Η σύγχρονη μορφή του γκαράζ που έχουμε στα σπίτια μας εμφανίστηκε αρχικά στη δεκαετία του 1920 και οι εφευρέτες, ακόμα και αυτοκινήτων, άρχισαν να περνούν χρόνο σε αυτό το χώρο πολύ γρήγορα.
Ο Walt και ο Roy Disney άρχισαν να δημιουργούν καρτούν σε ένα γκαράζ στο Χόλυγουντ το 1923. Οκτώ χρόνια αργότερα, ένας μηχανικός με το όνομα Gerhard Fisher ξεκίνησε να φτιάχνει ανιχνευτές μετάλλων στο γκαράζ του στο Palo Alto στην Καλιφόρνια, ενώ το 1938 ο William Hewlett και ο David Packard νοίκιασαν το δικό τους γκαράζ στην ίδια περιοχή. Το γκαράζ τους έμελε να γίνει το πιο διάσημο γκαράζ σε όλη την ιστορία της αμερικανικής επιχειρηματικότητας, ενώ το 1989 κηρύχθηκε επισήμως ως ο τόπος γέννησης της Κοιλάδας του πυριτίου (Silicon Valley).
Παρόλα αυτά, το αρχέτυπο του εφευρέτη του γκαράζ και η ίδια η φράση δεν χρησιμοποιούνταν μέχρι το 1960 και 1970. «Το γκαράζ που σαν χώρος ήταν προσαρτημένο στο σπίτι ήταν κάτι που προέκυψε μετά τον πόλεμο», αναφέρει ο Eric Hintz, ένας ιστορικός στο Lemelson Center for the Study of Invention and Innovation (κέντρο για τη μελέτη των εφευρέσεων και των καινοτομιών). Εκείνος υποστηρίζει ότι το γκαράζ πρόσφερε στους εφευρέτες της νύχτας στα αναπτυσσόμενα προάστια, έναν μεγάλο και διαμορφούμενο χώρο όπου μπορούσαν να απλώσουν τα εργαλεία και τον εξοπλισμό τους.
Ωστόσο, οι εφευρέτες που δούλεψαν σε χώρους τύπου γκαράζ προηγούνταν χρονικά από το ίδιο το γκαράζ. «Πριν από το 1920, ένας εφευρέτης θα μπορούσε να οραματιστεί τις ιδέες του σε ένα στάβλο που προοριζόταν για τα άλογα και τα κάρα μιας οικογένειας. Το 1885, για παράδειγμα, ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ, ο εφευρέτης του τηλεφώνου, δημιούργησε ένα εργαστήριο μέσα σε μια τέτοια αποθήκη πίσω από το σπίτι του πατέρα του στην Ουάσιγκτον.
Σήμερα, το γκαράζ έχει περισσότερο συμβολική αξία παρά χρηστικότητα. Όταν ο Jeff Bezos έφτιαξε το Amazon στις αρχές του 1990, επέλεξε να νοικιάσει ένα σπίτι στα προάστια του Σηάτλ αντί να έχει ένα πιο συμβατικό χώρο για γραφείο. Με αυτήν την κίνηση ήθελε να δηλώσει ότι είχε ξεκινήσει κι αυτός από ένα γκαράζ. «Ακόμα κι αν αυτό δεν είναι ακριβώς αλήθεια, εξυπηρετεί το σκοπό του», λέει ο Hintz. «Είναι πολύ ρομαντικό να πει κανείς ‘Να, εδώ είναι το γκαράζ. Από εδώ ξεκίνησαν όλα’. Μπορείς να δημιουργήσεις μια ολόκληρη εταιρική κουλτούρα γύρω από αυτό».