Η 46 η διοργάνωση του Ράλι Ντακάρ, η μεγαλύτερη περιπέτεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, εξελίσσεται αυτές τις ημέρες (από 5/1) στις ερημικές περιοχές της Σαουδικής Αραβίας και υπάρχει πιθανότητα να δημιουργήσει μια συγκλονιστική είδηση.
Ξημερώνοντας Κυριακή 14/1 αυτοκίνητα και μηχανές ξεκίνησαν για το 2ο μισό του αγώνα που αποτελείται από 6 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 2.384 χιλιομέτρων, που εμπεριέχονται σε μια συνολική διαδρομή 3.717 χιλιομέτρων.
Ήδη και πριν την χθεσινή τους ανασυγκρότηση στο Ριαντ όσοι δεν εγκατέλειψαν, είχαν ολοκληρώσει άλλες 6 ειδικές διαδρομές μήκους 2.331 χιλιομέτρων και μια δύσκολη συνολικά διαδρομή μέσα από άμμο και βράχια, συνολικού μήκους 3.414 χιλιομέτρων.
Η είδηση λοιπόν μέχρι στιγμής (που αν συνεχιστεί μέχρι τον τερματισμό θα αλλάξει ως ένα σημείο συνολικά τα δεδομένα της αυτοκίνησης) είναι το ότι, σε αυτή την «κολασμένη» διαδρομή, με ειδικές διαδρομές που φθάνουν και τα 600 χιλιόμετρα μήκος, προηγούνται δυο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πρόκειται για δυο Audi RS Q e-tron E2, που οδηγούν ο δημοφιλής στην Ελλάδα Ισπανός ράλιμαν Κάρλος Σάϊνθ (62 ετών) και ο Σουηδός Ματίας Έκστρομ. Τα δυο πληρώματα χωρίζουν μόλις 20 λεπτά και λέμε μόλις γιατί σε ένα αγώνα σαν το Ντακάρ, η διαφορά αυτή πολλές φορές αποδεικνύεται
αμελητέα.
Εννέα λεπτά πίσω από τον Έκστρομ βρίσκεται ο εννιάκις παγκόσμιος πρωταθλητής WRC Σεμπαστιάν Λεμπ οδηγώντας μια ιδιοκατασκευή της ομάδας Προντράϊβ (ανήκει στον δις νικητή συνοδηγό του Ράλι Ακρόπολις Ντέϊβ Ρίτσαρντς). Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής προσπαθεί για 7 η φορά να κατακτήσει τη νίκη στον δημοφιλέστερο αγώνα rally-raid του κόσμου (ένα από τα ελάχιστα έπαθλα που λείπουν από τη συλλογή του), έχει κερδίσει 25 ειδικές διαδρομές του αγώνα μαζί με τις 2 στην φετινή διοργάνωση, αλλά δεν ανάβηκε ποτέ στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Οι τρεις πρώτοι μπορούν πλέον να αισθάνονται πιο άνετα (όσο μπορεί κανείς να το πει αυτό με τον μισό αγώνα μπροστά), καθώς ο 14 φορές νικητής του αγώνα (8 με αυτοκίνητα και 6 με μοτοσικλέτα) Στεφάν Πετερανσέλ και ο 5 φορές νικητής Νασέρ Αλ Ατίγια οδηγοί της Audi και της Προντράϊβ αντίστοιχα, βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2,5 ωρών από τους προπορευόμενους και το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να υποστηρίξουν τα αυτοκίνητα των ομάδων τους που διεκδικούν την νίκη.
Εκτός αγώνα βγήκε και ο προπορευόμενος μέχρι την 5 η ειδική Γιασίντ Αλ Ράχι που οδηγούσε ένα Toyota Hilux Overdrive, που όμως κατάστρεψε σε μια από τις αμέτρητες παγίδες που κρύβει η έρημος.
Ο αγώνας τερματίζει την Παρασκευή 19/1 και κανείς δεν μπορεί να υποθέση με βεβαιότητα τον νικητή. Ήδη την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές το Audi του Έκστρομ έχει σταματήσει μέσα στην 7 η ειδική και περιμένει βοήθεια από τον Πετερανσέλ προκειμένου να συνεχίσει με καθυστέρηση που προβλέπεται πάνω από 2 ώρες. Την ίδια ώρα οι Σάϊνθ και Λεμπ συνεχίζουν στις δυο πρώτες θέσεις με την απόσταση μεταξύ τους να έχει μειωθεί κατά λίγα λεπτά, διαφορά που ελάχιστα ενδιαφέρει προς το παρόν, καθώς απομένουν να διανυθούν τα 2/3 της 7 ης ειδικής διαδρομής.