Ο γάλλος Ρενέ Λακόστ ήταν ένας αστέρας του τένις, δύο φορές (1926, 1927) ο καλύτερος του κόσμου και με επτά τίτλους Γκραν Σλαμ στην κατοχή του. Ωστόσο, θεωρούσε πως τα συνδεδεμένα με το άθλημα ενδύματα ήταν πολύ άβολα. Τότε, οι τενίστες φορούσαν ένα μακρυμάνικο λευκό μπλουζάκι, μακριά παντελόνια και γραβάτα. Σίγουρα παραήταν βαριά ρούχα για να φορά κανείς ενώ τρέχει να προλάβει την μπάλα.
Ο Λακόστ έψαχνε ένα μπλουζάκι που να είναι πιο φιλικό προς τις κινήσεις του σώματος. Σε ένα άρθρο που δημοσίευσε στο περιοδικό People το 1979, ανέλυε πως «μια μέρα παρατήρησα το φίλο μου το Μαρκήσιο του Χολμοντελέι να φορά το πόλο μπλουζάκι του στο γήπεδο. “Πολύ πρακτική ιδέα” σκέφτηκα». Ήταν τόσο πρακτική, που ο Ρενέ έβαλε έναν άγγλο ράφτη να ετοιμάσει μερικά μπλουζάκια, βαμβακερά και μάλλινα. «Προτού περάσει λίγος καιρός, όλοι τα φορούσαν!» έλεγε χαμογελώντας.
Για κάποιους, το πόλο μπλουζάκι εφευρέθηκε από τους παίκτες του αθλήματος πόλο (όπου αναβάτες αλόγων χτυπούν με μακριές σφύρες μια μπάλα) στην Ινδία του 19ου αιώνα. Σύντομα διαδόθηκε και στη Δύση. Ο Λακόστ πρόσεξε το μπλουζάκι για πρώτη φορά το 1926, καθώς έπαιζε στη διοργάνωση US Open στη Νέα Υόρκη.
Την ίδια περίοδο, ο Λακόστ αποκαλούταν «κροκόδειλος» από τους οπαδούς του και τα μέσα, για λόγους που δεν έχουν ξεκαθαριστεί ακόμη. Κάποιοι λένε πως ονομάστηκε έτσι χάρη στην τόλμη του στο τένις, εξ’ αιτίας του σχήματος της μύτης του ή λόγω ενός στοιχήματος (όπου είχε στοιχηματίσει έναντι μιας βαλίτσας από δέρμα αλιγάτορα, που εν τέλει ήταν κροκοδείλου).
Όπως και να’ χει, ο Λακόστ όχι μόνο υιοθέτησε το προσωνύμιο, αλλά έβαλε να ράψουν και την εικόνα ενός κροκόδειλου στο μπλουζάκι του, καθιστώντας το ερπετό προσωπικό του λογότυπο. Όταν αποσύρθηκε από το τένις στις αρχές του ’30, ίδρυσε την εταιρεία La Chemise Lacoste με το φίλο του Αντρέ Ζιλιέρ, τον πρόεδρο της μεγαλύτερης εταιρείας πλεκτών της Γαλλίας, για να παράγει και να πουλά μπλουζάκια με τον κροκόδειλο ραμμένο επάνω τους.
Το μπλουζάκι τένις Λακόστ βρέθηκε στα ράφια της αμερικανικής αγοράς το 1952, αποκαλούμενο «το σύμβολο του κύρους του άξιου αθλητή». Η εταιρεία συνεργάστηκε με την εταιρεία ρούχων Izod, ενώ διαφημίστηκε δυναμικά, με διασημότητες όπως ο Κένεντι, ο Αϊζενχάουερ και ο Κρόσμπι να εικονίζονται φορώντας το «κροκοδειλάκι». Έκτοτε, τα μπλουζάκια καθιερώθηκαν στη συνείδηση του κοινού.
Με το πέρασμα του χρόνου, το μπλουζάκι και το χαρακτηριστικό του σχέδιο ενέπνευσε πολλούς θαυμαστές και μιμητές. Οι σχεδιαστές από διάφορες κατηγορίες ρούχων άρχισαν να ράβουν σχέδια ζώων πάνω στα πόλο των εταιρειών τους: άλογο (Ralph Lauren), ψάρι (Tommy Bahama), αετός (American Eagle) – ακόμα και τον ίδιο τον κροκόδειλο!
Η κινέζικη εταιρεία, Crocodile Garments, βρισκόταν σε υπερδεκαετή διαμάχη με τη Lacoste για τα δικαιώματα χρήσης του κροκόδειλου ώσπου, το 2003, οι Κινέζοι δέχτηκαν να αλλάξουν το λογότυπό τους. Σύμφωνα με το CNN, ο συμβιβασμός των εταιρειών έγραφε πως η Crocodile Garments θα είχε «έναν κροκόδειλο με ουρά που ανορθώνεται κάθετα και με δέρμα από περισσότερα λέπια. Επίσης θα έχει μεγαλύτερα μάτια».
Ο Λακόστ, που πέθανε το 1996, δεν είδε μόνο πολλούς μιμητές που έραψαν εικόνες ζώων στα πόλο, αλλά ήταν και κοινωνός της επανάστασης της μόδας που έλαβε χώρα στα γήπεδα τένις: από τα λευκά, μακριά ρούχα του τένις έως τα πάρα πολύ κοντά σορτς!