Το 11ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία, ενώ μεταδόθηκε ζωντανά και αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+, αλλά και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1.
Ανατροπές, συγκρούσεις και συναρπαστικό υπερθέαμα, είχε αλλά και μία απρόσμενη εξέλιξη, καθώς μετά από τρία απανωτά λάθη από την πλευρά της Red Bull και του Φερστάπεν, η McLaren βρέθηκε σε απόσταση βολής. Τα λάθη έφεραν τον Νόρις στον διαχύτη της RB20 και του έδωσαν μια ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη, αλλά ο Βρετανός δεν την εκμεταλλεύτηκε, παρότι είχε τη δυναμική. Έτσι, η νίκη πήγε στον Ράσελ, που συμβιβασμένος με την 3η θέση στο βάθρο, έκανε έναν ήσυχο αγώνα και ανέλπιστα, βρέθηκε πρώτος, μετά την σύγκρουση των δύο μονομάχων.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, βρήκε τον Φερστάπεν να στρίβει πρώτος, τον Νόρις να ακολουθεί, ενώ τους Λεκλέρκ και Πιάστρι, να χτυπάνε στην πρώτη στροφή. Ο αγώνας του Μονεγάσκου καταστράφηκε από αυτή τη σύγκρουση, καθώς έσπασε η εμπρός αεροτομή της Ferrari. Ο Φερστάπεν είχε την ταχύτητα να βγάλει τη McLaren του Νόρις από τη ζώνη Drag Reduction System (DRS) αμέσως και να φτιάξει μία διαφορά ασφαλείας. Όλοι οι οδηγοί είχαν εκκινήσει με μέση γόμα.
Ο Φερστάπεν μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 23ο γύρο, ακολουθούμενος από τον Νόρις, ο οποίος έβαλε τη σκληρή γόμα, όπως και ο Βρετανός. Μάλιστα, ο Νόρις, που μπαίνοντας πέτυχε τον Φερστάπεν να βγαίνει, διαμαρτυρήθηκε για επικίνδυνη απελευθέρωση της Red Bull. Οι αγωνοδίκες το αξιολόγησαν, εκτίμησαν ότι δεν κινδύνευσε κάποιος και δεν επέβαλαν ποινή. Μετά την πρώτη αλλαγή, ο Φερστάπεν είχε την ταχύτητα να ανοίξει τη διαφορά μέχρι τα 8 sec. Ο Ολλανδός, άρχισε μετά τον 45ο γύρο να διαμαρτύρεται για την κατάσταση των ελαστικών του, άργησαν όμως ν’ αποφασίσουν το δεύτερο πιτ στοπ στη Red Bull (51ος γύρο), δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο Νόρις να μαζέψει 1.5 sec. Στα πιτ, οι μηχανικοί της ομάδας, καθυστέρησαν γιατί μπλόκαρε το πίσω αριστερά μπουλόνι, χάθηκαν 4 sec και ο Νόρις, που είχε μπει μαζί με τον Φερστάπεν ξανά (51ος γύρος), βγήκε πίσω του στα 3 sec. Τον γύρο εξόδου, προτού ακόμη τα ελαστικά έρθουν σε ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, ο Φερστάπεν υπό πίεση, πλέον, έκανε λάθος στα φρένα για την στροφή 4, μπλόκαρε τον εσωτερικό αφόρτιστο τροχό, βγήκε εκτός γραμμής αφήνοντας την RB20, να ξεθυμάνει και ο Νόρις άδραξε την ευκαιρία και κόλλησε πίσω του.
Ο Βρετανός είχε την ταχύτητα να περάσει, αλλά δεν είχε την ωριμότητα. Ο Φερστάπεν, στα όρια της νομιμότητας, άλλαξε γραμμές και σημεία φρεναρίσματος παίζοντας με το μυαλό του Βρετανού. Ο Νόρις έχασε την ψυχραιμία του, πατώντας εκτός πίστας. Πήρε προειδοποιητική ασπρόμαυρη σημαία, αλλά δεν πτοήθηκε. Προσπάθησε στα φρένα για την στροφή 3 από την εσωτερική, μπλόκαρε, πήγε ευθεία στον παράδρομο βρέθηκε μπροστά, αλλά ως όφειλε, έδωσε αμέσως πίσω τη θέση στην στροφή 4. Επανέλαβε το ίδιο εκτοπίζοντας τον Φερστάπεν, ο Ολλανδός πήγε παράδρομο, αλλά δεν έδωσε πίσω τη θέση. Με τους παλμούς στο κόκκινο, ο Νόρις επιτέθηκε στον επόμενο γύρο πάλι στα φρένα για την 3 αυτή τη φορά από την εξωτερική. Ο Φερστάπεν έκανε λίγο αριστερά, ακούμπησαν και έσκασαν τα λάστιχα και των δύο.
