Με στόχο να διατηρήσει την θέση του ως ο πρωτοπόρος της κατηγορίας των crossover, το Nissan Qashqai ανανεώθηκε τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά. Από τις σημαντικές αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση, έως τις σημαντικές αναβαθμίσεις στο σύστημα πολυμέσων και τις συνδεδεμένες υπηρεσίες, η φιλοσοφία πίσω από τις αλλαγές στο Qashqai είναι να ενισχυθούν τα δυνατά του σημεία και να προστεθεί ακόμα πιο έξυπνη και χρηστική τεχνολογία.
Σχεδίαση
Στο νέο Qashqai η μπροστινή γρίλια έχει ανασχεδιαστεί πλήρως δημιουργώντας πιο δυναμική εικόνα. Αποτελείται από δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώματα οποία φαίνονται να αιωρούνται στον χώρο μεταξύ του χείλους του καπό και του κάτω πλαισίου. Στα πλαϊνά του κεντρικού τμήματος, τα στοιχεία αυτά σχηματίζουν ένα τριγωνικό σχήμα κάτω από τους νέους προβολείς και φινιρίζονται με σφραγίδα «σατινέ χρωμίου», στην κορυφαία έκδοση. Οι πλευρές του προφυλακτήρα είναι στο χρώμα του αμαξώματος και μια μαύρη λωρίδα σε γυαλιστερό φινίρισμα περνά κάτω από το πλαίσιο της πινακίδας στις κάτω γωνίες του προφυλακτήρα. Κάτω από τον αεραγωγό ψύξης, υπάρχει μια λεπτή γραμμή στο χρώμα του αμαξώματος η οποία δίνει αίσθηση στιβαρότητας στο εμπρός μέρος.
Στους νέους προβολείς μια προσαρμοζόμενη μονάδα μεγάλης σκάλας συμπληρώνεται από μια μικρότερη μονάδα για ευρύτερη κατανομή του φωτός, η οποία προσφέρει αυξημένη ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και ομίχλης. Κάτω από το κυρίως σώμα, τα φώτα ημέρας αποτελούνται από πέντε μικρά στοιχεία που έχουν το ίδιο σχήμα με τα «κόμματα» της κύριας μπροστινής γρίλιας. Τα φώτα ημέρας περιβάλλουν το κύριο σώμα των προβολέων, ενώνονται με το λεπτό φως πάνω από τον προβολέα που είναι παρόμοιο με την μονάδα της προηγούμενης έκδοσης του μοντέλου, αλλά τώρα έχει ένα φωτιζόμενο «Nissan» στην άκρη του. Το επάνω στοιχείο των φώτων πορείας ημέρας μετατρέπεται και σε φλας, το οποίο για πρώτη φορά ανάβει με διαδοχικό φωτισμό (ανάλογα με την έκδοση).
Στο πίσω μέρος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων παραμένει αμετάβλητο, αλλά η σύνθεση των φώτων εντός της μονάδας έχει επανασχεδιαστεί. Τα στοιχεία κόκκινου φωτισμού αποτελούνται πλέον από τέσσερα επιμέρους στοιχεία που ακολουθούν το σχήμα που έχουν τα «κόμματα» της μπροστινής μάσκας. Μοιάζουν να αιωρούνται στο περίβλημα του σώματος και έχουν τώρα μια χαρακτηριστική απόχρωση του κόκκινου, γνωστή ως «superred», δημιουργώντας αίσθηση αυξημένης ακρίβειας. Το εξωτερικό περίβλημά τους είναι τώρα διάφανο, για καλύτερη θέαση των στοιχείων φωτισμού.
Ο προφυλακτήρας έχει αναδιαμορφωθεί και διαθέτει χρώμα – είτε γυαλιστερό μαύρο στις υψηλότερες εκδόσεις, είτε το χρώμα του αμαξώματος στην νέα έκδοση N-Design. Ομοίως, στην πλάγια όψη του, το νέο Qashqai στις πλούσιες εκδόσεις διαθέτει ένα νέο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στο αμάξωμα κάτω από τις πόρτες και τους θόλους των τροχών. Οι νέες ζάντες αλουμινίου 18” είναι πλέον στάνταρ στην μεσαία έκδοση του μοντέλου, ενώ για τις πλούσιες εκδόσεις, υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου σε
19″ και 20″.
Επιπλέον, τρία νέα χρώματα προστέθηκαν στην παλέτα του Qashqai, ενώ πέντε από τα χρώματα διατίθενται σε two-tone, με μαύρη οροφή. Στην έκδοση N-Design το κάτω τμήμα του αμαξώματος, κάτω από τις πόρτες και τους θόλους των τροχών είναι στο χρώμα του αμαξώματος. Η έκδοση αυτή εξοπλίζεται ακόμα με νεες ζάντες αλουμινίου 20”.
