Jamie Siminoff τον λένε και έχει να αφηγηθεί μια ιδιαίτερη ιστορία επιτυχίας, μια ιστορία που λίγο έλειψε να θαφτεί κάτω από τόνους αποτυχίας.
Λίγοι άνθρωποι έχουν εισπράξει πιθανότατα τόσα «όχι» όσο ο Siminoff που ίδρυσε τη Ring, μια εξόχως πετυχημένη σήμερα εταιρία με «έξυπνα» συστήματα οικιακής ασφάλειας. Τόσο πετυχημένη που την αγόρασε πέρυσι η Amazon έναντι 1 δισεκατομμυρίου.
Κι όμως, αν πάμε πίσω στο 2013, τότε τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά για κείνον. Ο ιδρυτής είχε παρουσιάσει μόλις την ιδέα του στο αμερικανικό επενδυτικό ριάλιτι «Shark Tank» του ABC, το οποίο φέρνει επίδοξους επιχειρηματίες ενώπιον μιας ομάδας μεγαλοεπενδυτών που αποφασίζουν αν θα χρηματοδοτήσουν την ιδέα. Και για τον Siminoff είχαν αποφασίσει «όχι».
DoorBot την αποκαλούσε τότε την ιδέα του, μια ιδέα που δεν εντυπωσίασε κανέναν στο πάνελ. «Αν θέλεις να είσαι στον κλάδο του επιχειρείν και να έχεις τη δική σου εταιρία και να προσπαθείς να πετύχεις, τότε καλωσόρισες στο παιχνίδι της αποτυχίας», λέει τώρα ο Siminoff, «ετοιμάσου να κονταροχτυπηθείς με πολλά πράγματα. Πρέπει να μπορείς να προχωράς και να κάνεις αυτό που είναι να κάνεις».
Και ο ίδιος ήξερε τι πρέπει να κάνει: οφείλεις, μας λέει, να επικεντρώνεσαι στην επίλυση ενός μακροχρόνιου προβλήματος αντί να ασχολείσαι με εφήμερες τεχνολογίες και βιομηχανίες της μόδας.
«Ο λόγος που αγόρασε τη Ring η Amazon είναι γιατί ήταν μια εταιρία που δεν είχε φτιαχτεί απλώς και μόνο για να πουλά. Αυτό που χάνουν οι περισσότεροι όταν ιδρύουν ένα startup είναι το γεγονός ότι επικεντρώνονται σε μια τεχνολογία που είναι πολύ βραχυχρόνια. Εγώ προσπαθώ πάντα να πω στους άλλους: βρείτε ένα μακροχρόνιο πρόβλημα και λύστε το».
Αυτή ήταν η αποστολή της εταιρίας του, να κάνει τις γειτονιές ασφαλέστερες: «Όσο κι αν αλλάξουν οι τεχνολογίες, εσύ θα συνεχίζεις να δουλεύεις σε αυτό το πρόβλημα. Κι έτσι χτίζεις μακροπρόθεσμα μια επιχείρηση».
Η Ring τα κατάφερε παρά τις αρχικές επενδυτικές αρνήσεις καθώς είχε ένα προϊόν που έλυνε πειστικά ένα διαχρονικό πρόβλημα ασφαλείας…