Μετά την κυκλοφορία του CX-60, το ολοκαίνουργιο Mazda CX-80 είναι το δεύτερο από τα νέα μοντέλα για την Ευρωπαϊκή γκάμα των «Large Products» της εταιρείας. Το CX-80 είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην Ευρωπαϊκή γκάμα της Mazda και θα γίνει η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας.
Στο μοντέλο αυτό οι σχεδιαστές έχουν επικεντρωθεί στην κομψότητα και την καθαρότητα μιας μινιμαλιστικής ιαπωνικής αισθητικής, για χάρη της οποίας αφαιρούνται όλα τα περιττά στοιχεία. Στόχος είναι η παραγωγή αυτοκινήτων τα οποία μπορούν και κατασκευάζονται μόνο στην Ιαπωνία.
Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα και με μεταξόνιο πάνω από τρία μέτρα, το Mazda CX-80 είναι μακρύτερο, ψηλότερο και έχει σημαντικά μεγαλύτερο μεταξόνιο από το CX-60. Σε συνδυασμό με τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς, που όταν δεν είναι απαραίτητα για την μεταφορά επιβατών, μπορούν και αναδιπλώνονται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, το CX-80 θα είναι διαθέσιμο με δυνατότητα επιλογής τριών διαμορφώσεων για τη δεύτερη σειρά. Σε αυτές περιλαμβάνεται και η επιλογή δύο ξεχωριστών καθισμάτων για τη δεύτερη σειρά των καθισμάτων, τα οποία μπορούν να περιστραφούν, είτε με κεντρική κονσόλα που διατρέχει όλο το μήκος της καμπίνας, είτε με «διάδρομο».
Το ολοκαίνουργιο CX-80 διαθέτει τεχνολογία που περιλαμβάνει τρία νέα χαρακτηριστικά: έναν νέο φωνητικό έλεγχο της Alexa, ένα νέο υβριδικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα, τόσο των offline, όσο και των διαδικτυακών υπηρεσιών και ένα νέο Trailer Hitch View που χρησιμοποιεί την κεντρική οθόνη και προηγμένα γραφικά για να βοηθήσει τον οδηγό κατά το χειρισμό του οχήματος, έχοντας και ένα τρέιλερ στο πίσω μέρος.
Το CX-80, αρχικά, είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης: το e-Skyactiv PHEV, που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας υψηλή απόδοση με εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις. Επίσης, διαθέσιμη θα είναι και η ιδιαίτερα αποδοτική, 6κύλινδρη σε σειρά diesel μονάδα e-Skyactiv D, που διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα M Hybrid Boost 48V, χάρη στο οποίο οι επιδόσεις του συνόλου σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων και την οικονομία καυσίμου, είναι κορυφαίες.
Το e-Skyactiv PHEV έχει συνδυαστική απόδοση 327 ίππων και 500 Nm ροπής. Επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα και προσφέρει 60 χλμ αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση. Ο κατασκευαστής υπόσχεται μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP, 1,6 λτ/100 χλμ και εκπομπές CO2 μόλις 36 γρ/χλμ.
Το e-Skyactiv D αποδίδει 254 ίππους, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ/ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και φθάνει σε μέγιστη ταχύτητα 219 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι 5,7- 5,8 λτ/100 χλμ και οι εκπομπές CO2 148- 151 γρ/χλμ.
Αμφότεροι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της μάρκας. Το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει επίσης μια επιλογή από τέσσερις λειτουργίες οδήγησης (συν τη λειτουργία EV για το PHEV).
Η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί στο CX-80 διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, για να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα οδηγικής άνεσης, σταθερότητα και ιδανικό έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση. Το μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που ορίζεται ως «rear biased» με βάση την κατανομή της ροπής ανά άξονα, συνδυάζει σταθερότητα και την βελτιωμένη πρόσφυση του AWD με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που προκύπτει από ένα σύγχρονο σύστημα που στέλνει την κίνηση στους τροχούς μόνο του πίσω άξονα. Το CX-80, έχει επίσης ικανότητα ρυμούλκησης που φτάνει τα 2.500 κιλά.
Η ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense του CX-80 στοχεύει στην ασφάλεια 5 αστέρων του Euro NCAP. Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας που κάνουν το ντεμπούτο του στο μοντέλο περιλαμβάνουν, Cruising & Traffic Support (CTS) με νέα έκδοση λογισμικού στα Unresponsive Driver Support και Smart Brake Support (SBS) με νέο Head-on Collision mitigation και Emergency Lane Keeping (ELK), με νέο σύστημα αποφυγής κυκλοφοριακό φόρτου.
Οι παραγγελίες για το Mazda CX-80 θα ξεκινήσουν τον Μάϊο.