Στην ορεινή Κορινθία, και συγκεκριμένα στο βουνό Ζήρεια, βρέθηκε η Ford WRT στο πλαίσιο της προετοιμασίας της εν όψει του Ράλι Ακρόπολις, το οποίο φέτος είναι προγραμματισμένο για τις 16-19 Ιουνίου. Η βρετανική ομάδα, βρέθηκε στη χώρα μας με το Fiesta WRC σε μία περίοδο δοκιμών διάρκειας τεσσάρων ημερών. Στη διαδρομή των 5,5 χιλιομέτρων, πρώτος βρέθηκε στο τιμόνι του Fiesta Jari Matti Latvala, ενώ στη συνέχεια ήταν η σειρά του Mikko Hirvonen οδηγήσει το αυτοκίνητο. Η Ford εξελίσσει το αυτοκίνητο τόσο στον τομέα της ανάρτησης, και του στησίματος γενικότερα, αλλά και των νέων ελαστικών της Michelin με την πιο σκληρή γόμα. Βέβαια, τα απρόοποτα δεν έλειψαν, με τον Latvala να έχει μία έξοδο, πληγώνοντας τον εμπρός τροχό του Fiesta. Ευτυχώς, η ζημιά δεν ήταν σημαντική και δεν επηρέασε τις δοκιμές.
Εκεί ήταν και ο Mikko Hirvonen, ο οποίος είχε αναλάβει χρέη οδηγού. Ο Φινλανδός οδηγός, σαφώς πιο άνετος και ικανοποιημένος μετά από την επίδοση στο Ράλι Σαρδηνίας, μας μίλησε σχετικά με τον αγώνα, το νέο αυτοκίνητο, αλλά και την εξέλιξη του Πρωταθλήματος. Το αποτέλεσμα του ιταλικού αγώνα, αναμφίβολα έπαιξε το ρόλο του στην ψυχολογία του Mikko: «Η επίδοση ήταν πολύ καλή και αισθάνομαι πολύ καλά. Βέβαια, η μάχη εκεί, αλλά και στη συνέχεια αναμένεται πολύ δύσκολη, αλλά έχω αποκτήσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση λόγω της ταχύτητας που δείξαμε. Είμαι σίγουρος ότι από εδώ και πέρα και έως το τέλος της χρονιάς μπορούμε να σημειώσουμε πολύ καλά αποτελέσματα». Ο συνοδηγός του Jarmo Lehtinen, είχε δηλώσει στην Σαρδηνία, ότι σημαντικό ρόλο παίζει η προσαρμογή του Mikko στο αυτοκίνητο, ο οποίος και προσαρμόζεται με το πέρας του κάθε αγώνα στις απαιτήσεις του. «Αυτό είναι αλήθεια. Αποκτώ περισσότερη οικοιότητα με το αυτοκίνητο και μπορώ να ξέρω τι ακριβώς θα κάνει σε διαφορετικές συνθήκες. Είναι λογικό, αφού όσα περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα κάνεις με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, τόσο πιο άνετα αισθάνεσαι πίσω από το τιμόνι του».
Πόσο διαφορετικά είναι όμως τα αυτοκίνητα του σήμερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά των WRCars; «Σίγουρα, είναιν τελείως διαφορετικά. Έχουν νέο κινητήρα, ενώ σημαντική είναι και η απουσία του κεντρικού διαφορικού. Παράλληλα, είναι πιο μικρά σε μέγεθος και με μεγαλύτερο φάρδος, με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολα στην οδήγηση στα κλειστά κομμάτια. Στοιχείο πολύ σημαντικό σε αγώνες όπως και το Ακρόπολις. Η πραγματικότητα είναι ότι σχεδόν παντού είναι πιο γρήγορα από τα περσινά αυτοκίνητα και αυτό είναι πολύ καλό».
Βέβαια, αλλαγή είχαμε και στα ελαστικά, γεγονός που ο Mikko Hirvonen θεωρεί ότι έπαιξε το ρόλο του στις επιδόσεις των αυτοκινήτων, αλλά στην αρχή της χρονιάς. «Στην αρχή της χρονιάς, όπου και χρησιμοποιήσαμε τα ελαστικά της Michelin με τη μαλακή γόμα υπήρχε σημαντική διαφορά και έπαιζαν το ρόλο τους στις επιδόσεις των αυτοκινήτων. Όμως, από την Ιορδανία και έπειτα, όπου και χρησιμοποιούμε την πιο σκληρή γόμα δεν έχουν τόσο μεγάλη διαφορά. Είναι πιο ανθετικά και αυτό είναι σημαντικό. Στην Πορτογαλία, αλλά και στη Σαρδηνία, ένα κλατάρισμα μου κόστισε τη δυνατότητα να διεκδικήσω τη νίκη. Αν και βέβαια στην Ιταλία το λάθος ήταν περισσότερο δικό μου και όχι του ελαστικού. Το σημαντικό είναι ότι πλέον δεν χρειάζεται να ανησυχούμε με τα ελαστικά».
Ο εθνικός μας αγώνας, το Ακρόπολις, θα έχει λίγο διαφορετική σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ημερομηνία διεξαγωγής, με αποτέλεσμα να είναι πιθανό να συναντήσουμε ακόμα υψηλότερες θερμοκρασίες. Ποια είναι όμως τα στοιχεία που κατά τη γνώμη του θα κρίνουν το αποτέλεσμα στον εθνικό μας αγώνα; «Όπως πάντα, το Ακρόπολις θα είναι ένας πολύ σκληρός αγώνας, τόσο για τα αυτοκίνητα, όσο και για τα ελαστικά. Αυτό που πρέπει να έχει κανείς πάντα στο μυαλό του είναι η προστασία των ελαστικών, αφού αποτελούν και έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που κρίνουν το Ακρόπολις. Πιστεύω ότι το ίδιο θα ισχύσει και φέτος». Τέλος, όταν τον ρωτήσαμε κατά πόσο είναι ικανοποιημένος που το Ακρόπολις επέστρεψε στο καλεντάρι του θεσμού, μας είπε: «Είναι ένας αγώνας από αυτούς που αποκαλούμε θρύλους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι και για αυτό είναι πολύ καλό που επέστρεψε η Ελλάδα στο WRC».
Πηγή: 4troxoi.gr