Η Ford αποκαλύπτει την ηλεκτρική εκδοχή του νέου Focus αποτελώντας, μαζί με την αντίστοιχη εκδοχή του VW Golf, το αντίπαλο δέος του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2011, Nissan Leaf.
Σε αντίθεση με την ιαπωνική Nissan, η οποία εξέλιξε ένα «ανεξάρτητο» δάπεδο προκειμένου να «στεγάσει» τη νέα ηλεκτρική της πρόταση, η Ford βασίστηκε (όπως και η VW, επίσης) στο μοντέλο ευρείας παραγωγής προκειμένου να καταθέσει τη δική της πρόταση στην κατηγορία. Οι λόγοι; Αφενός η μείωση του κόστους εξέλιξης, αφετέρου η… αίσθηση στον υποψήφιο αγοραστή ότι αγοράζει μια ειδική έκδοση ενός ήδη γνωστού και καταξιωμένου μοντέλου της αγοράς. Όπως και να έχει, η επίσημη πρεμιέρα του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Focus αναμένεται να πραγματοποιηθεί την προσεχή εβδομάδα στο stand της εταιρείας στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτροίτ, ενώ η διάθεσή του plug in μοντέλου της Ford στην αγορά της Β. Αμερικής θα ξεκινήσει στα τέλη του 2011. Η κατασκευή του Focus Electric στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού θα γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Wayne του Michigan, ενώ άγνωστο είναι μέχρι και αυτή τη στιγμή που ακριβώς θα φιλοξενηθεί η παραγωγή του επί ευρωπαϊκού εδάφους. Στη γηραιά πάντως ήπειρο η διάθεσή του θα ξεκινήσει αρκετά αργότερα και σίγουρα προς τα τέλη του 2012 με αρχές του 2013, σύμφωνα με τις έως τώρα εκτιμήσεις.
Στον τεχνικό τομέα, κάτω από το καπό του και πίσω από την εντυπωσιακή αλά… Aston Martin μάσκα θα φιλοξενείται ένας ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος συνεργάζεται με συσσωρευτές ενέργειας 28kWh ιόντων λιθίου της εταιρείας LG εξασφαλίζοντας χάρη στους 123 ίππους του μια τελική ταχύτητα της τάξης των 135 περίπου χλμ./ώρα. Όσο για την αυτονομία κίνησης, οι ιθύνοντες της Ford ανακοινώνουν ότι στόχος τους είναι να αγγίζει τα 160 πραγματικά χλμ. Αξίζει να προσθέσουμε ότι οι μπαταρίες του Focus EV μπορούν να φορτιστούν μέσω ειδικής παροχής με τάση 240V σε χρόνο 3 με 4 ωρών –που είναι ο μισός σε σχέση με εκείνον που απαιτούνται για την ίδια διαδικασία στην περίπτωση του Leaf- που βρίσκεται σε ειδική θέση στο εμπρός αριστερό φτερό του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, οι δημιουργοί της Ford υπόσχονται ότι το ηλεκτρικό Focus θα προσφέρει στον οδηγό του αντίστοιχη αίσθηση και ανάλογα οδικά χαρακτηριστικά με εκείνα των βενζινοκίνητων εκδόσεων, καθώς έχει δοθεί ειδική προσοχή στη ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και της υποβοήθησης του τιμονιού.
Μεταξύ άλλων, στα αξιοσημείωτα του «καθαρού» Focus -όσον αφορά στον εξοπλισμό που τον συνοδεύει- συγκαταλέγεται το νέο σύστημα infotainment MyFord Touch, το οποίο αποτελείται από μια ευμεγέθη οθόνη αφής που με τη σειρά της ενσωματώνει μια πλειάδα χρήσιμων λειτουργιών και πληροφοριών, ανάμεσα στις οποίες ανήκει ασφαλώς το σύστημα πλοήγησης και ο υπολογιστής ταξιδίου, καθώς βέβαια και οι ενδείξεις για το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών και οι γραπτές και φωνητικές… οδηγίες για οικονομική οδήγηση!
Πηγή: 4troxoi.gr