Ένα άγνωστο λογισμικό πτήσης θα μπορούσε να έχει συμβάλει στη συντριβή του αεροσκάφους της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας Lion Air, γράφει η γερμανική Die Welt. Οι πιλότοι στο θάλαμο διακυβέρνησης του νέου Boeing 737-800-MAX προφανώς δεν είχαν γνώση του τρόπου λειτουργίας του προγράμματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης γράφει η γερμανική εφημερίδα προσθέτοντας ότι το μεγαλύτερο αεροπορικό ατύχημα φέτος θα μπορούσε ενδεχομένως να είχε αποφευχθεί.
Λίγο περισσότερο από δύο εβδομάδες μετά τη συντριβή του νέου μοντέλου Boeing 737-800 MAX της Lion Air με 189 νεκρούς, τώρα έρχονται στο φως λεπτομέρειες που πυροδοτούν σκληρή κριτική εναντίον του κατασκευαστή του αεροσκάφους. Σύμφωνα με την κριτική αυτή, έχει τοποθετηθεί ένα ειδικό λογισμικό πτήσης στο νέο μοντέλο MAX, στο οποίο η Boeing φέρεται ότι δεν επέστησε ειδικά την προσοχή των πιλότων.
Επιπλέον, λείπουν οδηγίες για τους πιλότους για σωστή συμπεριφορά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, προσθέτει η Die Welt, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Περίπου 4.800 αεροσκάφη της πιο σύγχρονης έκδοση του Boeing 737 με την πρόσθετη ονομασία MAX έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής από εκατοντάδες αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως και μέχρι τώρα έχουν παραδοθεί περίπου 220 τέτοια αεροσκάφη – ειδικά από αμερικανικές και ασιατικές αεροπορικές εταιρείες.
Τέσσερις ημέρες μετά τη συντριβή του αεροσκάφους στις 29 Οκτωβρίου, βρέθηκε το ένα μαύρο κουτί με τα στοιχεία πτήσης, αλλά αναζητείται ακόμα το δεύτερο με τη φωνητική εγγραφή, η οποία θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά στη διαλεύκανση της υπόθεσης.