Μειωμένη ήταν η εμπορική κίνηση στις μεγαλύτερες ιταλικές πόλεις κατά την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων σύμφωνα με την ένωση καταναλωτών Codacons.
Οι πωλήσεις, στην ιταλική πρωτεύουσα, μειώθηκαν τουλάχιστο κατά 25% και η προσέλευση των πολιτών στους κεντρικούς, εμπορικούς δρόμους, κατά 35%. Η διαφορά ανάμεσα στην αγοραστική διάθεση των τουριστών και των ιταλών, δεν ήταν ποτέ τόσο σαφής όσο φέτος:
Στην κεντρική Via Condotti της Ρώμης, που φιλοξενεί τα πιο γνωστά ονόματα των μεγάλων οίκων μόδας, οι ντόπιοι πελάτες, τις ημέρες αυτές, ήταν λιγότεροι.
Και στο Μιλάνο, το Τορίνο και το Κάλιαρι της Σαρδηνίας, τα καταστήματα ενδυμάτων και υποδημάτων έχουν κατεβάσει κατά 50% τις τιμές του εμπορεύματος, με προοπτική, τις επόμενες εβδομάδες, οι συνολικές εκπτώσεις να φτάσουν στο 70% της αρχικής τιμής.
Έχουν μπει σε λειτουργία, δε, ειδικά τηλέφωνα τα οποία οι ενώσεις καταναλωτών θέτουν στην διάθεση των πολιτών, για να καταγγέλλονται τυχόν «εκπτώσεις μαϊμού», μετά από σύγκριση της πραγματικής, αρχικής τιμής και εκείνη που αναγράφεται στα νέα καρτελάκια.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις των ιταλικών εμπορικών ενώσεων, μέσα στο 2012, κινδυνεύουν να κλείσουν εκατόν πενήντα χιλιάδες καταστήματα σε όλη την χώρα. Είναι σαφές, κατά συνέπεια, ότι το αποτέλεσμα των εκπτώσεων πρόκειται να επηρεάσει με καθοριστικό τρόπο την όλη πορεία της αγορά, ιδίως σε ότι αφορά τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις.
Aπό την αρχή του έτους, με απόφαση της κυβέρνησης του Μάριο Μόντι, τα εμπορικά καταστήματα δεν υπόκεινται σε κανέναν περιορισμό, σε ότι αφορά το εβδομαδιαίο ωράριο λειτουργίας τους.