Οι συνέπειες που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού σε πολλούς τομείς της οικονομίας, είναι εμφανής σε αρκετές χώρες του κόσμου. Εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελεί ούτε η Μεγάλη Βρετανία, που ξεκινά τον εμβολιασμό. Ένας από τους τομείς που έχει πληγεί σημαντικά στη χώρα, είναι αυτός του θεάματος.
Η 75χρονη ηθοποιός, Έλεν Μίρεν, προειδοποίησε για τις καταστροφικές συνέπειες στον χώρο του θεάτρου, μέλη του οποίου κινδυνεύουν να βρεθούν άστεγα. «Υπάρχει ανησυχία ότι οι άνθρωποι δεν θα μπορούν να πληρώσουν το νοίκι τους», υπογράμμισε σε συνέντευξή της που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα από το βρετανικό πρακτορείο ειδήσεων Press Association.
Οι άνθρωποι που εργάζονται στον τομέα του θεάτρου «ζουν συχνά, όπως πολλοί άνθρωποι, μεροδούλι-μεροφάι», συνέχισε η ηθοποιός, η οποία έχει τιμηθεί με Όσκαρ καλύτερης ηθοποιού για την ερμηνεία της στον ρόλο της βασίλισσας Ελισάβετ ΙΙ στην ταινία «Η Βασίλισσα» (2006). «Όταν τα μεροκάματα αυτά δεν υπάρχουν πια, όπως αυτό συνέβη στον χρόνο που φεύγει, αυτό είναι πολύ, πολύ, πολυ προβληματικό και είμαι σίγουρη πως πολλοί απ’ αυτούς κινδυνεύουν να χάσουν τη στέγη τους», επισήμανε,
Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους ηθοποιούς, αλλά και όλους τους εργαζόμενους στον θεατρικό τομέα, επέμεινε. «Έχουν λογαριασμούς να πληρώσουν, έχουν νοίκι να πληρώσουν και πολύ συχνά δεν είναι το είδος των ανθρώπων που έχουν μπορέσει να δημιουργήσουν ένα μικρό κομπόδεμα ασφαλείας», υπογράμμισε.
Για την Μίρεν, είναι πολύ σημαντικό να προστατευθεί το θέατρο, διότι όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αποτελεί «ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της κουλτούρας μας στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Η κυβέρνηση αποδέσμευσε επειγόντως μια βοήθεια 1,57 δισεκατομμυρίου λιρών (1,72 δισ. ευρώ) για τον πολιτιστικό τομέα, όμως πολυάριθμες αίθουσες θεαμάτων παρέμειναν κλειστές μετά το lockdown ή αναγκάσθηκαν να μειώσουν πολύ τη χωρητικότητά τους ώστε να τηρούν τις οδηγίες για κοινωνική αποστασιοποίηση.
Επαγγελματικές ενώσεις εκφράζουν επίσης τη λύπη τους για το γεγονός ότι πολυάριθμοι ανεξάρτητοι εργαζόμενοι παραμένουν αποκλεισμένοι από το σύστημα μερικής ανεργίας που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση.
Το 2018, τα 1.100 βρετανικά θέατρα απασχολούσαν 290.000 ανθρώπους και είχαν έσοδα από τα εισιτήρια 1,28 δισεκατομμύριο λίρες (1,40 δισ. ευρώ) και 34 εκατομμύρια θεατές, δηλαδή περισσότερους απ’ όσους όλοι οι ποδοσφαιρικοί αγώνες του βρετανικού πρωταθλήματος, σύμφωνα με έκθεση του κοινοβουλίου η οποία είχε δοθεί στη δημοσιότητα τον Ιούλιο.