Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν εγκαινίασε σήμερα τη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τη Ρωσία με την χερσόνησο της Κριμαίας, την οποία προσάρτησε η Μόσχα από την Ουκρανία το 2014.
«Πρόκειται για ένα χαρούμενο και πολύ σημαντικό γεγονός για την Κριμαία για τη νότια Ρωσία και για όλη τη χώρα», είπε ο Πούτιν, εκτιμώντας ότι η κατασκευή αυτής της γραμμής αποδεικνύει ότι η Μόσχα είναι σε θέση να υλοποιήσει κολοσσιαία προγράμματα υποδομών.
«Με τη δουλειά, το ταλέντο, την αποφασιστικότητα και την προσήλωσή σας στο στόχο αποδείξατε ότι η Ρωσία είναι ικανή να υλοποιήσει τέτοια έργα υποδομών παγκόσμιας κλίμακας. Στο κάτω-κάτω, πρόκειται για τη μακρύτερη γέφυρα όχι μόνο στη Ρωσία αλλά σε όλη την Ευρώπη», είπε απευθυνόμενος στους εργάτες. «Και αποδείξατε ότι μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τέτοια σχέδια χρησιμοποιώντας τις δικές μας τεχνολογικές ικανότητες», πρόσθεσε σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Ο Πούτιν επιβιβάστηκε και ο ίδιος, μαζί με τον μηχανοδηγό, στο τρένο που διέσχισε τη γέφυρα που κατασκεύασαν Ρώσοι μηχανικοί για να συνδέσουν την Κριμαία με τη νότια Ρωσία αφού μετά την προσάρτηση έκλεισε η προηγούμενη γραμμή, η οποία περνούσε από το έδαφος της Ουκρανίας.
Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε τον Φεβρούαριο του 2016 και ανατέθηκε στον δισεκατομμυριούχο Αρκάντι Ρότενμπεργκ, τον συναθλητή του Πούτιν στο τζούντο. Το οδικό τμήμα της εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 2018 και ο Ρώσος πρόεδρος το είχε εγκαινιάσει τότε οδηγώντας ένα πορτοκαλί φορτηγό, επικεφαλής μιας αυτοκινητοπομπής.
Τα τρένα που θα συνδέουν στο εξής τη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη με τη Συμφερόπολη, την πρωτεύουσα της Κριμαίας, εκτιμάται ότι θα μεταφέρουν 14 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ωστόσο καταδίκασε «τη νέα παραβίαση της εθνικής κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ουκρανίας από τη Ρωσία». Ο εκπρόσωπος του επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Ζοζέπ Μπορέλ, στην ανακοίνωση που εξέδωσε, ανέφερε ότι η σιδηροδρομική σύνδεση «αποτελεί άλλο ένα βήμα προς την εξαναγκαστική ενσωμάτωση της χερσονήσου που προσαρτήθηκε παρανόμως από τη Ρωσία», σημειώνοντας ότι η Κριμαία «παραμένει τμήμα» της Ουκρανίας.
«Επιπροσθέτως, η γέφυρα περιορίζει το πέρασμα των πλοίων στο στενό του Κερτς προς τα ουκρανικά λιμάνια της Αζοφικής Θάλασσας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένει από τη Ρωσία να διασφαλίσει την ελεύθερη και ανεμπόδιστη ναυσιπλοΐα στο στενό του Κερτς, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο», πρόσθεσε.