Η Hyundai πραγματοποίησε στη Σεούλ τα παγκόσμια αποκαλυπτήρια του νέου concept car της, του Blue2 (με την κωδική ονομασία HND-6), ενός FCEV μεσαίου μεγέθους που θα αποτελέσει το πρωτότυπο για τα μελλοντικά σεντάν. Η ονομασία «Blue2» αποτελεί συνδυασμό του οικολογικού προϊόντος της Hyundai «Blue Drive» και του αριθμού «2» από το H2, το σύμβολο του υδρογόνου.

Blue2
Με απώτερο στόχο την κατάκτηση της κορυφής στην αγορά των FCEV από πολύ νωρίς, το Blue2 διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, με τις συστοιχίες να αποδίδουν ισχύ 90 kW (1,65 kW/L) και την οικονομία καυσίμων να κυμαίνεται στα 34,9 χλμ./λίτρο. Το Blue2 έχει σπορ και πολυτελή εμφάνιση και συνδυάζει μία φουτουριστική σχεδίαση με χυτές γραμμές και οικολογικά χαρακτηριστικά. Το Blue2 είναι εφοδιασμένο με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και ζάντες κράματος αλουμινίου σχεδιασμένες για να βελτιώνουν την αεροδυναμική του απόδοση, ενώ ο εσωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου του προσδίδει μία φουτουριστική εμφάνιση μέσα από τη χρήση νέων υλικών, φιλικών προς το περιβάλλον.

Εξωτερικές οθόνες LED παρέχουν πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου. Οι οθόνες αυτές έχουν τοποθετηθεί τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος του. Το Blue2 διαθέτει επίσης ένα σύστημα που αναγνωρίζει και υποδέχεται τον οδηγό, ενώ ένα σύστημα αυτόματου ανοίγματος της πόρτας προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση. Οι συμβατικοί πλευρικοί καθρέπτες έχουν αντικατασταθεί από πλευρικές κάμερες και μία κάμερα οροφής, γεγονός που συμβάλλει στη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου περιβάλλοντος οδήγησης.

Η Hyundai συνδύασε τον πίνακα οργάνων ένδειξης και την κεντρική κονσόλα τοποθετώντας μία προηγμένη οθόνη Transparent Organic Light Emitting Diode (TOLED) και υπερελαφρύ γυαλί ασφαλείας, που ονομάζεται Gorilla® Glass, για να εξασφαλίσει την παροχή ακριβέστερων πληροφοριών με παραστατικά γραφικά. Ο χειρισμός του συστήματος infotainment γίνεται μέσω ενός Motion Sensor Moustick, που αποτελείται από ένα τιμόνι με οπτικά χαρακτηριστικά και έναν αισθητήρα κίνησης που ανταποκρίνονται στο άγγιγμα και στις κινήσεις των χεριών του οδηγού αντίστοιχα. Ένας ιονιστής που έχει τοποθετηθεί στον πίνακα οργάνων ανανεώνει τον αέρα μέσα στο όχημα, ενώ αντιβακτηριακό γνήσιο δέρμα με διάτρητα σχέδια σε σχήμα φύλλων, κάτι που η εταιρεία ονομάζει «eco-graphic perforation», αναδεικνύει την οικολογική εμφάνιση και αίσθηση του οχήματος.

