Το 2023 ήταν μια αισιόδοξη και κερδοφόρα χρονιά για την εμπορία αυτοκινήτων, καθώς η αύξηση στην κατηγορία των επιβατικών πλησίασε το 30% σε σχέση με το 2022, ποσοστό που σημαίνει σχεδόν 30.000 επιπλέον πωλήσεις.
Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες που προτίμησαν οι Έλληνες καταναλωτές, το 50+% της αγοράς κατέλαβε η κατηγορία Β με τα SUV υπερτερούν ελαφρώς των κλασικών αμαξωμάτων. Στην δεύτερη θέση η κατηγορία C (29,9%) χαμένη κατά 3,6% σε σχέση με το 2022 και μόλις Τρίτη η πιο φθηνή κατηγορία, η Α, με μόλις 9,7%.
Στα κινητήρια συστήματα οι θερμικοί κινητήρες υποχώρησαν αλλά κρατούν το 55% της αγοράς, ενώ με σχεδόν 3,5% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις των υβριδικών (30,9%) και επαναφορτιζόμενων (11,3%) που για πρώτη φορά σημείωσαν διψήφιο ποσοστό.
Έτσι, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον περασμένο Δεκέμβριο, έχει ως εξής:
Σε επίπεδο ΕΕ, η αγορά καινούριων αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση σχεδόν 16% και με βάση τα στοιχεία (έως και Νοέμβριο 20230 του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), κινήθηκε ως εξής: