Ο Νοέμβριος που μας πέρασε, θα μείνει στην ιστορία ως ο πιο επιτυχημένος μήνας από πλευράς πωλήσεων για τη Volvo, στη μέχρι σήμερα 88χρονη ιστορία της σουηδικής μάρκας. Οι 49.055 ταξινομήσεις νέων μοντέλων σε παγκόσμιο επίπεδο, όχι μόνο αποτελούν ρεκόρ για πωλήσεις μήνα αλλά αντιπροσωπεύουν και μία αύξηση 26% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.
Στην Ευρώπη, που παραδοσιακά αποτελεί για τη Volvo στρατηγική περιοχή ιδιαίτερης σημασίας, καθώς εκεί είναι η έδρα της και από εκεί προέρχονται όλα τα premium brands, που αποτελούν τον άμεσο ανταγωνισμό της, οι πωλήσεις έφτασαν τις 26.646 αυτοκίνητα και η αύξηση για τη σουηδική μάρκα ήταν 23,9%. Best-selling μοντέλα αναδείχθηκαν τα V40 / V40 Cross Country και το XC60 ενώ το Νέο XC90, με μόλις πέντε μήνες εμπορικής παρουσίας, ήταν αυτό που έκανε τη διαφορά, δείχνοντας την τεράστια δυναμική του.
Στη Σουηδία, έδρα της μάρκας, η Volvo συνεχίζει να απολαμβάνει σχεδόν …μονοπωλιακό καθεστώς, αφού το μερίδιο αγοράς που κατέχει είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 24,3%, κάτι που σημαίνει ότι ένα στα τέσσερα πωληθέντα αυτοκίνητα στη Σουηδία, είναι Volvo.
Εντυπωσιακή είναι η πορεία της και στην Ελλάδα. Στο πιο αντιπροσωπευτικό – λόγω όγκου – νούμερο συνολικών πωλήσεων για ολόκληρο το ενδεκάμηνο της χρονιάς που έχουμε διανύσει, η αύξηση της σουηδικής μάρκας ήταν με +14,5% (1.873 ταξινομήσεις μέχρι τώρα έναντι 1.636 για την ίδια περίοδο πέρυσι).
Επιστρέφοντας στην ευρύτερη εικόνα της Ευρώπης, πολύ ισχυρή εμφανίζεται η Volvo και στις υπόλοιπες δυτικοευρωπαϊκές χώρες. Στη Γερμανία για παράδειγμα, όπου καλείται να αντιμετωπίσει τους άμεσους ανταγωνιστές της στη έδρα τους, η αύξηση ήταν 20,5%, ενώ στη γειτονική Ολλανδία το ποσοστό αύξησης έφτασε το εντυπωσιακό 104,8%, στην Ελβετία στο +24,9% ενώ σε Ισπανία και Βέλγιο ξεπέρασε το +15%.
Εντυπωσιακά όμως είναι τα νούμερα και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Για το Νοέμβριο, η άνοδος της Volvo στις Η.Π.Α. έφτασε το εντυπωσιακό 90,5%, με 6.903 πωλήσεις, που εν μέρει εξηγείται από τη θεαματική εμπορική επιτυχία που σημειώνει το Νέο XC90, ενώ πολύ καλά πάει και το XC60. Συνολικά η άνοδος της φίρμας στις Η.Π.Α. από την αρχή της χρονιάς υπερβαίνει το 18%.
Τέλος, όσον αφορά στην Κίνα, οι 8.045 πωλήσεις νέων Volvo αντιπροσωπεύουν αύξηση 15,8% για τη μάρκα, σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2014.
Νίκος Τσάδαρης