Sonata Hybrid

Η Hyundai παρουσίασε επίσης στη γενέτειρα της το πρώτο υβριδικό της μοντέλο που «καίει» και βενζίνη, το Sonata Hybrid. Το Sonata Hybrid, που είχε κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του 2010 στη Νέα Υόρκη, αντικατοπτρίζει και αυτό με τη σειρά του το νέο τρόπο σκέψης της Hyundai, αφού η εταιρεία δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο παράλληλο υβριδικό σύστημα και τοποθέτησε μπαταρίες LiPoly (ιόντων–πολυμερών λιθίου) σε ένα αμιγώς υβριδικό μοντέλο. Εφοδιασμένο με έναν υβριδικό κινητήρα Nu 2.0, ένα υβριδικό αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και έναν αμιγώς υβριδικό ηλεκτρικό κινητήρα 30 kW, το Sonata Hybrid διακρίνεται για τη μέγιστη ισχύ 191 ίππων (κινητήρας: 150 ίπποι, ηλεκτρικός κινητήρας: 41 ίπποι) και την καλύτερη οικονομία καυσίμων στην κατηγορία του, της τάξης των 21,0 χλμ./λίτρο (όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά περιορίζονται στην αγορά της Κορέας). Το Sonata Hybrid διαφέρει από το βενζινοκίνητο μοντέλο χάρη στη δυναμική «εξάγωνη μάσκα» του. Το όχημα διαθέτει επίσης το λεγόμενο «Eco Guide Gauge» στον πίνακα οργάνων του που βοηθά τους οδηγούς να υιοθετήσουν οδηγικές συνήθειες που συμβάλλουν σε μεγαλύτερη οικονομία. Το Sonata Hybrid θα αρχίσει να πωλείται στην αγορά της Κορέας μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Επίσης από την εταιρεία παρουσιάστηκε το Curb (με την κωδική ονομασία HCD-12), ένα μικρό Urban Activity Vehicle (UAV) –χαρακτηρισμός που του έχει δοθεί χάρη στην καταλληλότητα του για την πόλη– που είχε αποκαλυφθεί στο Ντιτρόιτ τον Ιανουάριο. Το Curb, που απευθύνεται στην επόμενη γενιά αγοραστών της Hyundai, αναμένεται επίσης να λειτουργήσει ως πιλότος για την εφαρμογή της μελλοντικής τεχνολογίας συνδεσιμότητας οχημάτων της Hyundai.

Με στόχο την προώθηση των προηγμένων οικολογικών τεχνολογιών της, η Hyundai δημιούργησε μία ζώνη με τον τίτλο «Blue Drive Zone» στο περίπτερο της, όπου παρουσιάστηκε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (FSEV) της εταιρείας, το BlueOn, και το ηλεκτρικό της ποδήλατο, το ECCOV. Επί σκηνής θα δούμε και τις τεχνολογίες συγκροτημάτων μετάδοσης κίνησης της Hyundai – κάποιες για πρώτη φορά – μεταξύ των οποίων το κιβώτιο 6 ταχυτήτων DCT (Dual Clutch Transmission) και το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, καθώς και οι κινητήρες 1.6 Gamma Turbo GDi, Nu 2.0 GDi και Nu 2.0 CVVL (Continuously Variable Valve Lift).

Το ECCOV (Eco Community Vehicle), που παρουσιάστηκε στη Γενεύη το Μάρτιο, έχει τελική ταχύτητα 30 χλμ./ώρα και μπορεί να διανύσει ακόμα και 50 χλμ. με μία μόνο φόρτιση όταν κινείται αποκλειστικά στην ηλεκτρική λειτουργία.

Νωρίτερα αυτή τη χρονιά είχαν παρουσιαστεί συνολικά πέντε νέες τεχνολογίες οχημάτων του μέλλοντος στην έκθεση ηλεκτρονικών ειδών Consumer Electronics Show (CES) του 2011: το σύστημα Smart Connectivity System, που επιτρέπει στους οδηγούς να συνδέουν τα έξυπνα τηλέφωνα και τα tablet PC τους με το όχημα, το Motion Sensor Moustick, που αναγνωρίζει τις κινήσεις των χεριών του οδηγού μέσω αισθητήρων για τον έλεγχο των συστημάτων ήχου και του συστήματος πλοήγησης του αυτοκινήτου, το Dynamic Cluster, ένα σύστημα μέτρησης και πληροφοριών με οθόνη LCD που μπορεί να ρυθμίσει ο ίδιος ο οδηγός βάσει των αναγκών του, το Car Browser System and Web Platform, ένα πλήρως λειτουργικό τερματικό Internet, και το Multifunctional Safety Vision System, ένα σύστημα με τέσσερις κάμερες που προσφέρει εικόνα 360 μοιρών όλου του αυτοκινήτου.

Πηγή: 4troxoi.gr