Εσωτερικό
Για τις πλούσιες εκδόσεις, υπάρχει χρήση Alcantara στο ταμπλό, στα ένθετα της πόρτας, στα υποβραχιόνια των θυρών και στο κάλυμμα του χώρου αποθήκευσης της κεντρικής κονσόλας. Νέα υλικά με απαλό σχεδιασμό κοσμούν την κεντρική κονσόλα γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων και το διακοσμητικό ένθετο ανάμεσα στο επάνω ταμπλό και το ντουλαπάκι.
Αναβαθμισμένες επενδύσεις καθισμάτων υπάρχουν πλέον για τις τρεις πλούσιες εκδόσεις του Qashqai, ενώ αξιοσημείωτο είναι το μαύρο μερικώς καπιτονέ premium δέρμα στην κορυφαία έκδοση. Στην αμέσως προηγούμενη έκδοση, υπάρχει ένα καπιτονέ συνθετικό δέρμα, το οποίο συμπληρώνεται αντίστοιχα στην βάση και στις πλάτες του καθίσματος.
Τα καθίσματα της έκδοσης N-Design διαθέτουν μαύρο δέρμα με ένθετα Alcantara και το ανάγλυφο λεκτικό σήμα «Qashqai» κοσμεί το τμήμα ακριβώς κάτω από το προσκέφαλο.
Την συνολική αίσθηση αναβαθμίζει η προσθήκη ατμοσφαιρικού φωτισμού στις εκδόσεις N-Connecta, N-Design και άνω. Φώτα LED, διακριτικά τοποθετημένα, επιτρέπουν στον οδηγό (ή τον συνοδηγό) να εξατομικεύει τον εσωτερικό φωτισμό σύμφωνα με την διάθεσή του. Στις δύο κορυφαίες εκδόσεις, τα LED βρίσκονται επίσης και στο πίσω μέρος, ώστε όλοι οι επιβάτες να μπορούν να απολαμβάνουν τον ιδιαίτερο φωτισμό. Οι ρυθμίσεις φωτισμού μπορούν να ελεγχθούν μέσω της κεντρικής οθόνης infotainment.
Αναβαθμισμένη τεχνολογία
Ένα από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα τεχνολογικά στοιχεία του Qashqai έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Πρόκειται για το Around View Monitor (AVM) μια τεχνολογία της Nissan που χρονολογείται από το 2007. Όταν επιλέγεται η όπισθεν, η προβολή από τέσσερις εξωτερικές κάμερες συνδυάζεται για να δώσει μια πανοραμική θέα του οχήματος σε κάτοψη, η οποία βοηθάει να γίνονται οι ελιγμοί στάθμευσης με μέγιστη σιγουριά. Η πρόσφατα αναβαθμισμένη τεχνολογία AVM χρησιμοποιεί τις τέσσερις κάμερες για να προσφέρει μια νέα εξαιρετικά καθαρή θέαση σε όλες τις συνθήκες εξωτερικού φωτισμού.
Το αναβαθμισμένο σύστημα AVM διαθέτει τώρα μια λειτουργία 3D που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το αυτοκίνητο όχι μόνο από ψηλά, αλλά και να επιλέγει ένα από τα οκτώ διαφορετικά σημεία προβολής της εξωτερικής κάμερας για να οπτικοποιήσει το αυτοκίνητο από μπροστά, πίσω, στα πλαϊνά ή στις γωνίες για να εντοπίσει πιθανώς οποιοδήποτε αόρατο εξωτερικό κίνδυνο. Λειτουργεί παράλληλα με το σύστημα ανίχνευσης κινούμενων αντικειμένων, το οποίο εκπέμπει ειδοποίηση όταν αντιλαμβάνεται ένα κινούμενο αντικείμενο κοντά στο όχημα. Επιπλέον, ένα χαρακτηριστικό γνωστό ως «αόρατη όψη του καπό» επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει τη θέση των μπροστινών τροχών σαν να τους κοιτάζει από πίσω, κάτι που του επιτρέπει να ελίσσεται με ακρίβεια σε στενά σημεία, όπως πολυώροφα πάρκινγκ όπου υπάρχουν τσιμεντένια κράσπεδα τα οποία μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιές στους τροχούς και τις ζάντες. Αυτή η προβολή χρησιμοποιεί μηχανική εκμάθηση (machine learning) για να δημιουργήσει την εικόνα με βάση το τι μπορεί να δει η μπροστινή κάμερα, με τους τροχούς να συντίθενται στην εικόνα για να δώσουν μια αίσθηση προοπτικής.
