Η κίνηση επιβατικών και εμπορευματικών αμαξοστοιχιών παρέλυσε σε όλη τη Γερμανία σήμερα λόγω της απεργίας των μηχανοδηγών τρένων με το συνδικάτο τους να ζητά καλύτερη μισθολογική πρόταση από την εταιρία λειτουργίας των σιδηροδρόμων Deutsche Bahn.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, και όπως αναμεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ, η απεργία πραγματοποιείται ενώ, μάλιστα, υπάρχει αυξημένη ζήτηση για σιδηροδρομικές υπηρεσίες ύστερα από τη χαλάρωση των περιορισμών του κορονοϊού, εν μέσω κορύφωσης και της θερινής περιόδου των σχολικών διακοπών.
Ο εκπρόσωπος της Deutsche Bahn Άχιμ Στράους δήλωσε ότι η εταιρία προσπαθεί να πραγματοποιεί ένα στα τέσσερα προγραμματισμένα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων και να έχει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο κάθε δύο ώρες μεταξύ μεγάλων πόλεων.
«Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να πάει ο κόσμος στον προορισμό του σήμερα», ανέφερε, καλώντας τους ταξιδιώτες να αναβάλουν τις περιττές μετακινήσεις.
Το γερμανικό συνδικάτο GDL, από την πλευρά του, θα αποφασίσει την επόμενη εβδομάδα εάν και πότε θα συνεχίσει την απεργία του στη Deutsche Bahn μετά την κατάρρευση των μισθολογικών διαπραγματεύσεων με την κρατική εταιρία.
Όπως δήλωσε την Τετάρτη ο επικεφαλής του, Κλάους Βεζέλσκι, στο δίκτυο ZDF, οι πρώτες ώρες της απεργίας, που ξεκίνησε στις 02.00 τοπική ώρα (03.00 ώρα Ελλάδας) σήμερα, ήταν επιτυχημένες.
Λόγω της απεργίας περίπου 700 τρένα ακινητοποιήθηκαν.
«Πρέπει να πω με σαφήνεια ότι οι συνάδελφοί μας απεργούν με πολύ πειθαρχημένο τρόπο», δήλωσε ο Βεζέλσκι στο Reuters, προσθέτοντας ότι το συνδικάτο θα επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μόνο εάν η Deutsche Bahn υποβάλει βελτιωμένη προσφορά.
Το GDL ζητά μισθολογικές αυξήσεις της τάξης του 3,2% και έκτακτο επίδομα λόγω κορονοϊού ύψους 600 ευρώ.
Οικονομολόγοι και ομάδες άσκησης πίεσης λένε ότι η απεργία στις εμπορευματομεταφορές θα επιτείνει τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας.
Ο Σύνδεσμος Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) είπε ότι η απεργία θα δημιουργήσει αβεβαιότητες και θα πλήξει επιχειρήσεις που πασχίζουν να ανακάμψουν από την κρίση του κορονοϊού.
«Εάν η απεργία διαρκέσει περισσότερο, μπορεί να προκύψουν σημαντικά κόστη για τις εταιρίες καθώς η διατάραξη των εφοδιαστικών αλυσίδων μπορεί γρήγορα να οδηγήσει σε παύση της παραγωγής», δήλωσε ο πρόεδρος του VDA Χίλντεγκαρντ Μίλερ στο Reuters.