Απρόσμενη για όλους ήταν η κατάληξη του 6ου γύρου του WRC που έγινε αυτό το Σαββατοκύριακο στην Σαρδηνία.
Συγκεκριμένα και ενώ όλα έδειχναν ότι, ο Σεμπ Οζιέ θα είχε μια 3η στη σειρά νίκη στο τιμόνι του Toyota Yaris rally1, μόλις στην τελευταία ειδική όλα άλλαξαν και ένα κλαταρισμένο λάστιχο άφησε τον διάσημο Γάλλο για μόλις 2 δέκατα του δευτερολέπτου στην 2η θέση.
Έτσι νικητής – όχι τυχερός αλλά με την αξία του – ήταν ο Εσθονός Όϊτ Τάνακ που για τρεις ημέρες οδηγούσε στο όριο το Hyundai i20N, έκοψε ρυθμό την δεύτερη ημέρα για να εξασφαλίσει βαθμούς για την ομάδα (η Hyundai ενδιαφέρεται κυρίως για τον τίτλο των κατασκευαστών), αλλά δεν έχασε την
επαφή με την πρώτη θέση και ανταμείφθηκε τελικά με την πρώτη του φετινή νίκη που τον ανέβασε στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας των οδηγών, ισόβαθμό με τον Έλφυν Έβανς τον οδηγό της Toyota που έχοντας φέτος πλήρες πρόγραμμα έχει μια τελευταία ευκαιρία να κερδίσει τον τίτλο.
Όμως, ο Έβανς σε καμιά περίπτωση δεν δικαιολόγησε στις δύσκολες και σκληρές χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Σαρδηνίας τον ρόλο του διεκδικητή, καθώς έκανε αγώνα συντήρησης, χωρίς εξάρσεις και τελικά στάθηκε τυχερός (τερμάτισε 4ος ) αφού το – μέχρι στιγμής – φαβορί, ο Τιερί Νεβίλ σε ένα από τα συχνά του λάθη έβγαλε το Hyundai i20N του σε ένα ανάχωμα στην άκρη του δρόμου και έμεινε εκεί θεατής χάνοντας τους σημαντικούς βαθμούς των πρώτων δυο ημερών του αγώνα. Ευτυχώς για Βέλγο και την ομάδα, η επιστροφή του την Κυριακή ήταν άψογη αφού κατάφερε να κερδίσει την
επιμέρους κατάταξη και τους 5 βαθμούς της νίκης στην power stage, μένοντας στην κορυφή (122β.) με 18 βαθμούς διαφορά από τους Έβανς & Τάνακ.
Στο στρατόπεδο των Κορεατών της Hyundai, ο πλέον σταθερός οδηγός του WRC τα τελευταία πολλά χρόνια, ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο, κάνοντας έξυπνο αγώνα κατάφερε να ανέβει στο 3 ο σκαλί του βάθρου, δίνοντας στην ομάδα πολύτιμους βαθμούς που την διατηρούν στην πρώτη θέση των
πρωταθλήματος κατασκευαστών με διαφορά 13 βαθμών από την Toyota.
Η συνέχεια πάντως αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα στους 7 αγώνες που απομένουν και δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι, το φετινό σύστημα βαθμολογίας δεν αποκλείεται να παρατείνει την ανάδειξη πρωταθλητών μέχρι τον τελευταίο γύρο του WRC που θα διεξαχθεί τέλη Νοεμβρίου στην Ιαπωνία. Μέχρι τότε δυο πράγματα είναι σίγουρα.
Πρώτον, το ότι η Hyundai έχει στις τάξεις της δυο εν δυνάμει πρωταθλητές και δεν αποκλείεται αυτό να δημιουργήσει πονοκέφαλο στον Συρίλ Αμπιταμπούλ αρχηγό της ομάδας.
Το δεύτερο αφορά τον Γιάρι Μάτι Λάντβαλα αρχηγό της Toyota που αν μείνει με βασικούς οδηγούς «κομπάρσους» όπως ο Έβανς και ο φιλότιμος αλλά όχι έτοιμος ακόμα Τακαμότο Κατσούτα (τερμάτισε 35ος κάνοντας χρήση super rally) θα χάσει και τους δυο τίτλους φέτος.
Όσον αφορά την ομάδα της Ford, πάνω που όλοι είπαν ότι το Puma έγινε αξιόπιστο, άρχισαν και πάλι τα προβλήματα που κόστισαν στον Φουρμό την απώλεια δυο θέσεων στην κατάταξη των οδηγών, αλλά δεν στοίχισαν στον Γκρεγκουάρ Μουστέρ που σε κάθε αγώνα παλεύει για να μην χάσει από τα
υποδεέστερα αυτοκίνητα του WRC2.
Στην «Β΄εθνική» τώρα του WRC, την κατηγορία WRC2, ο συναγωνισμός έχει γίνει πολύ σκληρός και ήρθε η ώρα που τα GR Yaris, μπορούν να κερδίσουν στα ίσια τόσο τα Skoda Fabia, όσο και τα Citroen C3. Οι θέσεις 1-3 των Σάμι Παγιάρι και Γιαν Σολάνς στην Σαρδηνία, με ενδιάμεσο τον Γιοχάν Ροσέλ με το Citroen C3 αποδεικνύουν ότι οι παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας θα πιεστούν για να καθαρίσουν τους τίτλους φέτος από τα Ιαπωνικά νεότευκτα αγωνιστικά.
Πιο ξεκάθαρη είναι η κατάσταση στο φυτώριο των οδηγών ράλι του WRC, την κατηγορία Junior WRC όπου ο Εσθονός Γιούρκενσεν προηγείται με 25 βαθμούς διαφορά ενώ απομένουν δυο αγώνες (τελευταίος το Ράλλυ Ακρόπολις).
Το ράλι Σαρδηνίας είχε και ελληνικό ενδιαφέρον γόγω της συμμετοχής του Γιώργου Βασιλάκη με Ford Fiesta Rally2. Ο Έλληνας οδηγός που συμμετέχει στην κατηγορία Master Cup (οδηγοί ηλικίας 50+ ετών) τερμάτισε 43ος (επί συνόλου 68 τερματισάντων) και βρίσκεται στη 7 η θέση της σχετικής κατάταξης
έχοντας στο πρόγραμμά του τα ράλι Ακρόπολις και Ιαπωνίας.
Η συνέχεια που όλα δείχνουν πως θα είναι άκρως ενδιαφέρουσα στο ασφάλτινο ράλι Πολωνίας που θα διεξαχθεί στις 27-30 Ιουνίου.