήθησε» τον Lamborghini
Ο Enzo Ferrari αγαπούσε να κερδίζει και αν και κανένας δεν αμφισβητούσε την αγάπη του για τα αυτοκίνητα και τον ανταγωνισμό, οι περισσότεροι που τον γνώρισαν, αναφέρουν ότι δεν ήταν το πιο φιλικό πρόσωπο. Όταν ο Ferruccio Lamborghini οδήγησε στις αρχές της δεκαετίας του 1960 μια Ferrari και ανέφερε ένα πρόβλημα, ο Enzo ουσιαστικά τον αποκάλεσε ηλίθιο και του είπε να ασχοληθεί με τα τρακτέρ (καθώς τότε η Lamborghini ήταν μια εταιρεία κατασκευής τρακτέρ), όπως η Ferrari ασχολείται με αυτοκίνητα. Αυτό ήταν μια προσβολή για τον Lamborghini που πήγε στο σπίτι και ξεκίνησε τη δική του εταιρεία με supercars.
5. Ο πιο ακριβοπληρωμένος αθλητής
Η Ferrari μπορεί να υποστηρίξει ότι το 1999 και 2000 είχε τον πιο ακριβοπληρωμένο αθλητή στον κόσμο. Ο γερμανός αθλητής Μίκαελ Σουμάχερ ήταν στην κορυφή της λίστας του Forbes για δύο χρόνια με το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 110 εκατομμυρίων δολαρίων.
6. Το πρώτο όχημα του Enzo
Ο Enzo Ferrari έχοντας υπογράψει συμβόλαιο με την Alfa Romeo δημιουργεί μια νέα εταιρεία, την οποία ονόμασε Auto-Avio Costruzioni S.p.A. Αποφασίζει αργότερα να λάβει μέρος σε έναν από τους πιο σημαντικούς αγώνες της Ιταλίας, το Mille Miglia του 1940, με δύο μικρά αγωνιστικά αυτοκίνητα δικής του κατασκευής, στα οποία δίνει το όνομα AAC 815s.
7. Ζήτηση και παραγωγή
Η αποκλειστικότητα και η σπανιότητα είναι πολύ σημαντική για τα supercars. Γι’ αυτό πολλές εταιρείες περιορίζουν την παραγωγή τους. Κατασκευάζοντας λίγα οχήματα, εταιρείες όπως η Ferrari, κρατούν υψηλά το ενδιαφέρον και φυσικά και τις τιμές. Αν κρίνει κανείς από τη Ferrari, τότε αυτή η τεχνική πιάνει. Για παράδειγμα κάθε μία LaFerrari πωλήθηκε πριν καν την δουν οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες τους.
8. Όχι απλά μια μάρκα αυτοκινήτου
Όταν κάποιος λέει «Ferrari», συνήθως του έρχεται στο μυαλό το αυτοκίνητο. Ωστόσο πλέον η μάρκα έχει επεκταθεί και σε άλλα είδη από ρούχα, μέχρι κολώνιες και φυσικά πωλούνται σε δεκάδες καταστήματα σε όλο τον κόσμο, ενώ αγοράζονται από τους φανατικούς του είδους.
9. Μια Ferrari για το Βατικανό
Ο Πάπας δέχτηκε ένα ιδιαίτερο δώρο από τον Montezemolo και τα άλλα στελέχη της Ferrari στο Βατικανό, τον Ιανουάριο του 2005, και ήταν φυσικά μια Ferrari. Ευχαριστώντας τους για ένα τόσο γενναιόδωρο δώρο, έδωσε εντολή να πουληθεί για λογαριασμό του Βατικανού, με όλα τα έσοδα να πηγαίνουν στα θύματα του τσουνάμι που είχε ρημάξει τη Νοτιοανατολική Ασία μόλις λίγες εβδομάδες πριν.
10. Θεματικό πάρκο Ferrari
Ακόμη και αν δεν οδηγήσεις ποτέ μια Ferrari μπορείς λίγο πιο εύκολα να πας στο θεματικό πάρκο της Ferrari στο Άμπου Ντάμπι. Άνοιξε το 2010 και μπορεί να υπερηφανεύεται για τα πιο γρήγορα τρενάκια. Αποτελεί μια όαση για τους λάτρεις της Ferrari, αλλά το εισιτήριο δεν είναι για όλους…