Ένα νέο Μουσείο αφιερωμένο στη βελγική σοκολάτα ανοίγει τις πύλες του στην Αμβέρσα, σε ένα χώρο που υπερβαίνει τα 4.000 τετραγωνικά μέτρα μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό, στο εμβληματικό κτίριο όπου στεγάζει το Radisson Blu Hotel.
Το όνομά του Μουσείου «Chocolate Nation- The Belgian Chocolate Experience» (Έθνος Σοκολάτας – Η Εμπειρία της Βελγικής Σοκολάτας) προϊδεάζει τους επισκέπτες για τα όσα θα δουν στον εντυπωσιακό χώρο.
«Δεν είναι παλιομοδίτικο μουσείο, αλλά μια εμπειρία με επίκεντρο τη σοκολάτα που διεγείρει όλες τις αισθήσεις» ανέφερε ο Γερόεν Γέσπερς, ένας από τους υποστηρικτές του και συνιδιοκτήτης της Joehoe, εταιρείας που ειδικεύεται σε πρότζεκτ ψυχαγωγίας.
«Ο σκοπός», εξήγησε ο Γέσπερς, «είναι να δημιουργηθεί ένα brand γύρω από τη βελγική σοκολάτα και να της δοθεί η εξέχουσα θέση που της αξίζει ως κομμάτι της βελγικής κληρονομιάς στην Αμβέρσα», σύμφωνα με το sogoodmagazine.
Το πρώτο εργοστάσιο σοκολάτας στη χώρα εγκαινιάστηκε το 1831 στην πόλη αυτή και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην περιοχή της Φλάνδρας.
Η σοκολάτα πωλείται πρακτικά σε κάθε γωνιά, και το λιμάνι της είναι ένα από τα κύρια λιμάνια εισόδου για τους κόκκους κακάο στον κόσμο.
Με το Μουσείο «Chocolate Nation- The Belgian Chocolate Experience», η τουριστική πρόταση της πόλης όχι μόνο διευρύνεται, αλλά γίνεται και πιο ελκυστική για μια νέα ομάδα τουριστών, ανέφερε ο δήμαρχος, Μπαρτ Ντε Βέβερ.
Στο μουσείο δεν θα εκτίθενται μόνον οι γνωστές εμπορικές μάρκες, αλλά και οι τοπικοί παραγωγοί.
Ο chocolatier Patrick Aubrion, ο οποίος έχει λάβει πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία, ηγείται του τμήματος σοκολάτας.
Το Μουσείο αποτελούμενο από 14 θεματικούς χώρους έχει κατάστημα πώλησης σοκολάτας, περίπτερο και εστιατόριο.
Από το Βέλγιο ξεκίνησε μία σειρά εφευρέσεων που συνδέονται με τη σοκολάτα, η πραλίνα σοκολάτας, το ballotin – το κομψό κουτί στο οποίο συσκευάζονται οι πραλίνες, οι γεμιστές σοκολάτες και το παγκοσμίως γνωστό παγωτό «Magnum».
Ο επισκέπτης του Μουσείου αρχίζει τη βιωματική εμπειρία από τη ζούγκλα, στη συνέχεια φθάνει στο λιμάνι της Αμβέρσας, μαθαίνει πώς φτιάχνεται η σοκολάτα και ανακαλύπτει γιατί η βελγική έχει γίνει τόσο διάσημη σε όλο τον κόσμο.
Πάνω από οκτώ εκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν για να δοθεί στη βελγική σοκολάτα η θέση που της αξίζει σε έναν χώρο γεμάτο εμπειρία και νόστιμες γευστικές δοκιμές. Βελγική πολιτιστική κληρονομιά για ένα εθνικό και διεθνές ακροατήριο.
Μέτοχοι του Chocolate Nation είναι η Joehoe, εταιρεία των οικογενειών Haest και Jespers, που ίδρυσαν το Μουσείο, οι οικογένειες De Nolf και Claeys μέσω των αντίστοιχων επιχειρήσεων τους Koinon και Cennini και η Participatie Maatschappij Vlaanderen.