Τα πρώτα lockdown έκαναν την εμφάνισή τους στον πλανήτη πριν περίπου ενάμιση χρόνο. Έκτοτε, οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί αλλάζουν, τα σύνορα ανοίγουν και κλείνουν, ακόμη και η μετακίνηση μέσα σε μια χώρα προκαλεί σύγχυση, πόσο μάλλον στις διεθνείς μετακινήσεις. Ταυτόχρονα, η τουριστική τεχνολογία υφίσταται σοβαρές αλλαγές για να βοηθήσει τη βιομηχανία να προσαρμοστεί σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα.

Για δεκαετίες, αξιοποιούμε τις ψηφιακές τεχνολογίες για να κάνουμε το ταξίδι πιο βολικό και προσβάσιμο, ενώ σήμερα, μετά το σοκ που υπέστη ο κόσμος από την Covid-19, ο καθένας ελπίζει ότι αυτές οι τεχνολογίες θα κάνουν τα ταξίδια ασφαλέστερα, πιο εύχρηστα ή ακόμη και εφικτά.

Τεχνολογία χωρίς επαφή

Οι ανέπαφες υπηρεσίες έχουν αποκτήσει εντελώς νέα αξία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αναφέρει το digiteum.com. Με την υποστήριξη μιας σειράς τεχνολογιών (αισθητήρες, αναγνώριση προσώπου, σύγχρονη βιομετρία κ.α.), υιοθετήθηκαν υπηρεσίες αφής στα αεροδρόμια και τους ταξιδιωτικούς κόμβους για να εξασφαλιστεί καλύτερη ασφάλεια και έλεγχος της κυκλοφορίας των επιβατών.

Η ανέπαφη τεχνολογία, όμως, παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο και στον τομέα της φιλοξενίας. Πριν από την πανδημία, τα ξενοδοχεία επένδυαν σε φωνητικά ελεγχόμενους ανελκυστήρες, ψηφιακά κλειδιά και έξυπνα δωμάτια ξενοδοχείων για να παρέχουν καλύτερη και πιο άνετη εξυπηρέτηση, να αυξήσουν την αποδοτικότητα και να επιτύχουν στόχους βιωσιμότητας. Σήμερα, η τεχνολογία χωρίς επαφή αποτελεί, επίσης, πηγή εμπιστοσύνης και ασφάλειας για τους επισκέπτες, το προσωπικό και τη διεύθυνση.

Ψηφιακή ταυτότητα

Είναι γεγονός ότι η Covid-19 δημιούργησε ένα νέο πλαίσιο για τα ταξίδια. Πράσινη ζώνη, κόκκινη ζώνη, βασικά ταξίδια, πιστοποιητικό εμβολιασμού, βάση δεδομένων COVID -ορισμένα από αυτά τα χαρακτηριστικά που προβλέπεται ότι θα παραμείνουν και θα φέρουν το επόμενο κύμα των τάσεων της ταξιδιωτικής τεχνολογίας. Για παράδειγμα τα «πράσινα διαβατήρια» ασυλίας και εμβολιασμού εξετάζονται σε όλο τον κόσμο.

Πολλές κυβερνήσεις καθώς και μεγιστάνες μεταφορών όπως η Etihad Airways έχουν ψηφιακές ταυτότητες στην ατζέντα τους, με τις προσφορές να είναι ήδη διαθέσιμες στην αγορά. Η IBM, μάλιστα, κυκλοφόρησε πρόσφατα ένα Ψηφιακό Διαβατήριο Υγείας που βασίζεται σε blockchain και μπορεί να προσαρμοστεί για διάφορες περιπτώσεις και να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά ως διαβατήριο υγείας.

Πλατφόρμες διαχείρισης ταξιδιών

Αναμφίβολα η νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στη βιομηχανία του ταξιδιού με την έλευση της πανδημίας απαιτεί όλο και πιο ευέλικτες και ασφαλείς τεχνολογίες σχεδιασμού και διαχείρισης ταξιδιού. Ανάμεσα σε αυτές και οι δυνατότητες που έχει ο κάθε ταξιδιώτης να διοργανώνει το ταξίδι μόνος του μέσα από ειδικές πλατφόρμες. Μέσα από αυτές, όπως το Triptile, μπορούν να γεφυρώσουν δύο προσεγγίσεις σχεδιάζοντας ένα ταξίδι με ένα ταξιδιωτικό γραφείο και μόνοι τους, παρέχοντας στους πελάτες καλύτερη ευελιξία και καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία με το βέλτιστο κόστος.

Ρομπότ

Ο ρόλος της ρομποτικής στην παροχή καλύτερης ασφάλειας και ελέγχου σε διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες αποτελεί, πλέον, πραγματικότητα για πολλούς τομείς του ταξιδιού. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί παρά να σκεφτεί ότι αυτή είναι μόνο η αρχή. Η αυτοματοποίηση της ρομποτικής διεξάγεται γρήγορα και είναι θέμα χρόνου να υιοθετηθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα σε ταξίδια και φιλοξενία. Απλώς κοιτάξτε την Ιαπωνία ή τη Νότια Κορέα και το τεράστιο άλμα που έχουν κάνει στην ενσωμάτωση της ρομποτικής στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, πολύ πριν από την πανδημία.

Τεχνολογία αισθητήρων και εργαλεία δεδομένων

Η τεχνολογία αισθητήρων και τα εργαλεία δεδομένων είναι ίσως οι σημαντικότερες πηγές καινοτομιών στα ταξίδια, όπως και σε πολλούς άλλους κλάδους. Έξυπνα πράγματα και χώροι, ανάλυση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και επιστήμη δεδομένων βρίσκονται στον πυρήνα πολλών ψηφιακών στρατηγικών και πρωτοβουλιών για να κάνουν τα ταξίδια πιο αποτελεσματικά και ασφαλή.

Η παρακολούθηση και η πρόβλεψη της ροής των ανθρώπων, η αυτοματοποίηση του ελέγχου ασφαλείας, ο έλεγχος υγιεινής σε δημόσιους χώρους κ.λπ. είναι δυνατές χάρη στην τεχνολογία αισθητήρων και τα μεγάλα εργαλεία δεδομένων. Πανδημία ή όχι, ο ρόλος αυτών των τεχνολογιών στη βιομηχανία ταξιδιών θα αυξηθεί μαζί με τη ζήτησή μας για πιο «συνδεδεμένες» και έξυπνες εμπειρίες.