Για πρώτη φορά από τα τέλη Νοεμβρίου, ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας σε όλη τη Γαλλία, πάσχοντας από Covid-19, ξεπέρασε σήμερα τους 4.000.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο Geodes του υπουργείου Υγείας, όπου αναρτώνται προσωρινά στοιχεία, άλλοι 41 άνθρωποι εισήχθησαν σήμερα στις ΜΕΘ, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των νοσηλευομένων στους 4.033, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από τις 26 Νοεμβρίου, στο τέλος του δεύτερου πανεθνικού λοκντάουν στη χώρα.
Επίσης, το τελευταίο 24ωρο, μόνο σε νοσοκομεία (εκτός δηλαδή από γηροκομεία και άλλα προνοιακά ιδρύματα) καταγράφηκαν 223 θάνατοι από την Covid-19, κάτι που δείχνει ότι έχει ήδη ξεπεραστεί το ψυχολογικό όριο των 90.000 νεκρών από την πανδημία.
Εργαζόμενοι στον χώρο του θεάματος κάνουν καταλήψεις σε θέατρα
Δεκάδες εργαζόμενοι στον τομέα του θεάματος πραγματοποιούν καταλήψεις θεάτρων σε τουλάχιστον 9 πόλεις στη Γαλλία, ζητώντας από την κυβέρνηση του προέδρου της χώρας Εμανουέλ Μακρόν να ανοίξει εκ νέου τους πολιτιστικούς χώρους και να βάλει τέλος στη διακοπή των παραστάσεων, που επιβλήθηκε εδώ και μήνες εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού.
Στο Odeon Theatre στο Παρίσι, η κατάληψη συνεχίζεται για όγδοη ημέρα σήμερα, καθώς οι διαδηλωτές απορρίπτουν την επιπλέον οικονομική στήριξη προς τους πολιτιστικούς χώρους και τους καλλιτέχνες, για την οποία δεσμεύτηκε η κυβέρνηση μία ημέρα πριν.
Υπνόσακοι, φουσκωτά στρώματα και προμήθειες τροφίμων έχουν τοποθετηθεί στην περίτεχνη αίθουσα του θεάτρου του 19ου αιώνα και τα μπαλκόνια, την ώρα που οι 54 διαμαρτυρόμενοι μοιράζονται ένα μόνο ντους.
«Έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε για να καθίσουμε εδώ για αρκετές ημέρες», λέει η ηθοποιός Ζενιφέρ Κατλέν.
«Ξεκινήσαμε με ευγενικά αιτήματα, κατόπιν ειρηνικές διαμαρτυρίες, κάναμε καταλήψεις σε λεωφόρους για μια ημέρα, όμως δεν εισακουστήκαμε. Επομένως, αποφασίσαμε να εντείνουμε τις κινητοποιήσεις μας, να παραμείνουμε λίγο παραπάνω σε έναν χώρο που είναι εμβληματικός».
Θέατρα, κινηματογράφοι, γκαλερί τέχνης και άλλοι πολιτιστικοί χώροι παραμένουν κλειστοί από τον Οκτώβριο, όταν η Γαλλία επέβαλε το δεύτερο καθολικό λοκντάουν. Μεγάλο μέρος της οικονομίας επαναλειτούργησε στα μέσα Δεκεμβρίου, όμως οι πολιτιστικοί χώροι, όπως τα μπαρ και τα εστιατόρια, δεν άνοιξαν.
Οι διαδηλωτές, μεταξύ τους ηθοποιοί, εργαζόμενοι στο θέατρο και φοιτητές δραματικών σχολών, λένε ότι δεν υπάρχει λόγος να μένουν κλειστοί οι πολιτιστικοί χώροι, όταν μπορούν να επιβληθούν μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης.
Ζητούν να τους δοθεί από την κυβέρνηση μια ημερομηνία επαναλειτουργίας, όπως επίσης μια παράταση στα ειδικά επιδόματα ανεργίας για ηθοποιούς, μουσικούς και άλλους εργαζόμενους στον τομέα του θεάματος, που εργάζονται με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια.
Εργαζόμενοι στον Πολιτισμό προσφεύγουν στο Συνταγματικό Δικαστήριο της Αυστρίας
Προσφυγή στο Αυστριακό Συνταγματικό Δικαστήριο κατέθεσαν σήμερα εργαζόμενοι στον Πολιτισμό στην Αυστρία, ζητώντας από αυτό να διερευνήσει εάν το συνεχιζόμενο lockdown στον κλάδο τους έρχεται σε αντίθεση με την εγγυημένη ελευθερία της Τέχνης και εάν αυτό συνιστά πραγματικά ένα αναλογικά κατάλληλο μέσον προστασίας έναντι του κορονοϊού.
Μεταξύ εκείνων που κατέθεσαν μεμονωμένες προσφυγές στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας συγκαταλέγονται η διεθνώς καταξιωμένη μεσόφωνος της όπερας Αγγέλικα Κίρχσλαγκερ, η διάσημη ηθοποιός Νίνα Προλ και ο διακεκριμένος ηθοποιός του σατυρικού θεάτρου ‘Αλφρεντ Ντόρφερ.
Όπως τονίζεται στην προσφυγή, “ένας μεγάλος αριθμός επιστημονικών μελετών υποστηρίζει την αποτελεσματικότητα των προληπτικών σχεδιασμών των πολιτιστικών ιδρυμάτων και ως εκ τούτου προτείνουν ένα άνοιγμα του Πολιτισμού” και,πρακτικά παραδείγματα, όπως αυτά από το “Teatro Real Madrid”, το οποίο είναι ανοιχτό εδώ και μήνες, δείχνουν ότι «μια σοβαρή προσέγγιση πολιτικής για την υγεία μπορεί να συνδυαστεί με σενάρια ανοίγματος για τον Πολιτισμό».
Μόλις προχθές, Τετάρτη, με επείγουσα έκκληση τους, εκατοντάδες καλλιτέχνες και πολιτιστικά ιδρύματα στην Αυστρία, ζητούσαν σε ανοικτή τους επιστολή από τους πολιτικούς, και ειδικότερα από την κυβέρνηση συνασπισμού του Λαϊκού Κόμματος του καγκελάριου Σεμπάστιαν Κουρτς και των Πράσινων, να αντιμετωπίσουν το συνεχιζόμενο lockdown στον τομέα του Πολιτισμού με σαφείς επιλογές και προοπτικές σχεδιασμού.
«Είμαστε εμβρόντητοι από την αδιαφορία με την οποία η κυβέρνηση και η διάσκεψη των κυβερνητών των εννέα ομόσπονδων κρατιδίων αγνοούν τις υπαρξιακές βασικές ανάγκες της Τέχνης και του Πολιτισμού», αναφερόταν, μεταξύ άλλων, στην ανοιχτή επιστολή στην οποία ζητείται ταυτόχρονα μία πολιτιστική σύνοδος κορυφής, καθώς “δεν αρκεί να μιλάμε για τη σημασία της Τέχνης και του Πολιτισμού και να φροντίζουμε για όλα τα άλλα, αλλά όχι για αυτά».
Ως εκ τούτου, αναμένει κανείς “την άμεση διόρθωση του τρέχοντος σχεδίου ανοίγματος και την σύνδεση της Τέχνης και του Πολιτισμού στα ήδη αποφασισμένα βήματα – η Τέχνη και ο Πολιτισμός χρειάζονται τουλάχιστον ίση μεταχείριση με άλλους τομείς και όχι ασαφείς εξαγγελίες” τονίζεται στην ανοικτή επιστολή, η οποία παραπέμπει σε υπάρχουσες έννοιες ασφαλείας, με την απόκτηση εμπειρίας μηνών σχετικά με το πώς αυτές αποδεικνύονται στην πράξη.
«Δεν θέλουμε να περιμένουμε ούτε μία ημερομηνία του Απριλίου με νέες αποφάσεις για να μπορέσουμε να ανοίξουμε τον Μάιο με τους αντίστοιχους χρόνους προετοιμασίας, ούτε μια μεταγενέστερη ημερομηνία, ώστε, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου προετοιμασίας, να προσγειωθούμε στο θερινό διάλειμμα, καθώς ο Πολιτισμός χρειάζεται χρόνους προετοιμασίας και επομένως έναν συγκεκριμένο ορίζοντα σχεδιασμού», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
«Τελικά, μια πολιτιστική σύνοδος κορυφής με τη συμμετοχή των επαρχιακών κυβερνητών και της ηγεσίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης είναι επομένως απαραίτητη για τον προγραμματισμό των επόμενων βημάτων», τονίζεται στην έκκληση την οποία απευθύνουν 350 καλλιτεχνικά και πολιτιστικά ιδρύματα, καθώς και 1.500 δημιουργοί πολιτισμού, των οποίων τα ονόματα καταγράφονται σε πάνω από 33 σελίδες.