Η Nissan Motor Co., Ltd, παρουσίασε το The Arc, το νέο της επιχειρηματικό σχέδιο για την προώθηση της αξίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Το σχέδιο επικεντρώνεται σε ευρύτατη παρουσίαση νέων προϊόντων, αυξημένο εξηλεκτρισμό, νέες προσεγγίσεις στον σχεδιασμό και την κατασκευή, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και στη χρήση στρατηγικών συνεργασιών για την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων και την βελτίωση της κερδοφορίας.
Το σχέδιο αποτελείται από μεσοπρόθεσμες δράσεις για τα οικονομικά έτη 2024 έως το 2026 και μεσομακροπρόθεσμες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν έως το 2030. Στο πλαίσιο του σχεδίου που αποτελείται από δύο μέρη, η Nissan θα λάβει πρώτα μέτρα για να διασφαλίσει την αύξηση του όγκου πωλήσεων μέσω μιας προσαρμοσμένης περιφερειακής στρατηγικής, όπως επίσης και θα προετοιμαστεί για μια ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηριζόμενη από ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων εξηλεκτρισμένων/ICE, αύξηση όγκου σε μεγάλες αγορές και χρηματοοικονομική πειθαρχία.
Μέσα από αυτές τις πρωτοβουλίες η μάρκα στοχεύει να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις κατά 1 εκατομμύριο μονάδες και να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους σε περισσότερο από 6%, αμφότερα μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2026. Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για το δεύτερο μέρος του σχεδίου που έχει στόχο να επιτρέψει τη μετάβαση στα EV και να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη, υποστηριζόμενη από έξυπνες συνεργασίες, ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα EV, διαφοροποιημένες καινοτομίες και νέες ροές εσόδων.
Μέχρι το οικονομικό έτος 2030, η Nissan βλέπει δυναμικό εσόδων 2,5 τρισεκατομμυρίων γιεν από νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων
Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει 30 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, εκ των οποίων τα 16 θα είναι ηλεκτροκίνητα και τα 14 θα είναι μοντέλα με θερμικούς κινητήρες (ICE), για να καλύψει τις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών σε αγορές όπου ο ρυθμός ηλεκτροκίνησης διαφέρει. Η μάρκα σχεδιάζει να λανσάρει συνολικά 34 ηλεκτροκίνητα μοντέλα από το οικονομικό έτος 2024 έως το 2030 για να καλύψει όλες τις κατηγορίες, με το μείγμα μοντέλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 40% παγκοσμίως μέχρι το οικονομικό έτος 2026 και να αυξηθεί στο 60% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ανταγωνιστικότητα EV
Η επέλαση νέων προϊόντων θα υποστηριχθεί από νέες προσεγγίσεις ανάπτυξης και κατασκευής που στοχεύουν να κάνουν τα EV πιο προσιτά και να αυξήσουν την κερδοφορία. Με ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε «οικογένειες», αξιοποίηση επόμενης γενιάς modular manufacturing, ομαδοποιημένων προμηθειών, καθώς και καινοτομίες στον τομέα των μπαταριών, η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος των EV επόμενης γενιάς κατά 30% (σε σύγκριση με το τρέχον crossover Ariya) και να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ EV και μοντέλων ICE έως το οικονομικό έτος 2030.
Μόνο στον τομέα της ανάπτυξης σε «οικογένειες», το κόστος των επόμενων οχημάτων (εκείνων που αναπτύχθηκαν με βάση το κύριο όχημα της οικογένειας) μπορεί να μειωθεί κατά 50%, η ποικιλότητα διαφόρων εξαρτημάτων να μειωθεί κατά 70% και ο χρόνος ανάπτυξης να μειωθεί κατά τέσσερις μήνες. Με την υιοθέτηση του modular manufacturing, η γραμμή παραγωγής οχημάτων θα μειωθεί, μειώνοντας τον χρόνο παραγωγής ανά όχημα κατά 20%.
Νέες τεχνολογίες
Το σχέδιο περιλαμβάνει προτάσεις για την επιτάχυνση της εξέλιξης των έξυπνων τεχνολογιών οχημάτων, με τεχνολογίες όπως το σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPILOT επόμενης γενιάς, το οποίο υλοποιεί την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης από πόρτα σε πόρτα από αυτοκινητόδρομο σε αυτοκινητόδρομο, σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις και σε χώρους στάθμευσης. Η Nissan θα προσφέρει βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και όλες τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης για την παροχή διαφοροποιημένων ηλεκτρικών οχημάτων για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών των πελατών.
Η Ιαπωνική εταιρία θα κάνει σημαντικές βελτιώσεις στις μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, μειώνοντας το χρόνο γρήγορης φόρτισης κατά 50% και αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα κατά 50% σε σύγκριση με το Ariya. Οι μπαταρίες LFP, που θα αναπτυχθούν και θα παραχθούν στην Ιαπωνία, θα
λανσαριστούν και θα μειώσουν το κόστος κατά 30% σε σύγκριση με το μίνι όχημα Sakura EV. Νέα ηλεκτρικά οχήματα με βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου NCM, LFP και πλήρως στερεάς κατάστασης θα κυκλοφορήσουν το οικονομικό έτος 2028.
Στρατηγικές συνεργασίες
Η Nissan θα αξιοποιήσει στρατηγικές συνεργασίες για να παραμείνει ανταγωνιστική και να προσφέρει ένα παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και τεχνολογιών. Θα συνεχίσει να αξιοποιεί τη συμμαχία με τη Renault και τη Mitsubishi στην Ευρώπη, τη LATAM, την ASEAN και την Ινδία. Στην Κίνα, η μάρκα θα χρησιμοποιήσει πλήρως τα τοπικά της περιουσιακά στοιχεία για να καλύψει τις ανάγκες της Κίνας αλλά και να εξερευνήσει νέες συνεργασίες στην Ιαπωνία και τις Η.Π.Α. Οι μπαταρίες θα αναπτυχθούν και θα φθάσουν σε μια παγκόσμια χωρητικότητα 135 GWh.
Οικονομική πειθαρχία
Η βάση του σχεδίου είναι η σταθερή χρηματοοικονομική πειθαρχία, η οποία επιτρέπει τη σταθερή αναλογία επενδύσεων CAPEX και R&D έναντι των καθαρών εσόδων μεταξύ 7% και 8% εξαιρουμένης της επένδυσης σε μπαταρίες. Επιπλέον, η Nissan σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 400 δισεκατομμύρια γιεν σε μπαταρίες. Εν τω μεταξύ, οι επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό θα αυξηθούν σταδιακά, ξεπερνώντας το 70% έως το οικονομικό έτος 2026. Η διαχείριση αυτών των επενδύσεων έχει ως στόχο να επιτρέψει την παροχή οφελών σε όλους τους μετόχους, με τη Nissan να διατηρεί θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές πριν από συγχωνεύσεις και εξαγορές – ακόμη και μετά από τις επενδύσεις ηλεκτροκίνησης. Αυτό γίνεται για να εξασφαλιστεί η συνολική απόδοση των μετόχων άνω του 30%. Η μάρκα στοχεύει να διατηρήσει τα καθαρά μετρητά σε υγιές επίπεδο του 1 τρισεκατομμυρίου γεν καθ’ όλη την περίοδο του σχεδίου Arc.