Ολλανδοί εισαγγελείς ανακοίνωσαν σήμερα διώξεις σε βάρος δύο εταιριών υπεύθυνων για την παραγωγή και την πώληση ποδηλάτων της μάρκας Stint μετά τον θάνατο τεσσάρων παιδιών σε σύγκρουση μεταξύ ενός τραίνου και ενός τέτοιου ποδηλάτου το 2018.
Μετά το δυστύχημα αυτό, προηγούμενα περιστατικά με ποδήλατα της συγκεκριμένης μάρκας είχαν αναφερθεί, προκαλώντας τη διενέργεια έρευνας που αποκάλυψε ότι το συγκεκριμένο ποδήλατο είναι «επιβλαβές προϊόν» και ότι οι υπεύθυνοι γνώριζαν ότι έθεταν σε κίνδυνο τους ποδηλάτες και όσους μεταφέρονταν με αυτό, σύμφωνα με τους εισαγγελείς.
Η εισαγγελία σε ανακοίνωσή της αναφέρει διώξεις κατά «δύο εταιριών υπεύθυνων για την παραγωγή και την πώληση του Stint και των δύο επικεφαλής των εταιριών αυτών για τη διάπραξη ποινικών αδικημάτων».
«Οι ύποπτοι γνώριζαν αυτές τις βλαπτικές συνέπειες και τηρούσαν σιγή για το θέμα αυτό», πρόσθεσαν, υπονοώντας κυρίως τεχνικά ελαττώματα.
«Έθεσαν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του Stint και πρέπει να λογοδοτήσουν ενώπιον του δικαστηρίου», πρόσθεσαν.
Ένα τρίκυκλο ποδήλατο μεταφοράς φορτίου χτυπήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018 από τραίνο σε διάβαση στο ύψος της πόλης Ος, στη νότια Ολλανδία, κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής από τον παιδικό σταθμό στο σχολείο. Από τα πέντε παιδιά που μεταφέρονταν με το ποδήλατο, τα τέσσερα σκοτώθηκαν.
Τα παιδιά βρίσκονταν μέσα σε ένα καλάθι τοποθετημένο στο μπροστινό μέρος του ηλεκτρικού ποδηλάτου, όπου ο οδηγός στέκεται όρθιος — ένα μοντέλο ποδηλάτου που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τις εξωσχολικές μεταφορές.
Το πέμπτο παιδί και η συνοδός από τον παιδικό σταθμό που οδηγούσε το ποδήλατο (το ποδήλατο αυτό μπορεί να μεταφέρει έως 10 παιδιά) είχαν νοσηλευτεί σε κρίσιμη κατάσταση.
Το δυστύχημα είχε προκαλέσει οργή και λύπη στη χώρα του ποδηλάτου, όπου εκατομμύρια παιδιά πηγαινοέρχονται στο σχολείο με ποδήλατο. Οι ύποπτοι διώκονται επίσης για απάτη, κυρίως γιατί δήλωσαν ψευδώς ότι το ποδήλατο πληρούσε τα κριτήρια ασφαλείας.
«Έρευνα έδειξε ότι το Stint δεν είχε σωστή κατασκευή φρένων, ούτε διακόπτη φρένων, είχε ελαττωματικό επιταχυντή, δεν είχε σύστημα ασφάλειας κατά την εκκίνηση ούτε σύστημα ανίχνευσης τυχόν εμποδίων», δήλωσαν οι εισαγγελείς σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Αυτόπτης μάρτυρας είχε δηλώσει τότε ότι είδε την οδηγό του ποδηλάτου να προσπαθεί να φρενάρει όταν έφθανε στο ύψος της διάβασης.