Στην τελική ευθεία εισέρχεται η προεκλογική περίοδος στη Γερμανία, με την Καγκελάριο της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ να αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο στις καμπάνιες τόσο των Χριστιανοδημοκρατών, όσο και των Σοσιαλδημοκρατών.
Για τους επικεφαλής στο Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα -όπως εξάλλου και στο Σοσιαλδημοκρατικό- είναι σαφές ότι επτά εβδομάδες πριν τις εκλογές στις 22 Σεπτεμβρίου ξεκινά η περίοδος της αφισοκόλλησης με μεγάλα και μικρά πλακάτ. Κεντρική φυσιογνωμία για την CDU είναι φυσικά η Άνγκελα Μέρκελ, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle.
«Δεν αφήνουμε αυτό το αποκλειστικό προνόμιο στο SPD» δήλωσε χθες με νόημα ο γενικός γραμματέας του CDU Χέρμαν Γκρέε υπονοώντας την αρνητική προεκλογική στρατηγική με κύριο πρόσωπο τη γερμανίδα Καγκελάριο στις αφίσες του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος, όπου δίνεται έμφαση στις αδυναμίες της νυν κυβέρνησης.
Η «παρουσία» της καγκελαρίου στα προεκλογικά πλακάτ του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος ακολουθεί ειδικούς κανόνες δραματουργίας. Στα μεγάλα το κύριος βάρος πέφτει σε θέματα ουσίας με συνθήματα όπως «Καλή εργασία για νέες ιδέες, έτσι παραμένει η Γερμανία ισχυρή». Για να κάνουμε τη σύγκριση το Σοσιαλδημοκρατικό κόμμα χρησιμοποιεί το σλόγκαν «ΕΜΕΙΣ για την νομοθέτηση κατώτατου ημερομισθίου».
Στις μικρότερες σε μέγεθος αφίσες του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος υπάρχουν φωτογραφίες και των δύο κύριων αντιπάλων για τον θώκο της καγκελαρίας, της Μέρκελ και του Στάινμπρουκ.
Υπάρχουν όμως και τα φυλλάδια. 800.000 φυλλάδια θα μοιράσει το Χριστιανοδημοκρατικό κόμμα με την φωτογραφία της Μέρκελ και τη φράση «Η καγκελάριος για τη Γερμανία». Και τέλος υπάρχουν τα ακόμη μικρότερα φυλλάδια, με πιο προσωπικές φωτογραφίες της Μέρκελ σε μικρότερη ηλικία αλλά και από την πολιτική της καριέρα με προγραμματικά συνθήματα, όπως «Ελευθερία και ασφάλεια πάνε για μένα μαζί».
Οι χριστιανοδημοκράτες ψηφοφόροι μπορούν να μάθουν και μερικές λεπτομέρειες από την προσωπική ζωή της καγκελαρίου, όπως η ικανοποίηση του συζύγου της για τη ζαχαροπλαστική της δεινότητα.
Με μια εξαίρεση: «μόνο στα γλυκά παραπονιέται, ως γιος ζαχαροπλάστη, ότι δεν βάζει αρκετή τριμμένη σοκολάτα», διευκρινίζεται στα φυλλάδια…
Πάντως παρά το ότι η Α. Μέρκελ, που η δημοτικότητά της βρίσκεται σταθερά στα ύψη, αποτελεί το μεγάλο προεκλογικό ατού, οι υπεύθυνοι επικοινωνιολόγοι αποφάσισαν να εστιάσουν στο πρόσωπό της στη διάρκεια της καυτής προεκλογικής περιόδου που ξεκινά μετά τα μέσα Αυγούστου.