Ο αρχισυντάκτης του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg ζήτησε συγγνώμη παραδεχόμενος ότι οι δημοσιογράφοι του είχαν πρόσβαση στα στοιχεία των πελατών που χρησιμοποιούν τα χρηματιστηριακά τερματικά του ομίλου.
«Οι δημοσιογράφοι μας δεν θα έπρεπε να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα που θεωρούνται ιδιωτικής φύσης. Λυπάμαι. Το λάθος αυτό είναι ασυγχώρητο», ανέφερε ο Μάθιου Γουίνκλερ σε ανοιχτή επιστολή του που δημοσιεύεται στον ιστότοπο του πρακτορείου.
Ο όμιλος παρέχει χρηματιστηριακές πληροφορίες μέσω τερματικών που ανταγωνίζονται εκείνα του ομίλου Thomson Reuters στις τράπεζες και τις αίθουσες συναλλαγών των Χρηματιστηρίων. Την Παρασκευή ανακοίνωσε ότι απέκλεισε την πρόσβαση των δημοσιογράφων του σε ορισμένα δεδομένα μετά από τις διαμαρτυρίες ορισμένων πελατών του, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι τράπεζες Goldman Sachs και JPMorgan Chase. Οι δύο τράπεζες άφησαν υπόνοιες ότι οι δημοσιογράφοι χρησιμοποίησαν τα στοιχεία αυτά για να παρακολουθούν τη δραστηριότητα υπαλλήλων τους και να εξασφαλίζουν πληροφορίες για τα άρθρα τους.
Η αποκάλυψη αυτή δημιούργησε σάλο στη Γουόλ Στριτ. Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed), οι υπάλληλοι και ο πρόεδρος της οποίας, ο Μπεν Μπερνάνκι, χρησιμοποιούν τα τερματικά του Μπλούμπεργκ, ξεκίνησε έρευνα για την υπόθεση, όπως δήλωσε σήμερα στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας εκπρόσωπός της. «Εξετάζουμε την κατάσταση και είμαστε σε επαφή με το Μπλούμπεργκ για να μάθουμε περισσότερα», διευκρίνισε ο εκπρόσωπος.
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών, που είναι επίσης πελάτης του ομίλου, «εξετάζει την υπόθεση», όπως έγινε γνωστό από καλά πληροφορημένη πηγή.
«Δεδομένου ότι ζητάμε διαφάνεια από τους άλλους, θα πρέπει να την απαιτήσουμε και από εμάς τους ίδιους», τονίζει ο Γουίνκλερ στην επιστολή του, επικαλούμενος το εγχειρίδιο δεοντολογίας των δημοσιογράφων του πρακτορείου.
Ο Γουίνκλερ αποκάλυψε ότι οι δημοσιογράφοι «μπορούσαν να δουν το ιστορικό ενός λογαριασμού και το πότε δημιουργήθηκε» καθώς επίσης και «στατιστικά στοιχεία για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιήθηκαν». Δεν είχαν όμως πρόσβαση σε στοιχεία που αφορούσαν «τις χρηματιστηριακές υπηρεσίες και τα χαρτοφυλάκια», στα μηνύματα που ανταλλάσσονταν μέσα από τα τερματικά, στα άρθρα που συμβουλεύτηκαν οι πελάτες και σε άλλα ευαίσθητα δεδομένα.
«Όσο αναπτυσσόμαστε, η προστασία των δεδομένων έχει καταστεί προτεραιότητα για τους πελάτες μας και θα πρέπει να κάνουμε περισσότερα για να προστατεύσουμε αυτά τα δεδομένα», καταλήγει ο Γουίνκλερ.