Δύο άνθρωποι σκοτώθηκαν από τους βομβαρδισμούς του Κιέβου που έθεσαν στο στόχαστρο ένα σύμπλεγμα κατοικιών και το εργοστάσιο κατασκευής αεροσκαφών Antonov, ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα, ο δήμος της πόλης, αναφερόμενος σε πλήγματα των Ρώσων στην ουκρανική πρωτεύουσα, μερικές ώρες νωρίτερα.

«Θραύσματα πυραύλων έπεσαν στον δρόμο στον τομέα Κουρενίφκα», στο δυτικό τμήμα της πρωτεύουσας, «προκαλώντας έναν θάνατο και έξι τραυματισμούς», ανέφερε ο δήμος της πόλης στο Telegram.

Οι ουκρανικές αρχές είχαν κάνει προηγουμένως λόγο για τον θάνατο ακόμη ενός ανθρώπου, σε αεροπορική εναντίον κατοικιών, μεταδίδει το AFP.

Η αυτοδιοικητική αρχή ανέφερε, ακόμη, πως τουλάχιστον 70 άνθρωποι απομακρύνθηκαν από το κτίριο που επλήγη στην περιοχή Ομπόλον στο βόρειο τμήμα του Κιέβου.

Δε διευκρινίζεται αν οι βομβαρδισμοί, στο δυτικό τμήμα της πρωτεύουσας, έπληξαν το προαναφερθέν εργοστάσιο.

Αξίζει να αναφερθεί πως ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται για 19η μέρα σήμερα, Δευτέρα, με τις σημερινές διαπραγματεύσεις να διακόπτουν εκ νέου, προ ολίγου, προκειμένου να συνεχιστούν σε επόμενο χρόνο.

AN-225 ‘Mriya’

Η καταστροφή του Antonov An-225

Στις 27 Φεβρουαρίου, ο ρωσικός στρατός είχε καταστρέψει το μοναδικό δείγμα του αεροσκάφους «Mriya», του μεγαλύτερου στον κόσμο που είχε κατασκευαστεί από την Antonov, στη διάρκεια μαχών που είχαν λάβει χώρα στο αεροδρόμιο Γκοστόμελ, κοντά στο Κίεβο, σκηνικό σφοδρών μαχών.

Εκείνο το αεροσκάφος, το An-225, μοναδικό στον κόσμο, μήκους 84 μέτρων, είχε ικανότητα μεταφοράς φορτίου περίπου 250 τόνων και ταχύτητα που μπορούσε να φθάσει τα 850 χιλιόμετρα την ώρα. Είχε βαπτιστεί «Mriya», που σημαίνει «Όνειρο» στα ουκρανικά.

Μετά την κατασκευή του αρχικά στο πλαίσιο των σοβιετικών προγραμμάτων αεροναυπηγικής, κυρίως για τη μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Bourane, το An-225 πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 1988.

Έπειτα από πολλά χρόνια αδράνειας, ελλείψει πόρων μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, το μοναδικό μοντέλο είχε κάνει μια δοκιμαστική πτήση το 2011 στο Γκοστόμελ, περίπου 20 χλμ. βορειοδυτικά του Κιέβου.

Από τότε την εκμετάλλευσή του είχε αναλάβει η ουκρανική εταιρία Antonov Airlines.

Το αεροσκάφος εκείνο παίξει έναν ουσιώδη ρόλο στη διανομή μασκών σε όλο τον κόσμο στη διάρκεια της κρίσης της Covid-19 και εξυπηρετούσε τακτικά το ΝΑΤΟ και πετρελαϊκές εταιρίες για τη μεταφορά μεγάλων όγκων φορτίου.