Μια άλλη νέα έξυπνη λειτουργία του AVM είναι η «Μνήμη θέσης στάθμευσης» (Parking Spot Location Memory) η οποία επιτρέπει στον οδηγό να αποθηκεύει τοποθεσίες στάθμευσης που επισκέπτεται συχνά, ώστε το αυτοκίνητο να αναγνωρίζει αυτόματα την τοποθεσία χρησιμοποιώντας το GPS. Όταν συμβεί αυτό, το αυτοκίνητο θα θυμάται την ακριβή θέση για να επιτρέπει τέλειο παρκάρισμα κάθε φορά, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν ο διαθέσιμος χώρος είναι στενός. Επιπλέον, η τεχνολογία AVM μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς να κάνουν μια πιο ασφαλή είσοδο σε δρόμο όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη.
Χρησιμοποιεί μια ευρυγώνια μπροστινή κάμερα για να δείχνει τη θέα από το μπροστινό μέρος του καπό, η οποία προβάλλεται στην κεντρική οθόνη. Όπως και στην λειτουργία “Μνήμη θέσης στάθμευσης”, οι τοποθεσίες με περιορισμένη ορατότητα μπορούν να αποθηκευτούν στη μνήμη GPS της AVM, ώστε η λειτουργία να ενεργοποιείται αυτόματα κοντά στην διασταύρωση. Ακόμα, έχουν γίνει αλλαγές σχεδιασμού στα στοιχεία που εμφανίζονται στην οθόνη TFT πίσω από το τιμόνι. Ο χρωματισμός των καντράν που εμφανίζονται στην οθόνη αλλάζει σε κόκκινο στη λειτουργία Sport, σε πράσινο στη λειτουργία Eco ή σε ανοιχτό γκρι στην τυπική λειτουργία – τόσο σε λειτουργία «κανονικής» ή «βελτιωμένης» προβολής.
Υπάρχει τώρα μια «μίνιμαλ» επιλογή που μειώνει την πιθανή απόσπαση της προσοχής των οδηγών εμφανίζοντας μόνο την επιλεγμένη ταχύτητα, την μορφή οδήγησης και την ταχύτητα. Για τα Qashqai που είναι εξοπλισμένα με e-POWER, η ένδειξη ροής ενέργειας είναι πλέον διαθέσιμη σε λειτουργία “κανονικής” προβολής.
Αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού
Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού έχει αναβαθμιστεί σημαντικά για να παρέχει βελτιωμένη επαγρύπνηση και παρέμβαση, για μέγιστη ηρεμία. Οι λειτουργίες αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Autonomous Emergency Braking) έχουν βαθμονομηθεί εκ νέου για να βελτιωθεί η ανίχνευση κινδύνου και να αντιδρούν πιο γρήγορα σε περίπτωση πιθανής σύγκρουσης. Αυτό αφορά τις λειτουργίες Front Emergency Brake, Pedestrian Front Emergency Brake, Front Emergency Brake Cyclist, και Intelligent Emergency Brake.
Σε περίπτωση πέδησης έκτακτης ανάγκης, θα ενεργοποιηθεί το αντίστοιχο σήμα. Αυτό προκαλεί το αναβόσβημα των πίσω φώτων πέδησης ώστε να προκαλέσει την προσοχή των πίσω οχημάτων. Το Emergency Stop Signal ενεργοποιείται όταν εφαρμόζεται ξαφνική πίεση πέδησης σε ταχύτητες πάνω από 60 χλμ./ώρα. Το σύστημα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Emergency Lane Keep System) ενεργοποιείται πλέον αυτόματα κατά την εκκίνηση. Ενεργοποιεί τη λειτουργία τόσο των συστημάτων προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning) όσο και των συστημάτων αποτροπής εγκατάλειψης λωρίδας (Lane Departure Prevention) σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα. Το σύστημα παράγει μια απτική προειδοποίηση μέσω μιας δόνησης του τιμονιού όταν ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ κοντά είτε στις κεντρικές γραμμές είτε στην πλευρά του δρόμου.
Το Intelligent Speed Assistance system που βοηθά τον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος στο ισχύον όριο χρησιμοποιώντας τόσο την κάμερα για την ανάγνωση οδικών πινακίδων ορίου ταχύτητας όσο και δεδομένα GPS, έχει αναβαθμιστεί. Ένα εικονίδιο που αναβοσβήνει τραβάει την προσοχή του οδηγού όταν ταξιδεύει πάνω από το όριο ταχύτητας και πλέον ηχεί προειδοποίηση εάν δεν μειώσει την ταχύτητά του. Νέο στοιχείο είναι η γρήγορη και απλή προσαρμοσμένη λειτουργία
υποβοήθησης οδήγησης (Driver Assist Custom Mode), η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν γρήγορα το ακριβές επίπεδο παρέμβασης από τις διάφορες τεχνολογίες υποβοήθησης σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω μιας διαδικασίας δύο βημάτων χρησιμοποιώντας το κουμπί του μενού συντόμευσης στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού και το κουμπί “Ok”.
Google built-in
Το νέο Qashqai διαθέτει την σουίτα Google, ως μέρος του Connect infotainment system, η οποία παρέχει αλληλεπίδραση μεταξύ της ψηφιακής ζωής ενός πελάτη και του οχήματός του. Το Ιαπωνικό crossover διατίθεται στάνταρ με τους Χάρτες Google και, οι οδηγοί, αφού συνδεθούν με προσωπικό λογαριασμό Google, μπορούν να έχουν πρόσβαση στις αγαπημένες τους τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος, γεγονός που μειώνει την εξάρτηση από κινητό τηλέφωνο και το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Οι ενημερώσεις over the air διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες χάρτη είναι πάντα ενημερωμένες.
Η ενημέρωση του Nissan Connected Services παρακολουθεί το Qashqai για λογαριασμό του οδηγού. Μπορεί να υπενθυμίσει στους πελάτες εάν έχουν ξεχάσει να κλειδώσουν το αυτοκίνητο ή να κλείσουν τα παράθυρα, εάν παραμείνουν ανοιχτά ένα λεπτό μετά το σβήσιμο του κινητήρα. Οι πελάτες μπορούν να κλείσουν τα παράθυρα και να κλειδώσουν το αυτοκίνητο από την σχετική εφαρμογή. Ακόμα η εφαρμογή θα τους προειδοποιήσει επίσης αν το αυτοκίνητο έχει παραβιαστεί ή ρυμουλκηθεί. Σε περίπτωση υποψίας κλοπής, μπορεί να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο και η αστυνομία μπορεί να ενημερωθεί για το συμβάν – ακόμη και σε ξένες χώρες. Οι χρήστες του Qashqai με συνδρομή στο πρόγραμμα δεδομένων μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το σύστημα έξυπνου σπιτιού Alexa της Amazon.
e-POWER
Το Qashqai διατίθεται και με το σύστημα e-POWER στο οποίο ο βενζινοκινητήρας παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κίνηση των τροχών – μια πολύ απλούστερη λύση σε σχέση με τα πολυάριθμα παραδοσιακά υβριδικά που διατίθενται σήμερα. Βασικό χαρακτηριστικό του e- POWER είναι ότι, δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων. Οι τροχοί κινούνται πάντα απευθείας από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει άμεση, υψηλή ροπή και γραμμική απόκριση. Αποτέλεσμα είναι μια αίσθηση οδήγησης EV χωρίς όμως να χρειάζεται να σκεφτεί κανείς την φόρτιση – μία ιδανική επιλογή για πελάτες που δεν είναι ακόμη έτοιμοι να κάνουν τη μετάβαση στο 100% EV.
Ο μοναδικός ρόλος του υπερτροφοδοτούμενου 3κύλινδρου κινητήρα (με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης) είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία αποστέλλεται μέσω του μετατροπέα είτε στον ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων είτε στην μπαταρία 1,8 kwh (ή και στα δύο, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες οδήγησης). Ο κινητήρας λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα για να παρέχει την απαραίτητη φόρτιση στην μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα καιείναι ρυθμισμένος έτσι ώστε να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Το σύστημα e-POWER μπορεί να αξιοποιήσει την ενέργεια κατά το φρενάρισμα και να στείλει ηλεκτρισμό πίσω στην μπαταρία. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τη λειτουργία B στον επιλογέα ταχυτήτων για υψηλότερα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης. Ακόμα, η λειτουργία e-Pedal Step επιτρέπει στους οδηγούς να οδηγούν χρησιμοποιώντας μόνο το γκάζι και συγχρόνως να ελέγχουν σημαντικά το φρενάρισμα με την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού.
Μετά από λίγα λεπτά, η οδήγηση με ενεργοποιημένο το e-Pedal Step γίνεται πολύ απλή, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον. (Το φρένο μπορεί να εξακολουθεί να απαιτείται σε ορισμένες απρόβλεπτες περιστάσεις – το e-Pedal Step θα φρενάρει το όχημα μόνο μέχρι να φτάσει σε ταχύτητα «ερπυσμού», όπως ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Για πλήρη ακινητοποίηση, θα χρειαστεί το φρένο).
Το νέο Qashqai παράγεται στο εργοστάσιο της μάρκας στο Sunderland, όπου έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 1,3 εκατομμύρια μονάδες από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο το 2007.