Ένα στα τρία τροχαία ατυχήματα του 24ώρου, συμβαίνει χωρίς το φως του ήλιου. Τις περισσότερες φορές, μάλιστα, είναι θανατηφόρο. Κυριότερες αιτίες είναι η υπνηλία, το αλκοόλ, η κούραση, η ταχύτητα και η παραβίαση της προτεραιότητας.
Όταν το σκοτάδι πέφτει, ο κίνδυνος αυξάνεται
Όσο το φως του ήλιου χάνεται, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες ενός τροχαίου ατυχήματος. Τα νυχτερινά τροχαία ατυχήματα έχουν στατιστικά τους περισσότερους βαρύς τραυματισμούς και θανάτους. Κατά τις νυκτερινές ώρες, όμως, κυκλοφορούν πολύ λιγότερα οχήματα. Συνεπώς, το ποσοστό τους δείχνει να έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.
-Η μειωμένη ορατότητα κατέχει τον πρωτεύοντα ρόλο στην αύξηση του κινδύνου.
-Η λογική τήρηση των ορίων ταχύτητας, κρίνεται επιτακτική κατά τις νυχτερινές ώρες.
-Ο κίνδυνος αργεί να φανερωθεί και οι αντιδράσεις των οδηγών είναι πάντα πολύ πιο αργές από o,τι με το φως της ημέρας.
-Η μη ικανοποιητική οριζόντια και κάθετη σήμανση των δρόμων συμβάλλει σε ένα σημαντικό ποσοστό του όλου κακού.
-Η αυξημένη κούραση σε συνδυασμό με όλα τα προηγούμενα ,αυξάνουν τις πιθανότητες εμπλοκής σε τροχαίο.
-Η χρήση αλκοόλ, η παραβίαση της προτεραιότητας και η αυξημένη ταχύτητα αποτελούν τρεις από τις βασικές αιτίες των νυχτερινών τροχαίων ατυχημάτων παγκοσμίως.
-Η υπνηλία, πολλές φορές δεν έχει να κάνει μόνο με την κούραση, αλλά και με την ποιότητα του ύπνου που κάνει ο καθένας μας.
-Το βρώμικο παρμπρίζ μπορεί να περιορίσει έως και 80% την καλή ορατότητα.
-Τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου μειώνουν τη δέσμη του φωτός έως και 50% αν είναι σκονισμένα ή λασπωμένα ή μη σωστά ρυθμισμένα.
-Οι υαλοκαθαριστήρες, σε περιπτώσεις βροχής, πρέπει να λειτουργούν σωστά και αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή νυχτερινή οδήγηση.
-Το σύστημα εξαερισμού και κλιματισμού του αυτοκινήτου εφ όσον λειτουργεί σωστά, εξαφανίζει το θάμπωμα των γυάλινων επιφανειών.
-Η σωστή ρύθμιση των φωτιστικών σωμάτων και η λειτουργία των φλας, τέλος, αποτελούν θεμελιώδες κεφάλαιο για την ασφαλή νυκτερινή οδήγηση.
Πηγή: autotriti.gr