Ο Φερστάπεν κατάφερε να φτάσει στα πιτ, άλλαξε λάστιχα και τερμάτισε εντέλει 5ος. Ο Νόρις υποχρεώθηκε σε εγκατάλειψη και έτσι, ο Ράσελ βρέθηκε ανέλπιστα στο μεσαίο σκαλί του βάθρου. Ήταν η 2η νίκη στην καριέρα του. Δίπλα του ο Πιάστρι, που εκμεταλλεύτηκε την ταχύτητα της McLaren, και ο Σάινθ, που κινήθηκε αργά και σταθερά με τη Ferrari, κατορθώνοντας να μείνει μπροστά από τον Χάμιλτον.
Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Τζόρτζ Ράσελ, τόνισε: «Απίστευτο! Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να το περιγράψω. Στα αρχικά στάδια, είχαμε έναν δύσκολο αγώνα, για να βεβαιωθούμε ότι θα κρατήσουμε την 3η θέση. Κάτι που αποδείχθηκε καθοριστικό στο τέλος. Μπορούσα να δω, ότι ο Μαξ και ο Λάντο, έδιναν μεγάλη μάχη. Ήξερα ότι υπήρχε πιθανότητα να συγκρουστούν, ακόμα κι αν ήταν μια μικρή πιθανότητα. Πρέπει να είσαι εκεί στο τέλος για να μαζέψεις τα κομμάτια και ακριβώς εκεί ήμασταν. Είναι μια συναρπαστική στιγμή για εμάς, είμαστε σε καλή φάση και ανυπομονώ να πάω στον εντός έδρας αγώνα μου, στο Σίλβερστον, την επόμενη εβδομάδα και να δω τι μπορούμε να κάνουμε εκεί».
Οι αγωνοδίκες εξετάζοντας το συμβάν της σύγκρουσης, βρήκαν υπαιτιότητα του Φερστάπεν και του επέβαλαν ποινή 10 sec, που προστέθηκε στο συνολικό χρόνο του Ολλανδού, χωρίς αυτό ν’ αλλάξει τη θέση του στην κατάταξη. Μιλώντας για το συμβάν με τον Νόρις, ο Φερστάπεν υπεραμύνθηκε των επιλογών του: «Είχαμε μια μάχη σήμερα και ο Λάντο προσπάθησε να με προσπεράσει από την εξωτερική πλευρά. Αγγίξαμε τα πίσω λάστιχα και λόγω της πολύ υψηλής θερμοκρασίας, τρύπησε αμέσως το λάστιχό μου. Από την πλευρά μου, νομίζω πως ήταν μια περίεργη κίνηση, αλλά προφανώς θα μιλήσουμε γι’ αυτό. Ο σχεδιασμός της στροφής 3, μπορεί μερικές φορές να δημιουργήσει τέτοια προβλήματα και δεν είναι ποτέ ευχάριστο να συγκρουόμαστε. Ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί αυτή τη στιγμή την κύρια προτεραιότητά μου, καθώς πρέπει να εξετάσουμε τη συνολική μας απόδοση στον αγώνα και τις δυσκολίες, που αντιμετωπίσαμε με το μονοθέσιο».
Η τελική κατάταξη του 11ου Grand Prix στην Αυστρία έχει ως εξής:
Παράλληλα, μέσα από την ιστοσελίδα antenna.gr/f1 οι φίλοι της Formula 1 μπορούν να ακούσουν το podcast «Καρό Σημαία» με τον Κώστα Ψάρρα, να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους για να διεκδικήσουν πλούσια δώρα στο «Formula 1 Trivia» και, φυσικά, να ενημερώνονται καθημερινά για όλα τα νέα της Formula 1, με ειδήσεις, βίντεο και έγκυρη αρθρογραφία.
Τα μονοθέσια δίνουν το επόμενο ραντεβού, την Κυριακή 7 Ιουλίου, στην πίστα του Σίλβερστον της Μεγάλης Βρετανίας, ζωντανά, αποκλειστικά, στις 17:00 στον ΑΝΤ1 και στο ΑΝΤ1+. Μη χάσετε στιγμή!