Σε πτώση παραμένει η αγορά καινούργιων οχημάτων στην Ελλάδα από το 2008 και μετά και έως το 2010, οπότε η μείωση συνεχίστηκε και μάλιστα με εντονότερο ρυθμό, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα μελέτης της Icap Group.

H συνολική εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων (επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία) βάσει ταξινομήσεων (έκδοση άδειας) παρουσίασε διακυμάνσεις την περίοδο 2000-2008, εμφανίζοντας τη μέγιστη τιμή της το 2004. Αντίθετα, από το 2008 ξεκινά η πτωτική πορεία η οποία έφτασε το 4,6% ενώ το 2009 ο ρυθμός μείωσης ήταν αρκετά υψηλότερος (πτώση 18,7%). Σύμφωνα δε με τα στοιχεία εννεαμήνου του 2010, καταγράφεται μείωση των νέων επιβατικών αυτοκινήτων 32% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Επισημαίνεται ότι τα επιβατικά καλύπτουν το 92% περίπου των συνολικών ταξινομήσεων.

Η αγορά του αυτοκινήτου έχει «πληγεί» από την οικονομική ύφεση που επικρατεί στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η αγορά επιβατικού αυτοκινήτου το πρώτο εννεάμηνο του 2010 καταγράφει πτώση 43,4%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων εννεάμηνων των ετών 2004-2009.

Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι η συνολική εγχώρια αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων θα κινηθεί καθοδικά και το 2011. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι μόνο αν δοθούν κίνητρα και ληφθούν μέτρα τόνωσης της ζήτησης από την πολιτεία (όπως π.χ. κατάργηση φόρου πολυτελείας, μείωση του τέλους ταξινόμησης, επαναφορά της απόσυρσης, ευκολότερη χορήγηση καταναλωτικών δανείων) η αγορά αυτοκινήτου θα παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης.