Οι εικόνες από την εποχή του Τζιόρτζο Κινάλια, την δεκαετία του ‘70 με τους οπαδούς της Λάτσιο, οι οποίοι πολιτικά προσέκειντο στον φασισμό και εκείνους της Ρόμα, οι οποίοι ιστορικά ανήκαν στην αριστερά, να επιτίθενται ο ένας στον άλλο ανήκουν στο παρελθόν…

Εδώ και πολλά χρόνια οι φανατικοί στις δύο εξέδρες τείνουν να έχουν… αδελφοποιηθεί πολιτικά, γεγονός που παραμένει εξίσου επικίνδυνο. Άλλα χρώματα στα κασκόλ, κοινός εχθρός εκτός γηπέδου.

Οι παλιοί αρχηγοί των Ρωμαίων Ultras της κούρβα σουντ δεν έχουν απλώς προβληματιστεί από την είσοδο εξτρεμιστικών στοιχείων ανάμεσά τους. Οικογενειάρχες πια και πατεράδες, φοβούνται όχι μόνο για τους συμπολίτες τους, αλλά και για την ίδια τους τη ζωή, καθώς μεταξύ τους κυκλοφορούν νέοι με μαχαίρια που καταστρέφουν, ρημάζουν, βιαιοπραγούν και κάνουν κουμάντο με το έτσι θέλω.

Ενας μετά τον άλλο εδώ και καιρό έχουν αρχίσει να αποχωρούν. «Υπάρχει κρίση των νέων με την αριστερά», θα πουν. «Σήμερα υπάρχει μια νεολαία που έχει ανάγκη να ταυτοποιηθεί με ένα δυνατό σύμβολο» θα προσθέσουν. Και οι σβάστικες ή οι κέλτικοι σταυροί προκαλούν πάντα φόβο. Ανθρωποι που έχουν περάσει δεκαετίες μέσα στα γήπεδα και γνωρίζουν καλά πράγματα και καταστάσεις, ξεκαθαρίζουν: «έχει δημιουργηθεί μια κουλτούρα αισθητικής της βίας που φέρει τον σημερινό νέο που θέλει να είναι επαναστάτης και ενάντια σε εξουσίες και συστήματα να μην είναι αριστερός».

Τι έχει να κάνει αυτό με το ποδόσφαιρο; «Τίποτα», θα τοποθετηθούν. Εχει να κάνει με την πολιτική και το εμπόριο: φανέλες, κασκόλ, διακριτικά και πολλά άλλα. Το σχέδιο είναι καλά μελετημένο. Στρατιωτικά στοιχεία εξτρεμιστικών πεποιθήσεων εισχώρησαν και κάνουν πολιτικό προσηλυτισμό στα μέλη.

Νέες παρατάξεις δημιουργήθηκαν όπως η Opposta fazione της Ρόμα (1989/90), ομοϊδεάτες των gli Irriducibili Ultras της Λάτσιο και τα πανό με τις σβάστικες, τα αρχικά του Αδόλφου Χίτλερ και τα αντι-εβραϊκά συνθήματα δεν άργησαν να σηκωθούν και από την πλευρά των «τζιαλορόσι» φανατικών…

Πηγή: tifosi.gr